Ongemakkelijke momenten #2

Dat hebben ze ook meerdere keren gezien. Vlak voor een vergadering even snel naar binnen en in m’n blouse graaien. Die ruimte is dichterbij dan de wc :sweat_smile:

7 likes

Ik vind het echt absurd dat dit gebeurt? Mag dat zelfs, die camera’s? Voor zover ik weet mag je hier (be) niet zomaar je werknemers filmen, en moet het ook expliciet kenbaar gemaakt worden wanneer er toch camera’s hangen.

6 likes

Nou indd, zit bijv ook wel eens in mn neus als ik ff alleen in een kantoor zit :laughing:

Laatst had ik ergens een externe meeting in een luxe vergaderruimte en zag ik inneens mezelf en die man groot op de beamer/presentatie verschijnen… euuhh

1 like

Ik weet dat in deze ruimte een camera hangt en er is ook wel reden toe, maar ik dacht tot nu toe dat die beelden gewoon alleen ergens tijdelijk opgeslagen werden en alleen bekeken als daar aanleiding toe was

4 likes

Doet me denken aan toen ik studeerde, we hadden een hele ruimte op de begane grond met allemaal afgesloten hokjes om onderzoek op proefpersonen te doen (waren echt hokjes van 2x2m ofzo). Er was een gebied voor masterstudenten (was ik) en een gebied voor phd’s. Die voor de phd’s was echter meestal helemaal leeg. Ging ik een keer daarheen omdat ik een hokje nodig had, zat de concierge daar in een hokje met de deur open met z’n hand in de broek te fappen echt wtf

21 likes

heb je hier toen iets mee gedaan? een melding gemaakt of iets? wtf

8 likes

Bizar, hoe reageerde hij toen jij hem zag?

2 likes

Nav het persoonlijke vraag topic schoot me ineens weer een ongemakkelijk moment te binnen.

Ik was aan het bellen met de huisarts assistente vanwege aanhoudende buikpijn. Ze vroeg toen of ik wist wat mijn temperatuur was, waarop ik antwoorden ‘oh dat kan ik nu wel even checken’ dus zo doende. Ik gaf m’n temperatuur door en ze vroeg ‘was dit een oorthermometer?’ Dus ik zei ‘nee’ toen vroeg ze hoe ik het had opgemeten en toen zei ik zonder blikken of blozen ‘anaal’ en toen viel er een iets te lange stilte ‘…… ja dat kan natuurlijk ook’

60 likes

haha, meestal vinden ze dit overigens wel de meest betrouwbare manier dus zo gek is het helemaal niet.

6 likes

Hahaha nee dat is ook, we moesten daarna ook beide lachen. Het ging er meer om dat ik dat live tijdens dit telefoongesprek even deed :joy:

11 likes

haha ja daar zou ik ook wel om moeten lachen denk ik. Maarja om er nu voor op te hangen en terug te bellen is ook weer zo wat.

2 likes

Ik vind eerlijk gezegd dat een hulpverlener dit niet awkward zou moeten maken.

16 likes

Haha nou soms moet je gewoon lachen om dingen, ook als zorgprofessional, je lacht mensen niet uit, maar het kan toch grappig zijn. Lachen maakt je werk ook leuk.

96 likes

Dit doet me denken aan een situatie waar ik nog vaak om moet lachen.

Iemand was naar de huisarts voor een probleem en vertelde dat ze daardoor ook niet intiem kon zijn met haar vriend en toen zei de huisarts:

“Wat vervelend. Zonde!!”

:joy::joy::joy:

24 likes

Oh cringe haha, ik zie nu ook echt zo’n typische oudere mannelijke huisarts met een trui over zijn blouse voor me.

13 likes

Belde mijn leidinggevende om door te geven dat ik wat aan de beter hand ben en morgen weer naar kantoor kom. Maar ik heb rond ziekmeldingen enzo altijd de neiging om iets teveel info te delen, zo van ik ben wel echt ziek hoor (wat eigenlijk helemaal niet hoeft)

Dus ik flapte eruit van: jaa denk toch dat t buikgriep was, maar nu is alles er wel uit aan beiden kanten, dus voel me wat beter.

Achteraf denk ik dan jezus. TMI. Dat hoeft hij helemaal niet te weten.

17 likes

Ik had zovaak dit soort ongemakkelijke momenten met mijn huisarts gehad. Ik zat vroeger bij een keten en had een vervangend huisarts. Die moest mijn bloeddruk meten en rolde op zijn stoel de tafel om mijn kant op en toen is hij met die stoel voorover gekiept op zijn knieën. Ik moest echt mijn lach inhouden tot ik de praktijk uit kwam maar ik dachr: ja die man zie ik waarschijnlijk toch nooit meer. Toen ging ik verhuizen en van locatie in die keten wisselen. Werd hij mijn vaste huisarts :sob:. Maar dus ook zo’n oudere lange man met blouse onder zijn trui. Echt de beste arts die ik heb gehad.

57 likes

Hardop lachen zo flauw hahaha

3 likes

Ik ben een keer op de hak van het meisje (van 10-11 jaar ofzo) wat voor mij liep gaan staan per ongeluk, terwijl we vanuit de wachtkamer naar de spreekkamer liepen, en toen struikelde ik en viel ik zo half op haar rug/schouders, haha heel kut, en zo’n pre-puber weet ook echt niet hoe ze moet reageren vanuit awkwardness en die moeder die erbij was riep alleen maar: WAT DOE JIJ NOU.

Nouja, was ongemakkelijk. En is al bijna 10 jaar geleden en als ik die moeder zie (weet niet meer hoe dat meisje eruit ziet bedenk ik me nu) dan voel ik de ongemakkelijkheid weer. :woozy_face:

31 likes

Nee de reactie van die moeder maakt het ook extra kut. Ik heb wel een heel dramatisch beeld hierbij hoor, met dat je haren helemaal meewapperde in de val. Nu vraag ik me af of mijn huisarts zijn kant van dit verhaal nu vertelt op een herenforum

9 likes