Ongemakkelijke momenten #2

Alleen bier en wijn, al wat sterker is 18. Geldt ook zo in de horeca

2 likes

Over leeftijden gesproken. Ik had laatst een gesprek met een client en zijn vrouw, begin 40 beide. Ik vraag aan die vrouw of ik ‘je/jij’ mag zeggen: “ohhh ja natuurlijk je bent ook ouder dan mij toch!!!”

đŸ„Č

29 likes

Het meest schokkende vind ik dat ze “dan mij” zei.

47 likes

Klopt maar toen ik 15/16 was heb ik ook echt nooit mijn ID moeten tonen in de winkel of op een terras. Ik denk dat de controles in België niet zo streng zijn.

2 likes

Dit doet me denken aan die keer dat mijn vriend en ik in de supermarkt waren en mijn vriend een sixpack bier mee wilde nemen (voor corona nog), ik was toen 26 of 27 denk ik.

Hij rekende af bij de zelfscan en ik stond er echt bij, was zelf niet aan het afrekenen (maakt niet uit voor alcohol, maar goed). Toen werd dat lampje rood van er komt een medewerker je id controleren. Dus er komt een meisje van een jaar of 16 aan, en ik denk laat ik behulpzaam zijn dus ik vraag ‘wil je mijn id ook zien of is die van hem voldoende?’. Zegt ze: ‘ik wil ALLEEN die van jou zien’. Mijn vriend is amper 5 maanden ouder. Hij wordt altijd (veel) ouder geschat en ik jonger. Maar dit vond ik wel heel pijnlijk haha

:joy:

Haha dat heb ik ook eens gehad bij een tripje met mijn schoonfamilie. We gingen met zn vieren boodschappen doen: ik (was toen 30 ofzo), mn vriend en zn jongere broer en zus (begin 20 toen).

Bij de kassamedewerker moet ik mn id laten zien, dus de rest pakt het ook heel braaf. Rolt hij zo hard met zn ogene en zegt “alleen die van haar is genoeg hoowr
” M’n schoonzusje was zo boos want ik ben 7 jaar ouder dan zij en zij was nog geen 25 en ik werd jonger geschat dan haar omg.

3 likes

Ik was een tijdje terug ook met mijn broer (23) in de supermarkt en toen werd ook specifiek aan mij (31) gevraagd of ik mijn legitimatie wilde laten zien. Vind het helemaal niet erg hoor, bijna wel een compliment dat ik nog voor <25 door kan, maar toen dacht ik wel even que?!

1 like

Een paar jaar geleden ging ik met m’n moeder boodschappen doen, ik was toen 28 ofzo. En ze kocht dus oa een fles wijn, en toen werd ook mijn ID gevraagd (terwijl ik dus niet betaalde). Ik had geen ID bij me dus die fles kregen we ook niet mee haha

1 like

Wow echt saai dat iedereen nu in 3 verschillende topics gaat vertellen over die keer dat ze zich moesten legitimeren.

99 likes

Zullen we het over voetbal of hello fresh hebben?

35 likes

Ik ga de afwas maar doen, hoogtepunt van deze dag

2 likes

Wat is hf? :grimacing:

4 likes

Hello Fresh

(Ik weet niet of je het serieus vraagt.)

2 likes

Ooh ik kon er echt niet opkomen. Ik zat meer aan snackbar/macdonaldsdingen te denken.

4 likes

En ook dat 99% gaat over dat zE jOnGeR wOrDeN gEsChAt.

9 likes

Ik zat laatst in een (voor de verandering) doodstille stiltecoupé in de trein. Ik dacht aan allemaal dingen die ik nog moest doen en die misgingen en toen bedacht ik dat ik het warm had. Ik praat/maak veel geluiden in mezelf. Meestal heb ik dat door. Maar toen ineens hoorde ik mezelf van alle ellende keihard kreunen door de stiltecoupé. Het duurde ook een halve seconde voor ik doorhad dat ik het zelf was

47 likes

Hey je bent er weer! Wat leuk!

13 likes

Nou jongons, ik werd voor het laatst zo oud geschat dat de taxi chauffeur me naar het bejaardentehuis bracht. Zo ongemakkeluk

19 likes

Ik denk dat ze dachten dat je al zoveel gekrompen was :rofl:

3 likes