Ongemakkelijke momenten #2

Mijn beste vriendin was ook altijd als de dood voor parkeergarages vanwege de hellingproef. Toen we samen in Tenerife waren moesten we de auto iedere dag fileparkeren op een hele flinke helling, en zij heeft de hele vakantie ook niet durven rijden daardoor :sweat_smile:
Toen zijn we gewoon samen een keer de garage ingereden op een rustige dag en hebben we net zo lang geoefend op ieder helling tot ze het snapte en zelfvertrouwen kreeg.

Het is een handeling die op zichzelf niet zo moeilijk is, maar je moet net even het gevoel krijgen wanneer je auto naar voren wil. Maar je voelt hem ook echt bewegen, dus als je eenmaal gewend bent aan dat gevoel en het een paar keer hebt gedaan ga je hier veel zelfverzekerder voelen!

Dus neem een rustig iemand mee die het goed kan en goed kan uitleggen en oefenen het een paar keer op een rustige dag, dat scheelt echt zoveel stress in de toekomst :grin:

20 likes

Het is een optie om het te proberen als het met de handrem niet lukt. Ik kreeg bij dat laatste altijd een error. Ik heb ook nog nooit een dergelijke schade aan mijn auto (duur/nieuw of barrel) gehad, terwijl ik regelmatig hellingproeven moet doen in deze watersportgemeente (=bruggen). Lijkt mij daarom de moeite waard om te proberen en te oefenen, zoals ik aangaf. Wie weet helpt het iemand.

3 likes

Saame! Ik heb dat al niet meer gedaan sinds ik m’n rijbewijs heb. En achteruit inparkeren heb ik 1 x gedaan sinds ik m’n rijbewijs heb.
En ja ik weet dat 't allemaal reuze makkelijk is, kon het ook allemaal heel goed voor ik af ging rijden. Maar nou de enige die er last van heeft is m’n vader als ik aanbel of hij de auto wil parkeren.

4 likes

Ik zag net man in een busje dat stil stond op een bruggetje en toen hij weer wilde gaan rijden sloeg zijn motor af. Ik heb naar hem gegrimlacht zo van ‘ach meisje kun jij de hellingproef niet’.

21 likes

Ik had dus een meeloopdag bij mijn nieuwe baan en dacht even initiatief te nemen door een kind te helpen met een strakke legging uit te trekken (in de context van mijn werk dus niet raar haha). Ding ging voor geen mogelijkheid uit, dus ik zeg ga maar zitten, dan trek ik wel aan je legging. Ik trekken en ja hoor
 kind en al trek ik mee en beland zo op de grond :weary::weary::weary::weary:

Ik tilde haar heel gauw weer op en er was gelukkig verder niets aan de hand, maar iedereen zag het wel :sob::sob::sob:

Echt zo kut. Ik ben desondanks wel aangenomen trouwens, maar echt ik heb het de afgelopen week al een paar keer weer in mijn hoofd afgespeeld op random momenten.

38 likes

Same here. Rij nog liever 3 straten om dan dat ik ga fileparkeren. En een huis kopen met alleen mogelijkheid tot file parkeren de straat zou ik echt NOOIT doen

7 likes

Ligt eraan hoe groot de parkeervakken zijn. Wij hebben hier zulke ruimte vakken dat zelfs ik er redelijk makkelijk in kan file parkeren. (Op een goede dag zelfs een in keer!)

4 likes

Ik heb hier op het forum ooit nog in paniek tips gevraagd om te file parkeren bij m’n huidige huis
 maar inmiddels lukt het aardig, dus er is hoop!

Moet soms nog steeds 8x steken
 maar het lukt wel haha!

4 likes

Over autorijden gesproken, ik had nog niet zo lang mijn rijbewijs toen ik met mijn moeder in haar auto een stukje ging rijden samen. Ik had gelest in een Diesel en haar benzine-auto sloeg supersnel af.
Toen sloeg de auto dus tussen twee rotondes af en in het midden zat zo’n soort verhoogd/verhard stuk als afscheiding met de andere kant. Toen ging de gast achter mij die al mega ongeduldig zat te bumperkleven mij meteen na 1 seconde inhalen door daar al over heen te rijden (lekker aso?) daar werd ik dus ik al mega zenuwachtig van. Vervolgens ging mijn moeder zich ermee ‘bemoeien’ door steeds te zeggen “en nĂș de koppeling los”! En achter mij vormde zich een steeds langere rij zelfs al tot aan de vorige rotonde. Op een gegeven moment lukte het me dus echt niet door de stress, dus ik zei tegen mijn moeder okĂ© we gaan snel wisselen, rij jij maar verder. Wat doet mijn moeder
 die gaat eerst naar de auto achter mij heel enthousiast “Ja mijn dochter heeft net haar rijbewijs :grinning::grinning::grinning:” (alsof de hele rij het verder dan ook zou weten hahah) en ik wilde alleen maar zo snel mogelijk weg :sob:

47 likes

Een collega liet een zwart/wit meme zien van een kind met een hele grote piemel? Het was ongetwijfeld “grappig” bedoelt, maar wtf. Ik heb maar gezegd dat hij een boomer is en dat dit soort dingen echt niet meer grappig zijn.

7 likes

Ja ik dacht: mooie kans om dit woord eens te gebruiken. :nerd_face:

Met dank aan Piet Paaltjens

39 likes

Komende van een land dat een pistolet bolletje noemt, een boterham een broodje, een leerkracht juf, een huis een huisje, het over poepen heeft ipv kakken en als afscheid doei en doeg zegt , woorden als croissant en filet americain compleet verbasteren - nah :smiley:

Nee serieus, ik vind dat heel grappig die verschillen! Maar Belgen vinden het andersom dus ook haha.

11 likes

Heb je het nu over Nederland? Want dit gaat nergens op. Sorry hoor ff opkomen voor m’n landje :luxembourg::luxembourg:

5 likes

Als je opkomt voor je landje moet je niet de Luxemburgse vlag gebruiken :stuck_out_tongue:

71 likes

Uitgezonderd juf (en dat alleen op de basisschool, daarna docent) en doei (doeg zegt ook echt niemand?): huh eh nee

9 likes

Herken mezelf hier wel volledig in💃

9 likes

Praat voor jezelf😉 ik ken genoeg mensen die ‘doeg’ zeggen. Vind het ook wel lief klinken eigenlijk

10 likes

Houdoe :grin:

9 likes

Ja duhhhhhhhhhh dat was de grap

Echt couldn’t care less about m’n landje

5 likes

Jullie doen net alsof poepen raarder is dan kakken maar poepen zeggen ipv neuken dat is pas vreemd!

Ik vraag me trouwens af wat poepen dan in het germaans ofzo betekende.

40 likes