ik ga ervanuit dat je die vraagt stelt als je bijv koffie/thee haalt ofzo weet niet wat de context was eigenlijk dat die vraag ontstond
Haha en het is mijn ervaring namelijk zo’n standaard iets om te vragen als je koffie of thee haalt voor een ander “en wil je er iets bij”
In mijn geval vroeg ik letterlijk “wil je wat drinken?” En niet “wil iemand koffie” dus dan vind ik het best aso als iemand dan op mijn vraag reageert met “melk en suiker”. Zovan ik wil koffie met melk en suiker maar ik vind het teveel moeite om een fatsoenlijke zin te gebruiken. Dat is anders dan de situatie van Skadi waarbij het gewoon een onschuldige miscommunicatie was haha
Ik snap wel dat de context helpt, maar je moet toch überhaupt eerst weten of de ander koffie of thee wil? Als je alleen suiker zegt, dan kun je ook thee met suiker krijgen zeg maar
Ik was bootcamp aan het geven en kwam er na 5 minuten achter dat ik m’n broek binnenste buiten aan had. Maar gedaan alsof er niks aan de hand was en geen commentaar gehad maar je zag het echt vet duidelijk. Omg
Gelukkig is binnenstebuiten niet een onzichtbare broek. Dan was het helemaal ongemakkelijk geweest gezien je titel
Een aantal jaar geleden reed ik mee met mijn schoonzusje en haar nieuwe vriend (voor het gemak Pietje). En het gesprek ging over iemand anders en ik zeg oh maar die is wel echt oud. Zegt ze zo oud is Pietje ook. Kon wel door de grondzakken. Moest toen nog een bijna een uur met hun in de auto zitten.
Hahahahaha ik moet denken aan dat verhaal van die forummer die tegen haar collega zei kijk die enge man daar en dat die collega zei dat dat haar vriend was
Oh ja dat verhaal, dan valt dit nog enigszins mee. Ik vermijd nu ook altijd zijn leeftijd in de hoop dat ze het vergeten.
Ik moet hier nog geregeld om lachen. Maar was dit niet in een appgroeo van een buurt ofz? Dat er een verdachte man rondfietste en dat dat haar vriend/man was. Of haal ik nu twee verhalen door elkaar?
Ja dat is iets van the best social media! Dit was echt een forumverhaal
Oh nee Er was hier toch ook ooit zo’n verhaal dat iemand volgens mij op een sollicitatiegesprek was bij een woongroep voor gehandicapten of zo, en dat ze toen aan iemand vroeg “en hoe lang woon jij al hier?” en dat bleek toen een medewerker te zijn haha. Misschien was dat zelfs nog wel in de EGF tijd? Het is me in ieder geval altijd bijgebleven.
Overigens ben ik zelf bij een sollicitatiegesprek in een GGZ-kliniek ook weleens voor cliënt aangezien en wilde de baliemedewerker me niet doorlaten om naar het gesprek te gaan, waardoor ik net te laat kwam Ik kreeg de baan uiteindelijk wel, haha.
Toen ik een paar jaar geleden bij een tankstation werkte, mochten we klanten bij 2 “x” producten een gratis zonnebril geven. Kwam er een vrouw binnen met een gehandicapte jongen. Tenminste, ik dacht dat hij een handicap had. Dus ik zei op een hele vrolijke toon: wil jij een stoere zonnebril? En die vrouw keek me heel raar aan. Toen ze weg waren zei mijn collega dat ze dacht dat hij dus helemaal geen handicap had.
Ik heb daarna 20 minuten met een knalrode kop en klotsende oksels achter gestaan
Ik weet niet of ik dit verhaal al gedeeld had, maar het past wel in dit rijtje. Al is het niet super ongemakkelijk🙈
Vriendin van mij ging naar Lion King de musical. Tijdens de show viel het haar op dat er een man steeds wild bewoog. En zij dacht dus dat het iemand was met een verstandelijke beperking die genoot van de show. Pas aan het einde van de show kwam ze erachter, je kan het al raden, dat die man de dirigent was
Dit verhaal is al 14 jaar oud en ook ik proest het nog uit als ik hieraan terug denk
Ik heb dit ook meegemaakt! Of eigenlijk beide; een collega aangezien voor LVB cliënt en dat ze me na bezoek op KCAP (gesloten GGZ locatie) niet meer wilden laten gaan . Dat was ook wel echt ongemakkelijk
Hahaha omg, kon ze er om lachen?
Ohhh joh haha zag echt iemand van 70+ voor me
Dit had ik ook een keer! Ging (voor het allereerst…) stage lopen. En dat was op een weekend opvang voor kinderen waarvan de ouders dan even ‘rust’ hadden. Van meervoudig gehandicapt tot (zware) ASS. Op mijn eerste dag moest ik even wachten dus zat daar in die hal en er kwam een meisje naar me toe die mij allemaal vragen ging stellen als welke opleiding ik deed etc. Ik dacht oprecht dat ze een client was, ze had ook een aandoening aan haar gezicht. Bleek ze ook een stagiaire zijn :’)
OMG hahaha arme jij!