Ongemakkelijke momenten #2

Op de uitslaapzaal waren wel meer mensen een beetje in de war na de operatie hoor haha. Ik was juist heel erg bezig met dat ik helder moest zijn, dus was me heel erg aan het focussen op normale reacties geven. Voelde echt als een soort Divergent moment, dat ik tegen het roesje aan het vechten was en me dat als enige lukte op die zaal

6 likes

oh nee, ik schaam me dood
ik gebruik mijn werklaptop voor echt van alles, zit de hele dag door te winkelen youtuben facebooken, ik print op werk allemaal priveshit zoals concertkaartjes en retourlabels en belastingdienstshit
nu kreeg ik een berichtje van een collega, of mijn ‘downloads’-map per ongeluk in de algemene map was gezet, waar iedereen er dus bij kan. had ik dus al mijn downloads, selfies, plaatjes van dingen die ik wilde kopen, en ik weet niet eens wat nog meer, misschien wel rare memes of bewerkte plaatjes of screenshots van gesprekken, of van mijn bankrekening of e-mails??? daar neer gezet. ik heb alles in een nanoseconde verwijderd maar die collega had alles al gezien oh mijn god

111 likes

Okay
 moet dit nog meemaken maar vind het nu al ongemakkelijk. Ik moet dus morgen naar de tandarts. Ik heb nadat mijn oude tandarts met pensioen ging sinds drie jaar een nieuwe. En zie ik ook bij elke controle een preventie medewerker.

En vorige x dat ik was bij die vrouw, vertelde ze dat ik de volgende keer mijn tandenborstel moet meenemen. Terwijl ze eigenlijk niet veel kritiek had op mijn gebit. En ik vind het nu al zo ongemakkelijk. Ik ben 29 en heb nu echt het idee dat ze denkt dat ik 17 ben :sweat_smile:

Nog een ongemakkelijk verhaal over de tandarts. Toen ik er laatst was zat ik in de wachtruimte op een stoel direct (+/-2m) tegenover de praktijkruimte van mijn tandarts. Het liep weer eens uit -.-. Toen ging de deur open ze mompelde wat (mondkapje, accent en zachte stem) keek totaal mij kant niet op, en gooide de deur weer dicht. Ik zat daarvan :frowning_face_with_open_mouth:
 van volgens mij noemde ze mijn naam, alleen ik verstond er niks van en voor ik wat kon zeggen gooide ze de deur dicht. Toen ging de deur weer open en stond daar de tandartsassistente, ze keek mij aan zei beetje geïrriteerd “mvr. Loempia is er wel, ik had haar al gezien”. Oja die tandartsassistente en tandarts kibbelen dus ook vaak en verstaan elkaar ook vaak niet terwijl ik daar in die stoel lig :grimacing:. Zo ongemakkelijk vibe hangt daar.

5 likes

Dat van die tandenborstel zou ik vergeten zijn als ik jou was. Kom op zeg alsof ze daar in die toko geen tandenborstel hebben, als ze je zo graag wilt voordoen hoe je je tanden moet poetsen doet ze het maar met een nieuwe tandenborstel

41 likes

Nou toen ze dat zei, dacht ik ook mooi dat ik die niet meeneem, maar ze heeft het ook nog extra bijgezet in het afspraken systeem gezet. Al zit ook toch te demken om mijn tandenborstel thuis te laten. Snap ook echt niet waarom het nodig is. Als ik anders moet poetsen kan ze mij dat ook gewoon vertellen.

3 likes

Ja dat is volgens mij ‘normaal’ ze hebben mij (en zelfs mijn vader) dat nog uitgelegd hoe je hoort te poetsen, dus de hoek die de tandenborstel moet maken en dat je je tandvlees moet meepoetsen en dat je (elektrisch) een paar seconden per tand moet doen, en hoe hard je moet duwen enzo. Ik voelde me ook een kind maargoed dat is hun werk.
Vind het dan wel schrikken als je op de factuur ziet wat ze daar ook weer voor rekenen :sweat_smile:

4 likes

Heel eerlijk had ik bij mijn tandarts ook het gevoel dat het puur om wat extra geld verdienen ging. Ik betaalde daar per 5 minuten voor de mondhygiëniste en ze bleef maar lullen elke keer over hoe ik moest flossen, stoken en poetsen. Terwijl ik het na 1 keer voordoen echt wel wist. Tandarts in Zweden is een verademing, opeens doe ik het perfect, ziet mijn tandvlees er top uit en liep ik met allerlei complimenten de deur uit. In Nederland zag ik er steeds tegenop, niet dat ik ooit gaatjes had, maar ze deden elke keer zo dramatisch over mijn tandvlees.

10 likes

Mijn tandarts heeft er ook een diëtist bijzitten waar iedereen constant heengestuurd wordt :sweat_smile:

2 likes

Bij mij doen ze ook altijd alsof het bijna niet meer te redden is. "Zo erg op jonge leeftijd al zo’n slecht tandvlees teruggetrokken etc, "(nooit last van en niks te zien).
En dat ik echt over 3 maanden weer moet terugkomen, etc etc.
Dan koop ik weer zo’n setje stokers en ragers en van alles die dan gesloten in de lade blijven liggen :laughing:.
Bij mijn vriend hetzelfde trouwens terwijl die nog nooit een gaatje of iets gehad heeft. Vind het lichtelijk overdreven allemaal.

8 likes

Sowieso rare tandartspraktijk, want toen ik daar voor het eerst kwam hadden ze het over dat ze het anders doen dan mijn oude tandarts (hihaho). Kwam over dat zij zich beter voelde dan hem, terwijl die vent heel goed was en bijna nooit een afspraak uit liet lopen. En zijn tandartsassistente was zijn vrouw, dus zij waren echt een super goed team.

Nog zo raar iets
 Ik ben als baby geopereerd aan mijn hart. Dit maakt mij nu vatbaarder voor infecties, dus bij mij wordt wat vaker antibiotica gekozen. Mijn oude tandarts wist dit en nam nooit risico. Maar mijn huidige tandarts vroeg er dus bij de eerste afspraak over en zei “ik geef geen antibiotica, want is niet goed” 
 Dacht echt uhm jij bepaald dat niet voor mij
 Vond dat zo rare reactie.

Wordt echt tijd voor een nieuwe tandarts

6 likes

Een diëtist?! Hoe moet ik dat voor me zien dan?

1 like

Die gaat je vertellen hoe en wat je moet eten om ervoor te zorgen dat je tanden niet uit je bek rotten.
Ik heb alle afspraken met haar geweigerd, dus of het net zo zinloos is als het klinkt durf ik niet te zeggen.

2 likes

Ohhh ok dat klinkt beter dan ik dacht. Ik dacht dat daar mensen ongevraagd heen werden gestuurd vanwege hun gewicht.

4 likes

@ZusjevanJoost Ik krijg altijd te horen dat ik mijn eetmomenten moet verminderen op een dag.
Dan denk ik euh, ik geef borstvoeding en anders val ik flauw of voel ik me slap. Ik moet nou eenmaal om de zoveel tijd wat eten(en houd van kleine dingen snaaien) moet ik mijn hele levenstijl veranderen voor een gaatje meer of minder, gaan we niet doen.

Als je alles geadviseerd krijgt wat je moet doen houd je sowieso geen leven over (Flossen staat bij mij onderaan de lijst). (bekkenbodemoefeningen, flossen, sporten, werken, sociaal leven, genoeg water drinken, mediteren, elke dag koken, schoon huis, dankbaarheid oefenen etc) Wordt er helemaal geprikkeld van zo overdreven allemaal, zouden er mensen zijn die dit allemaal correct doen?

22 likes

nee

6 likes

ja ik, 1 dag en dan 14 jaar niet.

47 likes

Wauw, snel een andere tandarts zoeken hoor. Ik heb dit ook en als ze dat niet accepteren is dat ‘doeeei’. Vgm heeft ab wel een nadeling effect op je tanden, maar het gaat om je gezondheid.

4 likes

‘Met u gebit alles prima, maar u mag duidelijk wat pondjes eraf, loop maar door naar de volgende kamer!’

18 likes

De inzichten in de noodzaak voor profylactische antibiotica bij ingrepen (bij welke patiënten moet het en bij welke ingrepen moet het) zijn wel drastisch veranderd in de laatste 10-15 jaar. Dus het zou kunnen dat je oude tandarts op basis van oude kennis vaak onnodig antibiotica geeft, waar je nieuwe tandarts op basis van nieuwe informatie zegt dat het veilig is om dat niet te doen.
Ik weet natuurlijk niks over jouw situatie specifiek.

3 likes

Net de telefoon opgenomen zonder mijn muziek af te zetten terwijl ik Doja Cat luisterde. Gelukkig geen belangrijk iets waarvoor ik gebeld werd. :slightly_smiling_face:
I don’t really got no type I just wanna fuck all night

10 likes