Ik heb ook wel eens zo’n ongemakkelijk iets gehad met mijn naam. Iemand uit de UK belde me voor mijn baas en hii zou naar aanleiding van ons gesprek een mail sturen. Hij wilde mijn achternaam weten maar ik ben nogal slecht met het telefoon woordenboek, en al helemaal in het engels. Mijn naam is zoiets als ‘De Groot’ maar ik raakte dus een soort van in paniek en toen spelde ik het als ‘De groetsen’ haha. De beste man herhaalde het nog, ik nog steeds met die error in mijn hoofd bevestigen. Uiteindelijk kwam de mail binnen en was niemand er over te spreken dat hij niet eens zijn best had gedaan om mijn naam goed te vermelden
Vond dat zo naar, haha.
We hadden toen ik er net werkte overigens ook eens last van een soort verkoper die ons stalkte en we moesten hem standaard afwimpelen. Hij belde standaard voor mijn baas die ik even ‘Martijn de Boeg’ noem. Op een moment werd ik gebeld en vroeg iemand (niet de stalker) naar een zekere ‘Martijn de Graaf’ die naam was voor mij onbekend, maar omdat mijn collega de naam Martijn door de telefoon hoorde seinde ze dat ik moest zeggen dat hij in een meeting zat, wat ik dus deed. Eindstand, toen ze erachter kwam dat de beste man naar Martijn de Graaf vroeg ipv mijn huidige baas trok ze wit weg. Martijn de Graaf was namelijk al 3 jaar dood. En ik had doodleuk vermeld dat hij in een meeting zat. Zo ongemakkelijk toen de persoon later terugbelde en ik dat moest doorgeven.