Ongemakkelijke momenten #2

Vanmiddag zat ik op het terras met mijn vriend en naast ons zat een gezin. Een van die kinderen was boos/in discussie met haar moeder. Ze was niet eens heel klein meer, ik denk 8 ofzo. Maar op een gegeven moment smeet ze haar broodkorst weg en die kwam tegen mijn vriend aan. En wij zaten allebei zo van: ‘???’ En beide ouders zagen het maar zeiden niks. Die moeder ging gewoon door met discussiëren. Mijn vriend had die korst op de rand van onze tafel gelegd en opeens staat die man op, pakt die broodkorst en gaat weer zitten. Maar niks geen excuus of wat dan ook.

30 likes

Ik ben een zure oude vrouw hoor, maar ik vind echt dat kinderen niet meer worden opgevoed tegenwoordig :(.

20 likes

Mijn ouders hadden me echt een draai om mijn oren gegeven :fearful:

3 likes

Mijn man liep gisteren in het winkelcentrum en daar schold een meisje van rond de 13 haar moeder uit voor kktrut. Moeder reageerde er ook niet op. Hij heeft nog getwijfeld om er iets van te zeggen maar uiteindelijk niet gedaan. Gelukkig kregen onze kinderen er niet veel van mee.

3 likes

Oo doet me denken aan dat ik laatst boodschappen deed en een jochie van denk 8 tegen zijn moeder zei dat ze haar grote bek moest houden om vervolgens de halve winkel te slopen

3 likes

Dan gaat er toch echt wat mis in de opvoeding.

En die tiener ook dan ben je toch al lang het station gepasseerd dat het te corrigeren is.

4 likes

misschien heb ik dit ooit verteld idk maar mijn broertje had ooit toen hij 7 ofzo was een heel asociaal vriendje op de basisschool. hij had toen een keer straf en zat op z’n kamer en ik moest hem roepen voor het eten. dus hij zei ‘ik wil niet eten bij mama tering. mama is een kankerlijer.’ :skull: wist niet wat me overkwam

6 likes

Heb ooit stage gelopen op een speciaal basisonderwijs school in groep 1/2. En daar zat een jongetje dat op 5 jarige leeftijd al snapte dat je iemands hoofd naar beneden moet duwen en dan knietjes in het gezicht moet geven.

En een jongetje van 4 (serieus heel schrijnende situatie want die had er toen binnen een jaar een pleeggezin of 3 op zitten…) die regelmatig de woorden: juf is echt een kankerhoer riep. En toen las de juf een keer voor over kangoeroes, en dat sprak ze uit als kankoeroe ipv kangoeroe en toen werd datzelfde jongetje echt woest omdat ze schold met een hele erge ziekte die zijn oma had gehad.

1 like

In tegenstelling tot alle berichten hiervoor ben jij wel netjes opgevoed.

3 likes

Keurig, keurig! Zo heurt het

4 likes

Was net bij de AH bij de zelfscan en er loopt daar altijd een beveiliger rond maar ik zag verder geen medewerker in de buurt en ik had al m’n boodschappen ingepakt behalve een product waar ineens geen sticker op stond. Dus die beveiliger kwam toevallig in m’n buurt staan en ik dacht, misschien wil hij 2 seconden op m’n boodschappen letten en hoef ik niet helemaal een medewerker te laten komen en toen kwam er uit m’n mond: “Let je hier een beetje op?”

En ik zag echt aan hem dat hij het semi-grappig vond maar ook echt zo’n cringe opmerking die hij misschien wel 10 keer per dag kreeg dus hij lachte zo half en wilde mijn arm aantikken van ‘ha ha’ en toen begon ik awkward te brabbelen dat ik het niet zo bedoelde maar een product zonder sticker had gepakt en of hij even wilde opletten terwijl ik snel een andere pakte en dat wilde hij gelukkig wel even doen maar ik voelde me echt zo’n boomer die bij de kassa over de bon zegt ‘hang maar boven je bed haha!!!’ en ik bedoelde het niet eens zo :smiling_face_with_tear:

66 likes

Als je kind naar school gaat en je ineens moet dealen met andere kinderen en hun ouders, boort dat weer een heel nieuw niveau ongemakkelijkheid aan.

Vanmiddag duurde het een half uur (!!!) voordat een moeder haar zoon - die bij ons was komen spelen - zover kreeg dat hij met haar mee naar huis ging. Ik stond erbij en ik keek ernaar.

24 likes

Hahah prachtig. Maar ik loop altijd gewoon weg bij mijn halfgescande boodschappen als ik wat ben vergeten. Is dat aso? Mensen gaan toch mijn onbetaalde shit niet meenemen :sweat_smile:

13 likes

Ooooh erg is dat hè
En dan het liefst op het meest zoete toontje tegen dat kind ‘mama wil nu graag gaan schatje’

Op een gegeven moment weet je welke ouders moeite hebben met weg komen en bij die kinderen zorgde ik ervoor dat ze klaar voor vertrek waren
Byeee

14 likes

Ja precies! De volgende keer staat dat kind al met z’n jas en tas voor de voordeur haha

6 likes

Als je te lang weg bent haalt ie alles wat je hebt gescand weer uit het systeem en moet je weer opnieuw beginnen.

1 like

Deze disclaimer is waarschijnlijk niet nodig gezien onderstaand verhaal maar toch: ik ben echt de minst coole vlotte persoon op aarde ongeveer.

Ik heb mn rijbewijs gehaald en de examinator wilde me een boks geven om me te feliciteren. Ik was helemaal in de war en toen heb ik gewoon zijn vuist vastgepakt en geschud :sob:. Ik heb heus wel eens iemand een boks gegeven dus waarom ik dit deed?!

140 likes

Maar hoe awkward is het ook dat de examinator je een boks wilde geven?

24 likes

Haha nou dit :sweat_smile:

7 likes

Ja misschien is dat nu normaal ofzo, omdat de jeugd van tegenwoordig (hoor mij nou :joy:) dat ook doet?

Maar ik hou meer van een goede handdruk.

6 likes