Ongemakkelijke momenten #2

Ik was dit weekend op een festival en kwam een klasgenoot van de middelbare school tegen. Zij was een act daar en online had ik weleens dingen van haar gezien. Ik dacht: even hoi zeggen. Maar ze kende mij duidelijk niet meer en er kwamen oneindig veel vragen:

Van het meidenhuis? (Geen idee wat dat is)
Van de basisschool?
Van een bijbaantje?

Toen ik de middelbare school noemde zei ze: ‘nee, ik kan je niet herinneren’.

25 likes

Ik had vorige weekend op een feestje een vent die me de hele tijd zat aan te kijken, hij kwam me bekend voor dus toen ik op een gegeven moment uit de toiletten kwam keek ik m aan en ben ik m afgelopen, met zo’n super vragend gezicht en vroeg m dus ook of we elkaar kenden? Hij keek toen echt vet raar en zei “nee absoluut niet”. En ik was echt even perplex omdat hij de hele tijd al zat te kijken èn omdat ie een voor mij bekende kop had. Ik stamelde wat en hij keek me echt heel dom aan zo van “wie de fuck ben je eigenlijk en waarom spreek je me aan?”
Het was echt heel ongemakkelijk, ook de keren die we elkaar erna tegenkwamen in de zaal.

10 likes

Eerder raar van hem hoor dat hij je steeds zo zat aan te staren.

23 likes

Je kunt ook te eerlijk zijn hè, nu gaf ze jou een rotgevoel

2 likes

Nouja wat moet je dan gohhh ja nee tuuuurlijk en dan keihard door de mand vallen als iemand doorvraagt of praat?

1 like

Nee joh maar gewoon zeggen leuk dat je er bent is toch geen probleem? Dan hoef je niet te liegen dat je het nog weet maar ook niet te zeggen geen idee wie je bent.

4 likes

Ik heb net bij een auto op de ruit geklopt omdat ik erlangs fietste en dacht dat het een bekende was (en dat was niet zo) :joy:

Wel een mooie reactie van degene die erin zat want hij zei “nou ja ik sta toch in de file dus maak ik nog wat mee”

45 likes

Huh fietste jij door een file? :joy:

11 likes

Ik was in de Xenos en liep naar de kassa om af te rekenen en daar was niemand. En dat scan ding stond op het balie en er was een groot beeldscherm naar je toe gedraaid. Dus ik dacht wow een zelfscan net als bij de Hema. Nou ik m’n producten scannen met dat ding maar naast een bliepje gebeurde er niets. Toen hoorde ik in de verte de werkneemster zeggen ‘wacht even ik moet even helpen bij de kassa’. Was het helemaal geen zelfscan en zat ik met haar scan-ding van achter de balie alles te scannen… heb net gedaan of niet gebeurd is toen ze me lachend vroeg of ze me kon helpen.

169 likes

Ik moest hier echt hardop om lachen! Ik zie het ook echt helemaal voor me bij m’n eigen Xenos winkel hier gebeuren :joy::joy:

4 likes

Hahah wow ik dacht serieus gisteren nog: is dit nou een zelfscan of niet. Ligt gewoon aan die opstelling van dat scherm

6 likes

Nee erlangs, was gewoon in de binnenstad (niet de snelweg ofzo) dus ik liep de berm in om bij die auto te komen

4 likes

Ik vind dat echt lief dat je zegt dat je van haar harde lach kan genieten! Ik ben zelf ook een harde lacher maar voel me vaak ook irritant op zo’n moment dus leuk om te lezen :blush:

9 likes

Is mij ook een keer overkomen. Het ligt er ook echt als zo’n zelfscan. Daarvoor was ik naar de Hema en kruidvat geweest waar ik de zelfscan had gebruikt, dus het zat echt nog zo in m’n hoofd. Nu vraag ik me af of die medewerkers dat niet regelmatig meemaken haha. Zij zei gewoon “dit is geen zelfscan”. Maar jij keek dus ook niet op een scherm of die je je spullen scande? :joy:

2 likes

& @Jumpsuit Ooh gelukkig :joy: en er was ook niemand en dat scan ding stond ook echt heel ver mijn kant op. Was gewoon echt t zelfde als de Hema :cry:

Ja ik keek wel op t scherm maar daar gebeurde dus niets. Maar hij bliepte wel, dus ik had het al 4x opnieuw geprobeerd ofzo. Denk dat ze op de bliepjes afkwam.

1 like

Ik kan niet de enige zijn die dit wel eens is overkomen toch😂

Was met m’n leidinggevende aan het bellen en wij hebben een best losse en informele manier van communiceren met elkaar. Daardoor dacht iets in mij geloof ik dat ik met m’n vriend aan het bellen was want ik hing uit automatisme op met “doeei love you”

Hij kon er gelukkig om lachen.

30 likes

Hahaha ik doe/heb dat ook wel eens bij collega’s maar bij mn chef ben ik gelukkig iets alerter

6 likes

Dit heb ik al meerdere keren gedaan met velerlei collega’s.

4 likes

:joy::joy::joy:

14 likes

Ik wilde iets kopen via Vinted en zag toen dat de verkoper in hetzelfde dorp woont. Ik had gevraagd of ik het gewoon kon komen ophalen en dat was goed. Ze zei dat ik achterom moest lopen omdat er nooit iemand via de voordeur komt. Nou helemaal prima. Ik kwam aan en liep de tuin in. Komt er een man naar buiten gestormd met de vraag wat ik in godsnaam aan het doen ben. Eh ik kom iets ophalen? Nou hij keek echt alsof hij me ging aanvallen en toen hoorden we opeens geroep uit de tuin van de buren. Bleek dat de verkoopster een foutje had gemaakt met het huisnummer en ik dus bij het huis ernaast moest zijn :sob:.

107 likes