Ongemakkelijke momenten #2

Blijkt dat de naam van mijn zoon ook een populaire hondennaam is?! Wist ik veel :joy:

1 like

Je kind heet Fikkie hĂš?

15 likes

Close :pinching_hand:

2 likes

Niet per se een ongemakkelijk moment voor mij, maar voor de ander.
Ik was op een begrafenis en ik ging de kennis gedag zeggen.
Zei hij ‘leuk dat jullie er waren’ :sweat_smile:

4 likes

Hahaha same, ik had daar echt totaal niet bij stilgestaan :sweat_smile:

Een van onze katten heeft dan weer een heel doorsnee mensennaam, dat wekt ook weleens verwarring :laughing: Hij heette al zo toen we hem uit het asiel haalde en het past zo goed bij hem dat we het nooit hebben veranderd.

5 likes

Zo gĂȘnant. Dit herinnert me eraan dat ik zelf zoiets een keer heb gehad. Ik had een aantal jaar geleden lang telefonisch/per mail contact gehad met de man van een ernstig zieke en uiteindelijk overleden collega. Toen ik hem voor het eerst in het echt ontmoette (hij kwam wat spullen ophalen van zijn overleden vrouw) zei ik met mijn domme hoofd ‘leuk om je eindelijk te ontmoeten’.

4 likes

Wat vind je hier ongemakkelijk aan? Of hij nu zegt lief/aardig dat jullie er waren of leuk, het zou mijn woordkeuze ook niet zijn, maar vind het niet ongemakkelijk?

30 likes

Nee ik was ook al aan het denken. Vind het ook niet ongemakkelijk.

3 likes

Och ja
 doet me denken aan een ander gĂȘnant begrafenis moment. Ik heb de oom van mijn ex-man bedankt voor het organiseren van de begrafenis van zijn schoonmoeder (mijn ex-man zijn oma dus) đŸ« 

Maar wat is hier genant aan? Het bedanken, of heb je een familierelatie verkeerd benoemd? Het is me even te ingewikkeld om na te rekenen of het echt de schoonmoeder was van deze oom hah

7 likes

Je hebt gelijk het is niet echt ongemakkelijk, maar wat je zegt het zou ook mijn woordkeuze niet zijn. Bij ‘leuk dat je er was’ denk ik eerder aan een feestje i.p.v. een begrafenis.

3 likes

Ik ben een klusje op zolder aan t doen met verven en schuren ect en for some reason vind ik het zo belangrijk dat ik dat nu in de huidige bloedhitte ook elk vrij moment van m’n dag te doen

Dus gisterenavond ik aan het verven. Maar het was zó warm dat ik al m’n kleren behoudens string uit had gedaan want ja, op mijn zolder kan toch niemand me zien

Toen kwam mijn man thuis en ik keek vanuit het zolderraam stiekempjes naar hem, dus ik floot zo van fuutfjuuuw naar hem, maar hij hoorde het niet maar ik maakte wel ineens oogcontact met de buurman uit zijn tuin :full_moon_with_face:

43 likes

Vorige week kregen we op werk een ijsje van de zaak voor het warme weer. Dan komt er een ijskar en mag iedereen gaan kiezen. De timing was alleen barslecht, mijn collega en ik deden een brainstorm als start voor de opmaak van een groot beleidsplan. 30+ personen, die allemaal hun ijsje willen krijgen.
Uiteindelijk geregeld dat een administratief medewerker bestelling op nam en telkens kwam leveren, voor haar comfort heb ik geholpen met bestellen en uidelen. Uitdelen van ijsjes idereen natuurlijk hele joviaal en happy de peppy, wie houdt er dan ook niet van een ijsje naturlijk?
Toevallig was het laatste ijsje om uit te delen voor de grote baas, ik geef het aan hem en we beginnen een beetje te ouwehoeren over hehe eindelijk nu kan hij pas goed werk leveren (zij hij zelf), reageer ik letterlijk “Ja, en ik heb NIET in je ijsje getuft hihi :slight_smile:”. Echt een vage intrusieve gedachte van mezelf? Het kwam er ook echt uit zonder nadenken??

Nu denkt die arme man waarschijnlijk dat ik hem niet kan uitstaan en in zijn koffie zou pissen als het kan.

42 likes

Hahahahaha wat was zijn reactie :joy:

1 like

Die was er niet buiten een ongemakkelijke “haha”, ben maar afgedropen erna :melting_face:

4 likes

Hahahaha waar komt deze gedachte ook echt vandaan??

5 likes

Omg hahahahaha

3 likes

8 likes

Oh ik had zoiets doms en genants. We hebben een bepaald groepje op het werk, een samengesteld groepje met mensen uit verschillende teams. Nu gingen we vanmiddag samen op het terras het jaar afsluiten en 1 collega zou later aansluiten. Maar die komt uit een ander team. Hij komt er bij zitten en begint heel uitgebreid met de andere persoon die ook uit een ander team komt te praten. Dus ik vraag met mn domme hoofd: goh jullie kennen elkaar ook? ‘Uh ja
’ en toen kreeg ik pas door wat ik gevraagd had, want we zaten maandelijks samen. Maar doordat de rest allemaal uit mijn eigen team kwam had ik echt even een error. Ze keken ook heel raar toen ze erachter kwamen dat ik dit echt meende. En nu kan ik nergens anders meer aan denken natuurlijk :scream::joy:đŸ«Ș

7 likes