Hoelang heb je je rijbewijs al? Voor mij is dit door de jaren heen namelijk echt heel erg veranderd. ik kon goed in vakjes parkeren, maar fileparkeren, nooo. Ik ging gerust inderdaad een hele wijk verderop staan. Maar nu kan ik supergoed file parkeren (het heeft me 10 jaar gekost, maar ok)
Stop je energie in beter leren rijden in plaats van seksistische opmerkingen maken over het vrouwelijk geslacht.
Sinds wanneer is een iemand aanvallen omdat ze een vrouwonvriendelijke opmerking maakte wel vrouwvriendelijk dan.
Wauw.
Vorige week was ik in een parkeergarage waar de vrouwenplekken links waren. Ik ben rechts gaan staan. Dat zal ze leren
(Hoewel ik denk dat het meer te maken had met de looproute naar de deur, want volgens mij waren de vakken even breed)
Huh bestaan er werkelijk speciale parkeerplaatsen voor vrouwen? Wat bizar.
Edit of meer dat je dan veilige plekken hebt ofzo?
Volgens mij kan je hier best veel zeggen. Maar als je ongefundeerde dingen zegt waarmee je het hele vrouwelijke sekse neerhaalt mag je daar wel een reactie op verwachten.
Daar hebben we namelijk al genoeg middelmatige mannen voor, die we dat ook af moeten leren.
Is dat niet meer voor de veiligheid? Sneller bij een uitgang of iets. Parkeergarages zijn geen gezellige plekken.
Ja. In Nederland zie je dat niet heel veel. Ik ken het uit Duitsland.
Jeetje mensen, iemand typt één woordje en meteen wordt daarmee de gehele vrouwelijke sekse neergehaald?? Dacht dat vrouwen wel tegen een stootje konden
Ja en vaak zijn ze toch ook breder want handig voor de kinderwagen 🫠
Nee, we zijn massaal ongesteld/hebben zand in de kut/string zit scheef/etc
Die hebben we hier ook bij het winkelcentrum, maar die zijn voor ouders met kinderen. Stomme is alleen dat de vakken roze zijn en er staat een icoon op van een vrouw met een kind oid. Of man, vrouw, kind oid. Ik dacht nog; alsof 2 moeders of 2 vaders of whatever geen mogelijkheid zijn. Ga expres ergens anders staan.
Edit: of dat alleen moeders met hun kinderen gaan winkelen, ipv vaders. Ergerlijk.
Ik heb werkelijk geen idee waar je dat in leest.
Een garage met een helling is dus niet vrouwvriendelijk want vrouwen kunnen niet rijden?
Laten we er verder geen groter punt van maken dan nodig. Maar volgens mij vinden de meeste vrouwen (in ieder geval hier op het forum) het erg vervelend als mannen zulke opmerkingen naar ons maken. Laten we onszelf dan ook niet (onbewust) zo neerzetten en neerhalen.
Vrouwen moeten dan wel vaak dit soort opmerkingen incasseren, maar ik meen ooit gelezen te hebben dat uit onderzoek blijkt dat mannen veel vaker rijden onder invloed of te vermoeid zijn, veel te hard rijden, geen gordel dragen, teveel risico’s nemen etc etc. in vergelijking met vrouwen en daardoor vaker betrokken bij (dodelijke) ongelukken zijn.
Dus die eindeloze vrouwen achter het stuur, bloed aan de muur grappen mogen wel eens verleden tijd zijn👋
Nee dat zijn de vakken waar een kinderwagen bij staat. Die voor vrouwen zijn gewoon dicht bij de deur.
Ik had mijn rijbewijs met 10 rijlessen. Nog nooit gehoord van een man dat hij er minder nodig had.
Goh wat fijn, ik heb hem na 50+ uren nog niet en weet nu al dat ik in de toekomst zeer blij zal zijn met zo’n makkelijke parkeermogelijkheid!
Aan mij vroeg de examinator na poging 3 “Beter dan dit gaat het niet worden zeker?” Nou nee denk het niet nee. Toen kreeg ik groen licht, top!
Vrouwen kunnen denk ik aan prima rijden maar zijn, over all, wat onzeker achter het stuur. Mannen zijn veel stoerder in deze setting. Maar dat er altijd wordt geroepen dat vrouwen niet kunnen rijden draagt waarschijnlijk weinig bij aan de algemene onzekerheid.
Ik doe daar vrolijk aan mee overigens. Ik kan niet parkeren en stap vaak uit voor het parkeren aan. “Mannentaak!”