Ongemakkelijke momenten #2

Jaa was iets met een kusje geven ofzo. En zij dacht dat de dokter bedoelde met geef mij maar een kusje maar het ging om t kind gedag zeggen.

4 likes

Nog over het laten zien van je ID bij het kopen van alcohol. Ik werd vanmiddag door een jong meisje gecontroleerd bij de zelfscan, en haar reactie was: ‘u mag even uw legitimatie… oh nee ik zie het al, dat zit wel goed’ hahaha bedankt hoor.

22 likes

Ik laatst ook zo’n dom ongelukje op de fiets.
Ik had biker boots aan met van die haakjes waar je veters achter hangen, zoiets:

Ik kwam super rustig aangefietst bij de bloemenkraam, en probeer heel galant van de fiets af te stappen.
Ondertussen bleven die haakjes van de ene schoen achter de veters van m’n ander schoen hangen.
Ik stond even een paar tellen stil in de volle realisatie dat ik om zou vallen. Het was niet te vermijden Dus ik roep keihard; " ik ga vallen!!".

En plof, daar ging ik.

Ben echt heel vaak gevallen, maar dat was opzeker de meest domme manier.

132 likes

Ik was aan het praten met een soort van crush. Ik had een blikje drinken bij dus doe dat open en terwijl ik hem aankijk wil ik een slok nemen uit dat blikje. Dat blikje zat alleen nog zo vol, dat voordat het mn mond bereikt had, ik het drankje over mn kin zo mn bh ingoot. Dit terwijl ik semi nonchalant tegen een muurtje aanleunde :cry:.

42 likes

Haha ja ik had laatst iets soortgelijks. Stond bij de zelfscan en de caissière zag me van de achterkant en vroeg toen inderdaad om legitimatie en toen ik me omdraaide zei ze iets van “O nee, laat maar”. Ik dacht echt O god, ben ik nu al in het tijdperk aanbeland waarbij ‘van achter lyceum, van voren museum’ op mij van toepassing is.

86 likes

Omg wat een mooie uitspraak

4 likes

Ik heb een kat die Fireball heet alleen noemen we haar nooit bij haar volle naam maar altijd afgekort naar Ball (of een variantie daarop). We gingen boodschappen doen en ik had een nieuw crèmekleurig shirt aan en ik kijk zo naar mijn shirt en zie dat er allemaal kattenharen op zitten omdat ik haar net nog had opgetild.

Dus ik zeg hardop tegen mijn man in een drukke supermarkt “I have Ball hair on my shirt” terwijl ik die haren eraf klop. Toen iemand mij zo aankeek: :face_with_raised_eyebrow: had ik door dat het heel raar klonk omg.

131 likes

Als ik drank koop hoef ik nooit mijn ID kaart te laten zien. Als mijn vriend (1,5 jaar jonger) mee is áltijd. Laatst wou ik toen ik alleen was mijn ID kaart pakken zonder dat ze het vroeg. Zegt ze “hoeft niet hoor, ik zie het al”. Ik ben bijna 24 🥲

7 likes

Haha heel leuk geschreven! Reminds me of

10 likes

Hahaha ‘de landing is al ingezet’.
Dit was het echt precies :sob:

4 likes

Ik krijg de vraag ook heel vaak terwijl ik 29 ben. Het is officieel tm 25 jaar verplicht toch om je ID te laten zie ?

Dat doet mij elke keer denken aan: wat als je als reactie zou geven: ‘ik ben 25+ dus ben niet verplicht om hem te laten zien’… wordt het dan toch wel meegeven of krijg je dan als reactie: ‘ik kan niet zien dat je 25 bent dus jammer joh!’

Dat durf ik nooit in de AH te vragen omdat ik het zelf geen probleem vindt om m te laten zien en geen stennis wil schoppen maar ben wel mega benieuwd!

Dus wellicht kan jij me aan het antwoord helpen

Dit was de reactie bij de gele supermarkt toen ik daar 8jr geleden werkte.

4 likes

En terecht ook. Maar elke keer popt die vraag weer bij me op dus ben blij met je reactie! Kan ik het laten rusten :stuck_out_tongue_winking_eye:

4 likes

Oh wat kattig ook gelijk

5 likes

We moesten met onze baby naar het ziekenhuis en tegenwoordig heb je daar een paspoort (of id) voor nodig. Bij het maken van pasfoto’s: ‘Fijne vakantie he!’ En bij het aanvragen van het paspoort: ‘Veel plezier op vakantie!’
Ik: ehmm we moeten met haar naar het ziekenhuis
Mevrouw van het gemeentehuis: oh… maar jullie gaan vast ook nog wel een keer met vakantie!

Echt, zeg dan gewoon: oh, sorry! Sterkte daarmee!

19 likes

Een winkel is natuurlijk nooit verplicht om jou iets te verkopen/mee te geven. Het is geen recht, ofzo.

1 like

Haha mijn moeder is 60 en moest onlangs haar ID laten zien toen ze in Nederland cava kocht.
Ik heb wel de indruk dat er in Nederland veel strenger gecontroleerd wordt, ik moet ook steeds mijn ID laten zien en ben er bijna 28. In België heb ik het in de winkel echt nog nooit moeten tonen

3 likes

Ja en na volgens mij 3 of 5 negatieve controles krijgt de winkel een boete, in mijn tijd bij die appie (10 jaar geleden) was dat ook meteen 15k ofzo of ze kunnen hun drankvergunning kwijt raken.

3 likes

Begrijp ik wel hoor dat ze het dan vragen. Ik heb er ook geen probleem mee om het te tonen. Ik vind het verschil tussen België en Nederland gewoon opvallend.

1 like

Ja in België mag je ook alcohol kopen vanaf je 16e natuurlijk.

2 likes