Ik vind dat je gelijk hebt, eigenlijk zou zij zich ongemakkelijk moeten voelen. Ik zou als moeder wel even schrikken dat er ineens iemand zou zitten maar na je uitleg het wel super fijn vinden dat je dit hebt gedaan. Wie weet waar dat kind anders allemaal terecht kwam?
Heel lief van je juist!
Ik had vandaag weer even een briljant moment. Ik moest een neurologisch onderzoek bij een patiënt doen, maar die patiënt had maar 1 been. Daar begon hij zelf over, dus daar hadden we even een kort gesprekje over. Vervolgens begin ik met dat onderzoek, waarvan één onderdeel is dat je iemand drie minuten lang laat zuchten. Wat hoor ik mezelf vervolgens zeggen?
âJa dan mag u nu even drie minuten lang gaan zuchten, steeds diep in- en uitademen, alsof u net heel hard gerend heeft.â
PatiĂ«nt: Ik ren nooitâŠ
Hij kon er gelukkig zelf ook om lachen.
Nu de sportscholen dicht zijn, ren ik af en toe een rondje buiten. Dan kom ik ook altijd langs een speeltuintje met een klimrek. Nu ga ik daar elke week naar toe, om mij te kunnen optrekken, vanochtend dus ook. Het is er altijd rustig, ligt niet aan een drukke weg. Ik hang daar, komen er ineens 2 glazenwassers aan en die gaan het huis precies voor de speeltuin wassen. Staan ook de hele tijd te kijken, ik probeer nonchalant verder te gaan. Na 4 setjes denk ik mooi nu snel naar huis rennen. Ik zie een plas water over het hoofd, met een scheve tegel en ren door de plas water. Ga vervolgens door mijn enkel, voet helemaal nat. Die mannen zien het gebeuren, vervolgens komt de wat oudere man op mij af van gaat het wel meisje. Liep helemaal rood en en stamelde dat het wel ging. Ben vervolgens maar naar huis gelopen.
Aaahw maar eigenlijk wel heel lief van die man dat hij even kwam vragen of het ging! En slim juist dat je het klimrek daarvoor gebruikt! Heb je nog veel last van je enkel nu?
Haast geen last meer van mijn enkel. Ga regelmatig door mijn enkel, stoeptegel hoeft maar een beetje schuin te liggen en daar ga ik weer
Was zeker ook lief bedoelt, maar voelde zo beschamend.
Hahaha ahh ja echt een rotsituatie. Gelukkig valt de pijn aan je enkel mee!
Ik snap dat je je ongemakkelijkt voelt maar ik vind het wel lief van je dat je je excuses gaat aanbieden met iets lekkers erbij. Je kan het ook zo laten ipv je fout toe te geven, dat vind ik heel netjes! En misschien kun je haar een mok geven die niet te prijzig is
Ik ging gister een rondje accountmanagers van andere vestigingen bellen om mezelf voor te stellen. Tijdje aan de de telefoon gezeten met Sander (even een andere naam). Gezellig kletsen, blablabla. Dus Sander vroeg of ik nog even mijn gegevens naar hem kon mailen, sure. Belt Sander mij later die middag op en zegt âik ken jou, je achternaam komt me zo bekend voorâ. En hoorde mensen op de achtergrond al lachen en ik dacht echt wtf is dit. Zegt ie âWe waren op Happn ooit een match en je staat nog in mijn telefoonboekâ. Heel zijn vestiging weet dit natuurlijk nu. Aub ben ik blij dat ik nooit fotoâs naar hem heb toegestuurd ofzo. Wordt een enige samenwerking de aankomende maanden đ„Č
Ah maar eigenlijk vind ik dit eerder gewoon niet zo professioneel van hem om zo op te brengen en met collegaâs te delen op die manier.
Online daten is toch super normaal en kan inderdaad zijn dat je iemand ooit op werkvlak tegen komt maar dan kan je toch gewoon normaal doen. Ook als je wel fotoâs had gestuurd vind ik. Iets met prive en werk gescheiden houden en je volwassen opstellen. Hopelijk voel je je er verder niet rot over en doet hij volgende keer gewoon normaal.
Oh jeetje beetje kinderachtig ook wel.
Heb ook een soortgelijke situatie gehad waarbij er een nieuwe collega zich kwam voorstellen en hij ook en plein publique zei: âhee ik ken jou, kwam jou pas tegen op Tinderâ. Ja gek he, als de hele wereld op Tinder zit, we in dezelfde stad wonen en ongeveer even oud zijn. Maar natuurlijk alle oudere en al 40 jaar getrouwde collegaâs meteen: âomg zit je op Tinder?? Dat heb je toch niet nodig, je leert zo ook toch mensen kennen??!?!â
Boomers hebben volgens mij sowieso het idee dat Tinder een soort seks-app is ofzo.
Ja omg inderdaad. Mijn tante vond het echt shocking dat ik op Tinder zit, en begon meteen van âje bent meer waard dan dat, en dit had ik nooit van jou verwacht, bla bla blaâ en ik dacht echt hoezo???
Het doet me wel denken aan een ander ongemakkelijk moment: er is een externe partner op mijn werk waar ik een periode nauw mee moest samenwerken. Die man komt uit Amsterdam en is ongeveer mijn leeftijd, ik woon zelf in BelgiĂ« en hij was in mijn stad voor de duur van de samenwerking. Ik had hem uitgenodigd om te gaan lunchen of een drankje te doen 's avonds (doe ik wel vaker met werkrelaties, en zeker als ze buitenlands zijn, omdat het voor hen een fijne manier is om zo de stad te leren kennen en zo kom ik ook eens uit mijn kantoor) maar hij deed er wat ongemakkelijk over en wou enkel een broodje buiten op een bankje gaan eten (wat ik dan weer gierig vond, haha :p). Ik kwam hem 's avonds tegen op Tinder maar had hem weggeswipet (niet mijn type + werkrelatie is een no go voor mij), maar achteraf besefte ik dat hij mijn zakelijke uitnodiging waarschijnlijk anders geĂŻnterpreteerd hadâŠ
Nou niet alleen boomers hoor (of ik match alleen met boomers dat kan ook) want 9/10 gesprekken gaan âhallo alles goed ja met jou ook zullen we afsprekenâ of âhoi wil je mn piemel zienâ
Ik had mijn stiefmoeder als âHeksâ ipv haar naam in mn telefoon staan omdat ik boos was en daarover zat te ouwehoeren met mn vriend.
Maar nu stuurde ik net een screenshot van ons appgesprek door naar mân vader en daar stond ze natuurlijk nog als âHeksâ en hij heeft het al gelezen maar niet gereageerd aaargh. Helemaal vergeten om die naam eerst aan te passen.
Omggggg zo dom. Heb maar geappt dat ie daar niet op moet letten en dat ik vorige week boos was en haar inmiddels weer als ânaamâ in mn5 telefoon heb staan.
Omg dĂt doet me denken aan die keer dat ik mân telefoon kwijt was en onze fucking irritante buurvrouw me belde zodat ik 'm kon vinden. Toen ik mân telefoon uit mijn fietstas haalde waar zij naast stond, stond er: âkut wijfâ. Had speciaal voor haar een ringtone met dit nr:
Hahahah @Axolotl en @anon44972210 doet me denken aan een filmpje van de sluipschutters dat ik hier wilde posten maar eigenlijk kan echt niet dus helaas.
Omg Dope haha, daar heb ik echt al lang niet meer naar geluisterd. Was vroeger echt mijn ideale afreageermuziek
Was even aan het skypen met mijn tante. Mijn neefje kwam ook in beeld om zijn vriendin voor te stellen. Ik had haar een paar weken geleden al ontmoet. Ze had nu opeens blond haar dus ik zei heel vrolijk âhey * naam * leuk die blonde lokken! Staat je goed!â Nouuu julie voelen hem misschien al aankomen. Dit was niet hetzelfde meisje. Mijn neefje wisselt nogal regelmatig van vriendin en dit was dus weer een nieuwe. Ik ga mezelf even doodschamen.
Hahahaha ja echt, dit nr heeft me door die hele periode met haar als buurvrouw heen gesleept