Ongemakkelijke momenten #2

Ik vind het heel specifiek om meteen te roepen dat je hem doodmaakt haha dus ik snap haar gevoel wel dat dat een beetje agressief was :joy::sob:

Uiteraard los van t feit dat je heel terecht angstig reageerde/gilde/schreeuwde want dat lijkt me normaal in deze situatie

49 likes

Ja haha het is niet echt normaal om te roepen dat je iemands huisdier wil doodmaken (hoewel ik snap dat het een reactie uit paniek was). Dus ik zou misschien wel even langsgaan om het uit te leggen

30 likes

Ja ik denk dat de gemiddelde mens echt wel begrip heeft voor je paniekreactie als je even uitlegt waar het vandaan komt. Ook extra fijn want dan hoef je haar niet te ontwijken en kan zij op haar beurt weer even extra rekening houden met jou als ze met de hond loopt.

8 likes

Haha mooi verhaal! Hoe reageerden je oma en haar vriend?

2 likes

Mijn oma was echt een hilarische vrouw, ze lag helemaal dubbel bij die vrouw en bleef maar gillen dat het zo’n blunder was. Toen ze me belde om te vragen welke huisnummer het dan moest zijn, kon ze niet meer normaal praten van het lachen en moest haar vriend het woord doen

43 likes

Maar letten ze nou totaal niet op en denken ze dat alles maar okĂ© is, of ontsnapte ‘ie oid en hebben ze ‘m normaal aangelijnd?

Ik heb een hond waarvan ik mij kan voorstellen dat ze intimiderend is los van dat ze “niets doet” (niet agressief is), ik heb haar altijd aangelijnd maar ik schaam me al dood als ze incidenteel naar een persoon blaft. Als iemand zou roepen “ik maak je hond dood!!” :joy::joy: dan zou ik dat zo gĂȘnant vinden dat ik je nooit meer zou durven aankijken :joy: ik zou het erg waarderen als je dan langskomt om uit te leggen waar die specifiek heftige uitspraak vandaan kwam en dan zou ik ook kunnen zeggen van joh sorry ik snap dat het sowieso niet chill is als zoiets gebeurt

12 likes

Geen idee hoe dat normaal gaat. Maar die hond doet sowieso niks anders dan binnen voor het raam blaffen naar alles wat voorbij komt. Buiten dat ik alleen al gek zou worden van het geluid, vind ik het ook wel gek dat je dat gedrag niet corrigeert. Dat alles maar okĂ© is, ging ook niet perse over hun. Meer in het algemeen dat het me opvalt. Mensen die hun hond maar naar iedereen toe laten rennen en dat moet je dan maar goed vinden want “hij doet niks”. En dat valt ineens extra op hoe vaak dat gebeurt als je honden doodeng vindt. Dat ie aan de lijn zit en gaat blaffen, kan gebeuren, dat snap ik. Vind ik ook niet leuk, maar geeft mij wel de kans om er met een boog omheen te gaan.

Het laatste wat ik durf is daar aan te gaan bellen, want straks komt die hond weer mee. Als ik haar ooit buiten zie, zonder hond of aan de lijn, wil ik het best uit leggen. En anders is het maar ongemakkelijk , kan ik beter mee leven dan de kans op nog een keer die hond.

13 likes

Een tip voor een volgende keer, als je het durft, gelijk met je rug naar een hond toe gaan staan.

2 likes

Hebben honden een code dat ze niet van achteren aanvallen ofzo?
Zou een onbekende, agressieve hond echt niet uit het oog verliezen

7 likes

Ja, honden doen super veel met lichaamstaal. Dit ziet een hond als een teken van conflict vermijdend gedrag.

2 likes

Maar ze is logischerwijs doodsbang na een hondenbeet met serieuze complicaties, het is toch helemaal niet reëel dat ze vanaf nu elke hond die ze niet vertrouwt de rug toekeert.
Dat is hetzelfde als tegen iemand met hoogtevrees zeggen dat die hoge brug langs een klif echt goed vast zit, ja zal wel maar die angst overheerst alles op zo’n moment.

24 likes

Je zou ook eventueel een briefje in de brievenbus kunnen stoppen. Ik zou persoonlijk wel nog contact opnemen op welke manier dan ook, anders blijft het ongemakkelijk. En dan kan ze er misschien ook beter rekening mee houden wat betreft haar hond.

21 likes

Ja, al laat je je vriend het doen, ook prima.

6 likes

Oh dit zou ik sowieso doen. ‘Praat jij even met de mensen alsjeblieft.’ Selectieve verlegenheid.

3 likes

Ja, ze is logischerwijs doodsbang voor honden. Helaas komt het genoeg voor dat mensen hun hond los hebben lopen op plekken waar dit niet hoort en daarnaast niet onder controle. Dus als ik een tip kan geven door met je rug naar een hond te gaan staan doe ik dat.

Ik geef daarbij ook aan als ze dat durft hĂš.

8 likes

Goeie tip!

1 like

Ik moest hier laatst ineens weer aan denken. Toen ik 16 was had ik een bijbaan in een winkel. Ik werkte daar denk ik een paar maanden, dus kende mijn collega’s nog niet heel goed.
Een collega vertelde dat ze zwanger was. Ze was rond de 30, en ik wist dat ze getrouwd was en al een kind had. In plaats van dat ik iets zeg als “oh leuk, gefeliciteerd!” zeg ik “oh, was het gepland?” Echt zo’n rare reactie haha, vooral ook omdat ze het heel blij vertelde :joy:

Kreeg in die winkel ook een keer een klant aan de lijn die Engels sprak. Op de een of andere manier had ik zo in mijn hoofd dat mensen aan de telefoon Nederlands spreken dat ik Engels gewoon niet herkende ofzo? Dus ik elke keer van “sorry ik versta u echt niet.” Tot het ineens doordrong in mijn brein, en toen verstond ik ineens ook heel makkelijk wat hij zei, hij had ook geen moeilijk accent of iets.
Het had al even geduurd dus ik wilde niet meer tijd verspillen door het uit te leggen denk ik? Dus ik zei alleen maar iets als “Oooh sorry, I’ll go check” want hij zocht iets. Dus ik kijken of het er was, en toen ik de telefoon weer oppakte om te reageren had hij al opgehangen lol. Die dacht vast ook dat ik geen woord Engels sprak en had het maar opgegeven.

6 likes

Oh dat tweede heb ik zo vaak, vooral als mensen opeens een engels woord in een Nederlandse zin gooien, dan moet ik soms echt 3 keer vragen wat ze nou zeiden.

Doet me aan denken dat toen ik Nederlands leerde ik soms echt moeite had om de juiste taal te spreken bij de juiste persoon. Ik heb zo vaak tegen mensen hele zinnen gesproken en pas als ze me verward aankeken had ik in de gaten dat ze het niet konden verstaan hahaha

4 likes

Ik dacht dat ik alleen was op het stuk dijk waar ik fietste en ging even ouderwets los op de Backstreet Boys, en zong luidkeels mee met As long as you love me, met verschillende stemmen ook nog. Toen kwam ik erachter dat er toch ineens iemand achter me fietste. Ook goedemorgen.

Hopelijk had ie ook oortjes in.

31 likes

Als ik achter je had gefietst, had je echt m’n dag gemaakt met deze actie. Heerlijk toch! :smiling_face_with_three_hearts:

8 likes