Ongemakkelijke momenten #2

Een ongemakkelijk moment voor de ander:

Mijn zusje was laatst in een winkelcentrum op de kinderwagen aan het passen met ons nichtje van 1. Ze was in gedachte naar de grond aan het staren toen een vrouw naar haar toe kwam en vroeg of het goed ging en of ze aan het huilen was en of dat haar kind was? Ze zei dat ze niet zomaar kon doorlopen als ze iemand daar zag staan huilen(vet lief), maar a. Mijn zusje was niet aan het huilen, gewoon in gedachte en b. het was niet haar kind, want mijn zusje is 11 :rofl::rofl::rofl::rofl:.

59 likes

Mijn post is niets vergeleken met de situaties hierboven, maar ik voel me altijd zo’n stalker als ik een instagramstory bekijk die minder dan 2 minuten oud is. Soms bekijk ik ze zelfs binnen minder dan een minuut. Het gebeurt altijd per ongeluk, maar helaas wel vaak bij dezelfde personen :cry: Ik zit dan gewoon doelloos te scrollen.

49 likes

En Instagram zet graag de stories van crushes etc vooraan dus het zijn meestal juist die je niet wil

Edit:tikfout verbeterd

7 likes

Bij mij zijn het helaas vaak mensen die ik niet mag. Inderdaad juist mensen waarbij ik dit echt niet wil :joy: Super irritant, haha

9 likes

Vanochtend woonde ik een eerste communie bij. Allemaal mooi en aardig, maar dat moment dat de hele kerk dan communie gaat halen en jij daar als niet gedoopt persoon zo awkward in de banken blijft zitten :geek:, voel me dan zo bekeken. Vroeger had ik mijn broers nog naast me, nu was ik alleen. Heb maar uitvoerig het altaar bestudeerd

10 likes

Ik had dit een keer (was wel met m’n familie en er waren andere personen die ook niet mochten) en toen zei degene achter me; ‘jezus wat duurt dit lang’ :no_mouth:

36 likes

Oh ik vind dat moment heerlijk. Kan ik iedereen die in de kerk aanwezig is en dus naar voren loopt eens goed begluren.

4 likes

Ik wist niet dat dit een ding was, daar kwam ik achter op de uitvaart van mijn opa. Iedereen begon om de banken een te lopen en ik dacht dat ik ook moest, dus ik ging al staan. Gelukkig zei mijn moeder dat ik dat ik niet mee hoefde te doen, dus ik kon weer gaan zitten.

3 likes

Ik heb een vriendin die niet katholiek is maar wel altijd een hostie gaat halen. En ze vindt mij dus heel raar omdat ik blijf zitten, volgens haar is dat onbeleefd.

1 like

haha, dan snap je er echt niets van.

(ik heb trouwens niets met de kerk en ik denk niet dat er iemand slechter van wordt als je een hostie haalt maar dat is gewoon niet hoe het werkt, vind het erg bijzonder dat je dan denkt het beter te weten?)

5 likes

Ja ik denk niet dat een pastoor er echt mee zit maar het hoort niet. En zo’n hostie is ook niet echt lekker dus daar hoef je het niet voor te doen :laughing: (wel ooit geproefd toen de andere kinderen uit mijn klas communie deden, ik weet nog dat ik het heel graag wilde proeven en dat het nogal tegenviel haha)

3 likes

Misschien een onpopulaire mening maar ik vind hosties heerlijk. Ik kan het soms echt craven :sweat_smile: Jammer dat ik maar 1x per jaar naar de mis ga (en dat je dan maar eentje mag).

7 likes

Oh ja heb ik ook! Echt heerlijk karton

8 likes

Soms zijn ze verrassend zout, hou ik van

2 likes

Maar doet ze dan ook het kruisteken als ze die hostie haalt? :sweat_smile:

2 likes

Haha nee maar ze gaat wel heel vroom met van die in elkaar gevouwen handen teruglopen.

6 likes

Ik ging vroeger als kind naar een protestantse kerk waar ze wit brood gebruikten en dan kreeg je een heerlijk zacht blokje wit brood zonder korst. Echt m’n lievelings! En toen ging ik een keer naar de katholieke kerk van m’n opa en oma. Ik herinner me nog levendig de teleurstelling dat ik geen heerlijk stukje brood kreeg maar zo’n nat kartonnen hostie :laughing:

15 likes

Ohh wat erg :joy: Misschien nog wel het gĂȘnantste van alles dat de pastoor dan iemand een hostie ziet halen die God niet bedankt (of zoiets, ik ben ook niet gelovig) bij het aannamen / ontvangen van die hostie. :smiling_face_with_tear:

2 likes

:laughing: ja maar hij zal het wel vaker mee maken.

2 likes

Ik wist idd ook niet dat dit een ding was, maar niemand die me even voor of tijdens de begrafenis van de opa van mijn ex had verteld dat ik gewoon kon blijven zitten
 :joy: voor niks zo’n stuk karton gegeten en me ongemakkelijk gevoeld omdat ik niet wist wat ik moest doen.

7 likes