Waarschijnlijk had die dokter dit niet gezegd als hij aan je had gemerkt dat je zo’n opmerking niet zo kunnen waarderen!
Meen je dit serieus?
Of je dit nou kunt waarderen of niet ik vind het echt mega ongepast als arts.
Enige wat ik me kan bedenken is dat het soort intrusie was en dat hij nu denkt ‘shit zei ik dat hardop?’
Nee joh, regelmatig heb je een heel ontspannen en chille en soms zelfs wat lollige sfeer tijdens een consult en dan worden er ook makkelijk wat grapjes gemaakt. Ik zou het zeker niet gezegd hebben (of juist wel als vrouw tegen een vrouw waarvan ik zou denken dat ze dat grappig zou vinden?!?!), maar ik zou het honderd procent snappen als een mannelijke arts bij mij zou denken dat ik dit grappig zou vinden, want dat zou ik ook vinden, haha, ik zou zoiets ook over mezelf kunnen zeggen. Context is alles in zo’n geval!
Dat zal dan wel beroepsdeformatie zijn dat dit je mening is, maar ik zou het echt niet waarderen en die arts er op zijn minst op aanspreken. Hele gekke positie om zoiets te zeggen.
@Hacienda Ik wil wel nog ff zeggen: soms vind je iets in het moment grappig, maar later toch overwegend ongepast of zelfs onprettig, dat is helemaal niet gek en dan moet je er zeker wat mee doen, maar ik zou het persoonlijk wel heel erg waarderen als je het dan aan mij als professional rechtstreeks zou terugkoppelen, en niet helemaal officieel via een melding of klacht. Dan leert ie er heus ook wel wat van, mocht je denken dat dat nodig is.
Haha ik zou dit ook grappig vinden. Een onschuldig grapje. En inderdaad context etc.
Nee maar iedereen is anders en genoeg mensen die zoiets juíst waarderen. Kun je wellicht niet geloven, maar geloof mij dan maar.
Ja meen ik serieus. Als ze het ongepast vond, en ze wil er iets mee, zeker melding maken oid. Als je het grappig vond, kan het zijn dat die arts goed ingeschat heeft dat zij zo’n opmerking wel grappig vond.
Ik had hier ook echt om moeten lachen hoor, maar als ik dit topic lees zie ik de verhouding arts - patiënt iets minder ‘zwaar’ dan anderen hier en hecht ik juist waarde aan een informelere sfeer waarin ook de nodige grappen gemaakt kunnen worden. Het hoeft geen haha hihaho je gaat morgen trouwens dood te zijn, maar vond het heel fijn dat er bijv tijdens mijn uitstrijkje ook grappen over en weer gemaakt konden worden.
Ik heb één keer gehad dat mijn verder leuke jonge vrouwelijke huisarts iets zei wat ik kut vond toen ik zwanger probeerde te worden. En toen zei ik ‘eigenlijk vind ik dat vervelend dat je dat zegt hierom en hierom’ en toen zei ze ja shit sorry dat is inderdaad stom.
En toen was alles weer goed!!!
Dit inderdaad. Word er bloed nerveus van als het zo formeel is. Lekker een grapje hier en daar vind ik juist heel fijn.
Neee doe normaal!! Je gaat toch geen gesprek voeren? Dan heeft de klachtencommissie niks te doen. ![]()
![]()
![]()
Was één van de namen Mercedes-Chardonnay ofzo?
Haha, ja het was een moeilijke keuze tussen Mercedes-Chardonnay of Rolls Royce. Nee een van onze opties, bleek ook een model auto te zijn.
Haha jezus dat is een doodnormale naam
Vind het echt een mooie naam overigens
Haha ja echt hoor.
Ik moest meteen denken aan Mercedes en dan snap ik wel dat je hier in Nederland daar een auto associatie mee hebt. Of als je je kind Suzuki of Opel ofzo wil noemen. Maar dit is echt een doodnormale jongensnaam.
Haha ja, wij dachten ook echt: ???
Ja context inderdaad. Mijn huisarts is rond de 60 en praat graag en veel, vind ik wel gezellig. Ik had hem gevraagd om iets voor te schrijven tegen bacteriële vaginose en ik vertelde dat het telkens terugkeerde wanneer ik seks had met een bepaalde persoon en ik denk dat ik grapte “niet meer doen dus haha” en hij grapte terug “eigenlijk juist vaker haha” en ik vind het wel chill dat dat gewoon kan eigenlijk.
maar het gaat hier niet alleen om het feit dat er een grap wordt gemaakt, dat zou ik ook prima of juist chill vinden. maar een mannelijke arts die zegt dat je wel iets over moet laten na een borsverkleining zou ik echt kut vinden. je komt daar met een medisch probleem maar een man moet het weer om zijn plezier (uiterlijk, mooi om naar te kijken) laten draaien. ik zou me echt geobjectificeerd voelen en sws een melding maken.
gelukkig vond zij het grappig maar ik zou echt boos zijn.