Ik zei vandaag tegen mijn man: “mama gaat even stofzuigen hoor”. Ik had pas door hoe achterlijk dat was toen ik z’n opgetrokken wenbrauw zag.
Gelijk dat nummer van s10 in m’n hoofd nu
Een oudere dame vroeg pas waar ik bij was aan mijn moeder over mij ‘is dat haar eigen haarkleur?’ (ja) en gaf haar er daarna een compliment over.
Door de foto erboven dacht ik dat je de mama appelsap bedoelde: “ken je dat gevoel, dat je drol niet uitkomt”
Ik stond koffie te pakken op werk komt er ineens een man naar me toe
“Ben jij toevallig leonieke?”
Dat is best onlogisch want er werken 500+ mensen bij de organisatie, dus de kans is klein dat je dan geluk hebt.
Dus ik zei gewoon aardig nee ben ik niet en ging door met koffie pakken.
Toen bleef die bij me staan en zei die nog iets van “ja ik moet me namelijk voorstellen aan leonieke en ik dacht misschien ben jij dat” met een hele blije blik…
En ik kreeg een soort kroeg vibes alsof je versierd wordt door iemand waar je geen interesse in hebt, en daar kreeg ik een error van.
Toen zei ik arrogant van ja je mag je best voorstellen maar ja daar heb je verder niks aan. En ging door met het koffieapparaat zonder aanstalten te maken om m’n hand uit te steken of iets. En hij bleef daar gewoon staan.
Toen m’n koffie klaar was liep ik om hem heen terug naar m’n werkplek.
Zo ongemakkelijk. Straks is hij nieuw ofzo. Of moet ik ineens met hem samen werken ik hoop dat ik deze persoon nooit meer tegenkom
Waarschijnlijk had hij voor een kennismakingskoffie met Leonieke afgesproken bij de koffieautomaat ofzo
Uit hoe die het vroeg en keek leek het meer alsof hij me wel zag zitten en het een soort vaag iets was wat hij dan maar zei om iets te kunnen zeggen… want het sloeg echt nergens op. Anders zou je ook zeggen “oh ja we hadden om 10.00 uur bij het koffieapparaat afgesproken voor een kennismakingsgesprek” en kon ik zeggen “nou dan zal ze zo wel komen :)” en was het normaal en klaar.
Maar dat is juist het ongemakkelijke want als dat niet zo was is het extra arrogant van mij
Meestal voel je zulke dingen volgens mij wel goed aan
Pfff je wordt al zenuwachtig gemaakt door dit soort dingen. Kan hier af en toe echt kwaad om worden. Hopelijk reageerde je leidinggevende niet kinderachtig o.i.d.
Hellingen zijn ook echt heel rot! Zelfs als je al lang en breed je rijbewijs hebt, kan het je overkomen. Ik heb eens peentjes zitten zweten omdat de voorganger niet doorreed in de parkeergarage maar allemaal fietsers voor moest laten gaan. ik maar wachten op een veel te steile helling en schietgebedjes doen dat we niet zouden rollen want achter mij stond ook al een auto. Dat mijn auto bleef staan was echt een wonder. Ik had toen toch echt al jaren mijn rijbewijs.
Heel goed dat je juist iemand hebt gevraagd om het over te nemen. Oefening baart ect kunst dus straks rock je het gewoon!
Heel naar, maar hopelijk kun je er over een paar jaar wat om lachen en gelukkig geen schade. Toen ik net m’n rijbewijs had stond ik voor een stoplicht op een heuveltje en m’n auto (benzine) sloeg steeds af. Op een gegeven moment stapte de man in de auto achter me uit om te komen vragen of het allemaal wel goed ging . Toen heb ik maar iets gebazeld over olie en benzine tekort en toen het licht voor de 4e x op groen ging zo’n straal gas gegeven dat je dat vier dorpen verderop nog hoorde. Maar ik was er weg. Nu 10 jaar later geef ik nog steeds extra gas op die heuvel
en elke heuvel is nog steeds bidden en handrem een gas een handrem gas
Ah @Eucalipto dat klinkt ook als een hele nare situatie. Ze maken je inderdaad al zenuwachtig en dan krijg je ook nog eens zo’n stomme hellingproef.
Voor Snork; Je hoeft op een heuvel niet eens per se je handrem te gebruiken! Als je je rem ingedrukt houdt, maar wel je koppeling laat opkomen tot het aangrijpingspunt kun je je voet van de rem afhalen en gas bijgeven en weg ben je. Ik vind dat persoonlijk fijner werken, misschien jij ook wel.
Oh dit had mij destijds ook kunnen gebeuren. Je hebt waarschijnlijk les gehad in een diesel en in een benzine-auto is het toch net wat anders.
Ik had in het begin zelfs stress bij ieder stoplicht (“niet afslaan, niet afslaan”) voordat ik doorhad dat je bij een benzine auto veel eerder gas moet bijgeven.
Oooh dat weet ik wel hoor die combi gebruik ik daarnaast ook. Dit is meer dat stemmetje in je achterhoofd
Ik heb überhaupt nooit de hellingproef geoefend tijdens rijles dus ik ben blij dat ik het toen ik mijn rijbewijs had een keer had geoefend met vriend. Anders was ik ook gegarandeerd in paniek geraakt op de helling in de parkeergarage
Oh nee wat kut zeg ik snap je gevoel helemaal hoor. Hellingen zijn echt kut
Ik heb er zelfs een woning voor laten schieten omdat er een hele steile helling in die straat zat, zag me zelf al iedere keer zweten als ik dan eens met de auto op pad zou gaan
Ik ook niet dus ik ben zo blij dat ik een automaat heb anders zou ik regelmatig achteruit rollen denk ik
Ik 1x en ik moest echt iets gaars doen met de handrem en begrijp daar tot op de dag van vandaag geen kont van. Moest met de handrem erop gas gaan geven en dan ineens die rem eraf knallen. Nou dan vlieg je naar voren hoor. Ik doe nu gewoon altijd koppeling snel op laten komen, absurd veel gas, zoveel dat mensen denken dat er een ferrari aankomt (maar nee het is je gurl Baron in een citroën) en dan immer geradeaus byeee
Ja nee zo ver was ik maar snapte gewoon niet hoeveel gas ik dan moest geven en wanneer dan precies die handrem eraf moest. En vooral waarom in vredesnaam het met de handrem moet
Ik ben een zeer ervaren bestuurder, maar zelfs na 15 jaar zweet ik peentjes wanneer ik een hellingproef moet doen