We gingen afgelopen weekend met een groep vrienden naar het strand en begonnen ‘s middags al met drinken (recept voor een flinke kater let me tell you). Ik heb veel ervaring met zwemcoaching dus later op de dag kwam de vraag of ik kon kijken waar de mannen hun techniek in konden verbeteren wat betreft de borstcrawl. Zij waren nog niet zo van de kaart. Ik heb ze dus allemaal op het droge met hun armen als een molen staan laten zwaaien, toen allerlei info staan ratelen over de techniek, ze baantjes laten trekken, vervolgens feedback gegeven en ze merkten gelijk verschil en oh oh wat ging het toch een stuk makkelijker zo!
Ik begin de volgende dag weer wat op aarde te komen en ontvang in de groepsapp wat filmpjes van dat moment en… ik realiseer me ineens dat de door mij aangeleerde techniek van toepassing op de RUGcrawl is ipv de BORSTcrawl en ik dus zo bezopen was dat ik dat niet eens door heb gehad. Ik heb ze dus compleet het verkeerde aangeleerd. Hoelang zal het duren voordat ik door de mand val?
🫠