Ongemakkelijke momenten #2

Gisteren kreeg ik uitleg van een collega over iets en toen ik weg liep liet ik een scheet :+1:

50 likes

Haha, ik kan me voorstellen dat het er heel grappig uitzag! Ik kan er nu ook wel om lachen, want het leek wel iets uit een comedy ofzo. Ik had die avond trouwens nog een beurs gevoel in mijn neus, maar de volgende ochtend was het gelukkig verdwenen. Lief van je :blush:

3 likes

Ik ben op een feestje in een hotel wat een omgebouwde kerk is. Ga ik met een vriendin naar de wc. Ik ging ff op een bankje zitten.kijk ik opzij sta ik oog in oog met een piemel. De mannen wc zat dus naast dat bankje

25 likes

Haha oog in oog :joy::zipper_mouth_face:

17 likes

Was het een biechtbankje

22 likes

Afgelopen weekend kwamen er vrienden van mijn vriend met partners langs. Ik zie hen ongeveer 3 à 4x per jaar. Om een of andere onverklaarbare reden kan ik de naam van één van de partners écht niet onthouden. Dus toen ik naast m zat moest ik in ons whatsappgesprek opzoeken wie er allemaal in de groep zat zodat ik hem niet per ongeluk anders noemde…

Later, in bed, vertelde ik dit aan mijn vriend. Hij heeft exact hetzelfde, en stond zelfs op het punt om in een gesprek, toen iemand anders hem bij zijn echte naam noemde, diegene te verbeteren met een andere random naam. Gelukkig niet gebeurd, maar vind dit vooral ongemakkelijk voor mezelf.

Waarom zijn wij zo?! :melting_face:

35 likes

Ik heb dit soms ook met mensen haha, raar hoe zoiets in je hoofd werkt. Ik heb ook 1 of 2 mensen die ik standaard verkeerd onthoud qua naam, terwijl ik best goed ben in namen vind ik zelf. Dus vind 't wel herkenbaar!

9 likes

Ik heb dit met twee collega’s. Ze lijken niet op elkaar en de namen ook niet, maar in haal ze altijd door elkaar. Niet eens dat ik ze bij de verkeerde naam noem, maar dat ik bijv. aan collega A vraag: hoe staat het met dit en dit project? En dat hij zegt: uhhh daar ben ik helemaal niet bij betrokken. :sweat_smile::joy:

1 like

Oh ik ben ook zo vreselijk slecht met namen. Heb veel collegas al anders genoemt dan dat ze echt heten (Niemand verbeterd mij ook) ik weet nog steeda niet of een collega nou gert of geert heet dus ik wissel steeds af tussen die namen.

3 likes

Heb je niet zo’n soort ‘wie is wie’ op het intranet van je werk waar je kan opzoeken hoe Ge(e)rt heet?

4 likes

Haha nee.

4 likes

haha ja ik heb ook 1 collega die in mijn hoofd gewoon een andere naam heeft dan ze eigenlijk heet. Het is tot nu toe nog goed gegaan (heb haar nog niet verkeerd aangesproken), maar het kost me wel moeite. Snap ook niet waar het vandaan komt.

7 likes

Ik heb een collega die John heet en een aantal mensen noemen hem Djon en een paar Sjon. Toen ik daar net werkte vond ik dat zo raar dat ik een keer aan m vroeg hoe je zijn naam uitspreekt. Toen zei hij maakt niet uit… Haha dus nu noem ik 'm soms Djon en soms Sjon

23 likes

Hahaha zou het zo vaak misgegaan zijn dat hij het heeft opgegeven?
Wel inspirerend, ik word er zo chagrijnig van als iemand m’n naam (constant) verkeerd uitspreekt

10 likes

Ik heb het met een kennis genaamd Jurgen. De keren dat ik het over Jeroen of Jochem had is niet op twee handen te tellen. Jurgen blijft gewoon niet hangen en vind het ook geen logische naam ofzo? :joy:

3 likes

Ik heb dit met 2 kennissen die beide Jennifer heten.
De ene heeft wel duidelijk gezegd dat het jennifer is en de andere zegt ‘och, Jennifer of djennifer, maakt niet uit hoor.’ Euh, je ouders hebben toch een bepaalde uitspraak gekozen denk ik dan. :sweat_smile:

5 likes

Door al die verhalen moet ik denk aan dit geweldige filmpje :laughing:

52 likes

Jaa deze is zo leuk! Hahah

4 likes

Ik ben ook zo slecht met namen, soms echt een blackout. Alsof het pincodes zijn die je vergeet terwijl je ze gewoon zo goed kent.
De ergste keer was met 2 stagiaires die ik tegelijk begeleid. Laten we zeggen de een heet Charlotte en de andere Charlene. Ik was toen zwanger en het was nog 10x erger dus ik kon het gewoon echt nooit goed zeggen, ik deed echt mijn best, noemde ze dan gewoon een van die random 2. In mijn hoofd was dat gewoon hetzelfde. Maar een keer werd een van die twee echt boos tegen mij, IK HEET CHARLENE!.
:face_with_peeking_eye: :face_with_open_eyes_and_hand_over_mouth:

5 likes

Ik heb een naam waarbij zoiets als dit ook kan en dat interesseert me dus echt geen fluit. Overigens wordt mijn naam praktisch altijd en door iedereen afgekort en ook dat vind ik helemaal oké

Mijn moeder spreekt mijn naam ook nooit volledig uit dus die mag ook niet zeggen: ja maaar ik bedoelde x :joy:

3 likes