Ongemakkelijke momenten #2

Ik zou echt naast je komen fietsen en meezingen haha

6 likes

Ik was op een babyshower en daar werd natuurlijk ook een rondje babynamen raden gedaan, ik weet de naam dus gaf een andere op.

Maar een aantal vrouwen hadden de naam dus goed (zonder dat ze dat wisten, of course) en er werd echt meerdere keren door anderen gereageerd met “nee joh, dat staat echt niet mooi met de achternaam” En ik zat daar alleen maar de blik van de zwangere te ontwijken :upside_down_face::slightly_smiling_face:

24 likes

Awh ik vind dit echt sneu voor de zwangere :(. Heb je haar daar nog over gesproken?
Neem aan dat je een goede vriendin bent als je de naam weet.

5 likes

Aaaah no dat is echt shit. Vind het sowieso erg risicovol om zo te praten over namen tegenover zwangeren. Ik zeg dan ook gewoon altijd dat het niet echt fijn is, gezien je niet weet of de naam misschien wel tussen die namen zit die je nu zit af te kraken.

2 likes

Dit is vragen om problemen hoor hahaha wat een slecht idee om dit te spelen

22 likes

Ja normaal wordt dit gedaan met een invulboekje oid? Althans zo ken ik het, dus dan heb je die gesprekken niet aan tafel.

Ik weet dat het gebruikelijk is om de naam van je ongeboren kind geheim te houden maar ik snap daar eigenlijk helemaal niks van. Ik vind dat men daar altijd een beetje krampachtig over doet.
Ik weet niet of ik ĂŒberhaupt kinderen wil maar als ik ooit zwanger ben weet ik wel dat ik de naam gewoon zou delen tijdens de zwangerschap.

22 likes

Een vriendin van me heeft de naam ook al ruim voor de bevalling gedeeld, vond ik wel leuk en verfrissend!
Zelf niet gedaan overigens, ik vond het heel leuk als anderen wilden raden. Paar vriendinnen waren echt overtuigd dat ze de naam goed zouden hebben. Ze hebben er allemaal 3 genoemd en de goede zat er niet bij. Ik genoot ervan haha.

3 likes

Oh ik vind het wel een leuk geheimpje zo als ouders samen! Net als begin van de zwangerschap, dat niemand anders het weet behalve jullie. Maar goed dat is off-topic haha!

@FrozenFlame nee, voor nu doe ik gewoon alsof ik het niet gehoord heb

5 likes

In Spanje wordt de naam ook gewoon gedeeld en zo zijn er ongetwijfeld meer landen. Is best leuk om in gesprekken over de nog niet geboren baby gewoon al de naam te kunnen gebruiken.

Hier ooit eens gehad dat iemand nog niet wilde vertellen hoe het puppy dat ze de volgende week zouden gaan ophalen ging heten 
 :no_mouth:

2 likes

Ik heb op m’n babyshower (met 3 mensen) een verbod op dit spel gedaan omdat ik geen pokerface heb :sweat_smile:.

2 likes

Ik zou nooit de naam vertellen voordat het kindje er is. Voelt zo voorbarig, eerst maar eens wachten totdat het veilig gearriveerd is. Daarnaast ook leuk om nog een geheimpje te hebben. Vaak weten mensen het geslacht al, leuk als de naam nog een verrassing is. Voordeel is dat mensen niet meer ongevraagd hun mening geven over de naam als je die pas noemt als je het kindje aan hen voorstelt.

Toen ik een puppy kreeg vertelde ik zijn naam ook pas toen ik hem mocht ophalen. Nooit over nagedacht dat dat raar zou zijn. Hij is (al 13 jaar) mijn hondenbaby.

5 likes

Ik zou zelf ook niet de naam delen voor geboorte, eerst ook maar afwachten of het goede geslacht eruit komt zeg maar.

Bij mij in de familie was een keer de naam van, wat ze dachten, nichtje gedeeld en iedereen gebruikte dus die naam al als het over de baby ging. Je voelt het al aankomen, kind geboren en we hadden er een neefje bij.

Wij hadden ‘schuilnamen’ toen ik zwanger was. Echt namen die we nooooit zouden kiezen, denk bijv. aan Truus en Arend (ff als voorbeeld). Toen hebben we wel verteld dat het een meisje werd en werd ze tot kort voor de geboorte Truusje genoemd.

4 likes

Het geslacht wordt toch meestal ook net geheim gehouden. Vind het maar interessantdoenerij.