Ongemakkelijke momenten #2

Omgg hahaha ik voel het ongemak gewoon, wat erg :joy: Nu maar hopen dat dit niet hét verhaal van je opa wordt op elk verjaardagsfeestje.

3 likes

Haha nou ik heb dus echt een ‘keurige’ opa die nog weg zapt bij zoenende mensen op tv en ik echt nog nóóit ook maar een enigszins seksueel getinte grap heb horen maken, dus ik denk dat dit nooit en te nimmer ter sprake gaat komen :joy:

7 likes

Haha zoiets is mij ook eens overkomen. Ik zat met een collega te praten toen de telefoon ging. Ik plaats van mijn eigen naam, zei ik haar naam toen ik opnam? :joy: en als ik nou niks gezegd had verder was er niks aan de hand geweest natuurlijk, maar ik maakte het ongemakkelijk door eerst heel lang te stamelen en toen te zeggen dat dat helemaal niet mijn naam is
 oh well :sweat_smile:

3 likes

Bij mij gaat het vaak mis als ik wil zeg; “Hallo Piet, mijn naam is Loempia”. Dat wordt dus vaak “Hallo Piet, mijn naam is Piet” đŸ„Č. Dus nu doe ik niet meer zo fancy en zeg ik gewoon hallo, ik ben loempia.

8 likes

hahahahahaha ik ga hier zo stuk om, echt een smoes van iemand die even niet weet wat hij met zichzelf aan moet

46 likes

Ben gewoon hardop aan het lachen als ik dit lees, zo herkenbaar :joy:

2 likes

Ik zit zo hard te lachen om dat verkeerd voorstellen, haha waarom is dat zo grappig.

Ik weet nog toen we bij m’n ouders voor het eerst een telefoon hadden met nummerherkenning en een contactenlijst, dat ik daardoor ook vaak in de war was.

He, Sjaak belt.

Krabsalade: Met Sjaak!
Sjaak: [stilte] Met Sjaak. Is je vader er?

:joy::joy::joy: Zo ongemakkelijk.

51 likes

Haha herkenbaar ja. Ik ging een keer met een collega naar een informatiebijeenkomst. Werd les gegeven door een hoogleraar die we kenden. We waren de 1e 2. Mijn collega vulde als 1e het presentie formulier in
 toen ik na hem aan de beurt was, zag ik dat hij de naam van die hoogleraar had opgeschreven met zijn eigen handtekening dat wel
 Ik zeg goh heet jij ook zo?
hij werd gelijk zo rood

12 likes

Hahaha same! Ook onhandig:
[verre kennis piet belt]
Kleine leuk123 neemt op: hallo piet!

En dan ongemakkelijke stilte waarin ik vergeet te zeggen ‘met leuk123’ of ‘hoe is het’ of ‘wil je mamma spreken die is er niet’

4 likes

Ik zat laatst op het toilet toen mijn baas belde. Hij belt eigenlijk alleen als het urgent is dus ik nam gewoon op, en toen vroeg hij of ik iets wilde navragen bij een ander secretariaat. Gaf ik als antwoord ‘Yes doe ik, zit nu alleen op de wc dus ik trek mijn broek even op en ren dan direct even langs’ :sob: WAAROM ZEG IK ZOIETS?! Hij moest wel grinniken en toen ik hem de dag daarna zag bood ik nog mijn excuus aan ook. Hij vond die directheid wel grappig zei hij, dus moest me maar niet drukmaken. Maar damn, ik moet echt opletten met wat ik er uit flap. Voel me soms echt te thuis ofzo

88 likes

Over verkeerd voorstellen gesproken: ik oefende vaak zinnen in mijn hoofd omdat ik vroeger nogal verlegen was en dan bij nieuwe mensen compleet dicht klapte als ik me voor moest stellen. Zo ook de keer met de vader van een vriendje. Die man heet Jaap en ik dus oefenen met: Hoi Jaap, ik ben Steady. En wat zeg ik op het moment supreme: Hoi, ik ben Jaap! Waarop Jaap heel grappig zei: wat toevallig! Zo heet ik ook!

Ijs was wel meteen gebroken. :sweat_smile:

37 likes

:joy:

Ik heb gemerkt dat als ik dingen oefen in mijn hoofd, of voor mezelf heel vaak herhaal, dat het dan juist misgaat
 heb ik ook vaak met mijn pincode, 1 min geleden nog 100 keer herhaald en bij het pinnen weet ik hem dan niet meer :cry:

7 likes

Ik doe het ook niet meer haha! Want die ervaring heb ik inmiddels ook. Kan beter gewoon met de billen bloot erin stappen en zien wat ik uit ga kramen want met oefenen gedraag ik me sowieso als een idioot.

4 likes

Ik heb dit echt altijd aan de telefoon als ik iemand bel.
Standaard is gewoon als iemand zegt ‘hi met die en die’ dat ik dan zeg: ‘hoi met tubing’.
Maar als men al opneemt met: ‘hee tubing!’ dan krijg ik ook ooit een error. Herhaal ik mijn naam opnieuw, of zeg ik ‘met naam van andere persoon’. :sweat_smile::sweat_smile:

9 likes

Toen ik bij mijn nieuwe baan begon, stelde ik me voor aan een nieuwe collega. Dus ik noem mijn naam, mijn nieuwe collega noemt haar naam en ik zeg enthousiast ‘welkom!’, terwijl ik degene was die daar nieuw kan werken.

57 likes

Hahaha, een soort van Congratulations for having me

29 likes

Ja precies dit inderdaad. Ik krijg dan ook echt een giga error.
Stamel dan altijd iets terug van euhmmm hoi ja met Frozenflame inderdaad :grimacing:

3 likes

Hahaha dat hebben gelukkig heel veel mensen! Ik heb ooit in een verveeld moment al mijn collega’s in mijn werktel opgeslagen en als ze dan bellen neem ik op met “Hoi Piet” of hoe de beller dan ook heet. Dan zijn ze helemaal van slag omdat ze daar niet op voorbereid zijn :joy: Meestal hoor ik dan een stilte en ‘ehh ja inderdaad eeh met piet ja!’ :joy:

9 likes

Ik ging vandaag naar een voor mij onbekende huisarts maar we schudden uiteraard nog geen handen en toen deed ik een soort knikje/buiging en ze keek van
 Goed
 Ik wist gewoon echt even niet wat te doen.

14 likes

Ik vind Hiya echt zo’n leuke begroeting. Moest ik echt afleren in Amerika :sob:

1 like