Ongemakkelijke momenten #2

Ik werd gister afgesneden, dus ik gebaar naar die chauffeur van ‘hallo wat doe je!?’. Zij bleef me vervolgens strak aankijken.
5 meter later bedacht ik me dat ik haar voorrang moest verlenen…

Ben weer even klaar met bijdehand doen.

34 likes

Ik had vandaag ook iets doms. Ik ging naar de film en stond nog even bij de deur te wachten op een vriendin. Naast me stonden twee vrouwen te overleggen, omdat de ene naar de wc wilde en de ander zou dan vast gaan zitten. En dan zouden ze elkaar wel weer vinden door joehoe naar elkaar te roepen.
Komt er na 5 minuten een vrouw van de wc naar die zaal lopen. Waarop ik haar aankijk en zeg ‘nou JOEHOEEEE’. Ik weet ook echt niet waaaaaarom. Maar ging vanzelf ofzo. Bleek het een hele andere vrouw te zijn. Die me echt aankeek van wtf is jouw probleem dan?
En dan nog twee uur in dezelfde ruimte moeten zitten.

134 likes

Er werd hier net aangebeld. Blijkbaar een controle van de gemeente m.b.t. hondenbelasting.

Troepje: goedemorgen!
Mevrouw: kijkt naar binnen, blijft ongemakkelijk lang stil. Klopt het dat hier een hond woont?
Troepje: ja!
Mevrouw: maar, ik zie hem niet?
Troepje: dat klopt.
Mevrouw: en hij blaft ook niet?
Troepje: nu niet, nee.
Mevrouw: maar, je hebt hem nog wel?
Troepje: nee, ik betaal graag hondenbelasting voor de gezelligheid.
Mevrouw: ok, dag.

Misschien had je erbij moeten zijn, maar ik stond echt even een paar seconden zo :sweat_smile: :sweat_smile:

Edit: hond is oud en hartstikke doof, lag gewoon lekker te slapen boven.

102 likes

Huh alsof alle honden meteen bij de voordeur gaan zitten blaffen als er iemand aan de deur komt haha

5 likes

Precies! En volgens mij liegen mensen eerder de andere kant op? Zodat ze inderdaad juist niet hoeven te betalen. Waarom denk je dat ik mijn hond verstop, terwijl ik gewoon netjes betaal? Zoveel vragen :crazy_face:

8 likes

Hier moest ik echt hardop om lachen. Zo grappig

2 likes

Ik had nog nooit van hondenbeslasting gehoord. Zag al een hond voor me die zijn belastingen aan het invullen was.

71 likes

Was er niet ooit een forummer die zei dat die persoon naar binnen ging blaffen om te controleren? :joy::joy:

23 likes

Nooh molotov :sob:

Er is echt nog nooit iemand bij mij aan de deur geweest voor hondenbelasting? Hoe vaak doen ze dat? En komen ze dan gewoon niet terug als je niet thuis bent of zo?

Ze controleren dat niet meer overal

1 like

Jammer, klonk een beetje als die NHK-kijkgeld-inner uit 1Q84 (voor de kenners, moet natuurlijk wel mijn forumnaam eer aandoen)

9 likes

Niet elke gemeente hoef je dat te betalen. Ik woon nu in een gemeente die er niet aan doet, maar heb ook in een gemeente gewoond die het wel deed, maar daar zijn ze ook nooit komen controleren.

3 likes

Huh maar dat is toch ook niet efficiënt, als ze ziet dat jullie altijd netjes hondenbelasting betalen hoeft ze dat toch sowieso niet te controleren of er een hond woont op dat adres, dan hebben ze daar toch gegevens van? Echt weer zo’n belastingdienst actie. Lekker inefficiënt/omslachtig enzo.

5 likes

Als een buur knuffelt of praat met m’n kat en ik zie dat dan blijf ik ook kijken. Vind dat juist zo lief!

10 likes

Ja maar sommige mensen nemen er ook een hond bij zonder dat eventueel door te geven. Dus denk dat ze altijd wel blijven checken

4 likes

Volgens mij heeft dat niets met de belastingdienst te maken maar is dat vanuit de gemeente geregeld. Maargoed, niet dat die nou wel bekend staan om hun efficiëntie.

2 likes

Hier ben ik altijd bang voor als ik een kat op straat aai, dat er binnen een baasje dat ziet en denkt ‘blijf van m’n kat af’. Hier om de hoek kom ik soms een kat tegen die al miauwend om aandacht aan komt huppelen als ik voorbij loop en zich dan letterlijk op mijn voeten stort :pleading_face::pleading_face: dus die kan ik echt niet niet aaien. Gelukkig nog nooit gebeurd dat een kattenbaasje het er niet mee eens is, ik zou het zelf ook alleen maar schattig vinden als ik een kat had, des te meer aaien voor m’n niet bestaande kat des te beter denk ik dan.

6 likes

Ik lag vanochtend in bed en toen hoorde ik kinderen ruziën om aandacht van mn kat :joy:

22 likes

Wil je dat even tegen mijn kat zeggen :unamused:

7 likes