Je zou ook eventueel een briefje in de brievenbus kunnen stoppen. Ik zou persoonlijk wel nog contact opnemen op welke manier dan ook, anders blijft het ongemakkelijk. En dan kan ze er misschien ook beter rekening mee houden wat betreft haar hond.
Ja, al laat je je vriend het doen, ook prima.
Oh dit zou ik sowieso doen. ‘Praat jij even met de mensen alsjeblieft.’ Selectieve verlegenheid.
Ja, ze is logischerwijs doodsbang voor honden. Helaas komt het genoeg voor dat mensen hun hond los hebben lopen op plekken waar dit niet hoort en daarnaast niet onder controle. Dus als ik een tip kan geven door met je rug naar een hond te gaan staan doe ik dat.
Ik geef daarbij ook aan als ze dat durft hè.
Goeie tip!
Ik moest hier laatst ineens weer aan denken. Toen ik 16 was had ik een bijbaan in een winkel. Ik werkte daar denk ik een paar maanden, dus kende mijn collega’s nog niet heel goed.
Een collega vertelde dat ze zwanger was. Ze was rond de 30, en ik wist dat ze getrouwd was en al een kind had. In plaats van dat ik iets zeg als “oh leuk, gefeliciteerd!” zeg ik “oh, was het gepland?” Echt zo’n rare reactie haha, vooral ook omdat ze het heel blij vertelde ![]()
Kreeg in die winkel ook een keer een klant aan de lijn die Engels sprak. Op de een of andere manier had ik zo in mijn hoofd dat mensen aan de telefoon Nederlands spreken dat ik Engels gewoon niet herkende ofzo? Dus ik elke keer van “sorry ik versta u echt niet.” Tot het ineens doordrong in mijn brein, en toen verstond ik ineens ook heel makkelijk wat hij zei, hij had ook geen moeilijk accent of iets.
Het had al even geduurd dus ik wilde niet meer tijd verspillen door het uit te leggen denk ik? Dus ik zei alleen maar iets als “Oooh sorry, I’ll go check” want hij zocht iets. Dus ik kijken of het er was, en toen ik de telefoon weer oppakte om te reageren had hij al opgehangen lol. Die dacht vast ook dat ik geen woord Engels sprak en had het maar opgegeven.
Oh dat tweede heb ik zo vaak, vooral als mensen opeens een engels woord in een Nederlandse zin gooien, dan moet ik soms echt 3 keer vragen wat ze nou zeiden.
Doet me aan denken dat toen ik Nederlands leerde ik soms echt moeite had om de juiste taal te spreken bij de juiste persoon. Ik heb zo vaak tegen mensen hele zinnen gesproken en pas als ze me verward aankeken had ik in de gaten dat ze het niet konden verstaan hahaha
Als ik achter je had gefietst, had je echt m’n dag gemaakt met deze actie. Heerlijk toch! ![]()
Ik zou echt naast je komen fietsen en meezingen haha
Ik was op een babyshower en daar werd natuurlijk ook een rondje babynamen raden gedaan, ik weet de naam dus gaf een andere op.
Maar een aantal vrouwen hadden de naam dus goed (zonder dat ze dat wisten, of course) en er werd echt meerdere keren door anderen gereageerd met “nee joh, dat staat echt niet mooi met de achternaam” En ik zat daar alleen maar de blik van de zwangere te ontwijken ![]()
![]()
Awh ik vind dit echt sneu voor de zwangere :(. Heb je haar daar nog over gesproken?
Neem aan dat je een goede vriendin bent als je de naam weet.
Aaaah no dat is echt shit. Vind het sowieso erg risicovol om zo te praten over namen tegenover zwangeren. Ik zeg dan ook gewoon altijd dat het niet echt fijn is, gezien je niet weet of de naam misschien wel tussen die namen zit die je nu zit af te kraken.
Dit is vragen om problemen hoor hahaha wat een slecht idee om dit te spelen
Ja normaal wordt dit gedaan met een invulboekje oid? Althans zo ken ik het, dus dan heb je die gesprekken niet aan tafel.
Ik weet dat het gebruikelijk is om de naam van je ongeboren kind geheim te houden maar ik snap daar eigenlijk helemaal niks van. Ik vind dat men daar altijd een beetje krampachtig over doet.
Ik weet niet of ik überhaupt kinderen wil maar als ik ooit zwanger ben weet ik wel dat ik de naam gewoon zou delen tijdens de zwangerschap.
Een vriendin van me heeft de naam ook al ruim voor de bevalling gedeeld, vond ik wel leuk en verfrissend!
Zelf niet gedaan overigens, ik vond het heel leuk als anderen wilden raden. Paar vriendinnen waren echt overtuigd dat ze de naam goed zouden hebben. Ze hebben er allemaal 3 genoemd en de goede zat er niet bij. Ik genoot ervan haha.
Oh ik vind het wel een leuk geheimpje zo als ouders samen! Net als begin van de zwangerschap, dat niemand anders het weet behalve jullie. Maar goed dat is off-topic haha!
@FrozenFlame nee, voor nu doe ik gewoon alsof ik het niet gehoord heb…
In Spanje wordt de naam ook gewoon gedeeld en zo zijn er ongetwijfeld meer landen. Is best leuk om in gesprekken over de nog niet geboren baby gewoon al de naam te kunnen gebruiken.
Hier ooit eens gehad dat iemand nog niet wilde vertellen hoe het puppy dat ze de volgende week zouden gaan ophalen ging heten … ![]()
Ik heb op m’n babyshower (met 3 mensen) een verbod op dit spel gedaan omdat ik geen pokerface heb
.
Ik zou nooit de naam vertellen voordat het kindje er is. Voelt zo voorbarig, eerst maar eens wachten totdat het veilig gearriveerd is. Daarnaast ook leuk om nog een geheimpje te hebben. Vaak weten mensen het geslacht al, leuk als de naam nog een verrassing is. Voordeel is dat mensen niet meer ongevraagd hun mening geven over de naam als je die pas noemt als je het kindje aan hen voorstelt.
Toen ik een puppy kreeg vertelde ik zijn naam ook pas toen ik hem mocht ophalen. Nooit over nagedacht dat dat raar zou zijn. Hij is (al 13 jaar) mijn hondenbaby.