Ongemakkelijke momenten #2

Haha mijn moeder wil graag dat ik life360 aanzet als ik laat naar huis ga oid, maar dus niet altijd. Vind het eigenlijk wel een fijn gevoel.

2 likes

Mijn moeder heeft sowieso mijn locatie. Heb ik ooit jaren geleden gedeeld toen ik snachts na werk lange routes fietste en ze mijn “beweging” in de gaten hield. Eigenlijk nooit uitgezet. Soms als ze me niet te pakken krijgt kijkt ze waar ik uithang en andersom ook. Verder is mijn leven niet spannend dus het boeit me verder niks

6 likes

Mijn moeder heeft het liefst dat ik bijvoorbeeld bel als ik weer thuis ben maar daar begin ik echt niet aan, laat staan zo’n app

3 likes

Haha het zou voor mij nu ook echt totaal niet meer uitmaken idd. Ik werk al de halve dag met haar en dan zou ze mij in mijn huiskamer zien :joy: Schiet ze niet veel mee op denk ik haha.

3 likes

Ik app vaak gewoon als ik weg ga of onderweg ben, ook al redelijke indicatie om me te zoeken als ik niet thuis kom. Vind t wel priem zo.

Dit doet me wel denken aan die keer dat ik een wilde zaterdagavond op de bank zat en mijn telefoon opeens een soort schel alarm liet afgaan met de tekst: “naam moeder heeft een noodsignaal verzonden, begeef je naar haar locatie’ of iets in die trant. Schrok me dood en wist niet of ik nu op m’n sloffen naar buiten moest rennen, maar toen zag ik dat de locatie een cocktailbar was (ze was uit met een vriendin) en ze gewoon een drankje teveel op had en d’r bril niet op had toen ze op haar telefoon zat. Weet nog steeds niet hoe ze dat had gedaan haha.

39 likes

Hahah ik had dit ook met een oude telefoon, als ik een paar keer achter elkaar op een knop drukte aan de zijkant dan stuurde m’n telefoon automatisch zo’n SOS-bericht met locatie naar mn ICE-contact. Denk dat je moeder jou daarin had staan.
Het gebeurde zo vaak per ongeluk in m’n tas dat het geen enkel effect meer had bij m’n man dus toen maar uitgezet :joy:

2 likes

Hahaha. Dat doet mij denken aan mijn oude werk. Ik was in m’n eentje op kantoor aan het werk en ik merkte een random knopje op bij m’n bureau. Dacht dat het een gewoon een beetje een lelijke versie van een zit/sta bureau was. Dus ik op die knop drukken in de hoop de hoogte te verstellen, maar er gebeurde niets.

10 minuten later gebeld door de politie of ik wel ok was en in staat was om naar buiten te komen? Dus ik helemaal geschrokken naar buiten want wat was er aan de hand, de politie mij juist vragen of alles wel ok was. Snapte er niets van. Bleek het de panic button te zijn, waar ik nooit van op de hoogte was gesteld :sweat_smile:

Mocht ook pas weer naar binnen toen ik voldeed aan de omschrijving van een collega dat ik er echt werkte. Was zo ongemakkelijk en voelde me zo schuldig naar de agenten toe door hun tijd te verdoen.

87 likes

Ik heb dit ook vaak bijna gehad. Ik drukte dan net iets te lang ergens op en kreeg met veel lawaai een melding dat er binnen enkele sec 112 gebeld zou worden. Na wat Googlen bleek gelukkig dat je die functie uit kon zetten :sweat_smile:

Oh herkenbaar! Mijn dochter had dat ook een keer gedaan. Ze kreeg toen zelfs iemand aan de lijn! Ik heb toen snel de verbinding verbroken :sweat_smile:

1 like

Ik heb ooit mijn auto total loss gereden in de middle of nowhere en geen idee waar ik was en totaal in paniek. Toen heeft dit wel enorm geholpen. Ik heb best veel angst overgehouden hieraan dus ik vind het wel een fijn idee dat hij mij zou kunnen vinden als er iets is

7 likes

Waar heb jij deze vandaan? Ik durf m’n katten niet buiten te laten zonder tagger, ze zijn dus ook nog nooit buiten geweest, maar online zie ik alleen maar hele lelijke.

1 like

Flashbacks naar dat je vroeger de politie vanuit telefooncellen kon bellen, ik deed dat wel eens stiekem als kind. :sob:

6 likes

Ja, ik heb toch eigenlijk altijd wel ID bij me, de kans dat zowel mn ID als telefoon naar de klote zijn vind ik niet heel groot. En als ik een ongeluk ofzo zou hebben zou ik het juist wel chill vinden als niet direct iemand wordt gebeld, op dat moment kunnen ze toch niets voor je doen en is er alleen maar paniek.

Het idee dat iemand me zou kunnen tracken vind ik zó beklemmend. Zelfs als ik hem maar heel even deel om elkaar te vinden oid vind ik het echt ongemakkelijk :sweat_smile:

10 likes

Via Ali expres! Ik heb ook een siliconen die je om het bandje schuift en deze is met een bandje en klein schroefje. Het bandje gebruik ik niet want ze hebben een vlooienband om en van een kat is t schroefje los gegaan en die heeft nu een siliconen hoesje.
Werkt echt al een jaar heel erg prima.

2 likes

Ik had afgelopen week een moment waarbij ik nog steeds zo hard cringe als ik eraan terugdenk. Dus maar even delen, misschien gaat het dan beter.

Was aan het thuiswerken, omdat er extra zonnepanelen op ons dak werden geplaatst. Na de lunch ging ik tandenpoetsen, en was in gedachten in de spiegel aan het kijken en een soort vage neuk-achtige bewegingen aan het maken om mijn heupen wat los te maken na al het zittende bureauwerk. Zie ik in de spiegel ineens de installateur over het platte dak achter de badkamer lopen. 10/10 dat hij dat heeft gezien. En ‘s middags moest ik hem en zijn collega’s natuurlijk ook nog van koffie voorzien. Ik krimp alweer in elkaar bij de gedachte aan dit event.

43 likes

Er zou afgelopen week een ex leidinggevende komen om een seminar te geven. Nu vond ik hem altijd heel aardig dus toen ik hoorde dat hij zou komen stond ik erop dat im hem zou ophalen bij de balie. Had hem sinds zijn vertrek nog op een paar borrels gezien dus ik maakte me niet druk om een eventuele begroeting, maar nu ging hij voor een halve knuffel + zoen op mijn wang en ik had dat niet zien aankomen hahaha. Oh ik ben zo blij dat ik niet voor een zoen op zijn andere wang ging maar het zelf wel bij een halve knuffel liet. Anders had het sws een pats op de mond geweest :sob::sob::joy:

7 likes

Ik had net therapie en ik moest emdr doen, dus dan zit ik in zo’n speciaal programma op het scherm, maar iedere keer werkte het niet, dus dan zag ik haar niet verschijnen en kon ik haar niet horen. En we bleven maar telkens opnieuw dat scherm opstarten en doen, maar iedere keer werkte het niet. Ik begon me een beetje te irriteren, want we waren inmiddels al 15 min bezig om het opgestart te krijgen. Dus op een gegeven moment probeerde ik het weer opnieuw en ik zag weer niks. Dus ik roep echt zo:’ Godverdomme, het werkt weer niet wat is dit vervelend!!!’, terwijl ik met mijn gebalde vuist zo op tafel sla. En natuurlijk dan schiet die camera aan en hoor ik :’ Hallo otzi, het werkt nu hoor’ :joy: Ze zei niks maar volgens mij heeft zo sowieso dat gezien en gehoord haha. Die vuist was ook echt zo embarrassing hahaha

34 likes

Wat moet ik me hier bij voorstellen. Een binnenspeeltuin voor volwassene of iets dergelijks waar je vaak naar toe gaat? of ga je met iemand die jong is mee of … ? Omdat je aangaf bij je vorige post ondersteboven in de klimrekken te hangen?

1 like

Gewoon een ballorig of ander krijspaleis maar daar kijkt niemand raar op als je zelf als volwassene ook gewoon mee gaat spelen haha

5 likes

Oh hahaah. Ja ik probeer al enkele keren hier aan te kaarten of ik een keer met mijn nichtje mee mag (3 jaar) :rofl: Zij is dan mijn excuus zegmaar. Dus was benieuwd of @viking ook zo’n excuus had of gewoon schijt had :joy:

Mijn vriendin woont aan een pleintje met speeltuin. Ze hebben daar ook zo’n mandvorm schommel. Soms als ik dan bij haar was gingen we wel eens daar in, zij liggen en ik schommelen :sweat_smile: Alleen zij lacht nogal extreem hard, waar ik overigens echt van kan genieten. Maar haar buurman niet, gelijk de hele pret was weg.

6 likes