Die ‘vrouwen kunnen niet rijden’ grapjes maken mij zo boos. Ik vind mezelf een excellente chauffeur, maar helaas gaan mensen er op het zicht vanuit dat ik niet kan rijden. Blijkbaar als vrouw die zich graag vrouwelijk kleedt (rokjes, jurkjes, hakken…) en van een kleine gestalte = je kan automatisch niet rijden. Bv. bij zo’n autoverhuur in Griekenland vertelde de medewerker me dat hij me een geblutste auto zou meegeven, zodat de extra blutsen die ik zou maken niet zouden opvallen
Of als ik met een vervangwagen moet rijden als mijn auto in onderhoud is, dat de garagist dan vraagt “gaat dat wel lukken?”. ![]()
Ook mijn baas op het werk (met wie ik verder heel goed klik en normaal gezien dezelfde humor heb) maakte heel veel van die grappen, ook waar anderen bij waren, waardoor het op den duur een running joke werd dat ik niet kan rijden. En ik werd er zenuwachtig van als er collega’s bij me in de auto zaten, terwijl ik normaal de chillheid zelve ben en altijd diegene ben die aanbiedt om te rijden zodat de rest kan chillen of wat kan werken in de auto. Ik ben op een bepaald moment zo kwaad geworden op mijn baas dat ik hem voor het ultimatum gesteld heb: zwijgen of uitstappen
Ik heb ook gezworen om nooit meer te rijden voor werk met collega’s erbij, iets wat hij zich al vaak heeft beklaagd want nu is hij diegene die altijd moet rijden (en hij doet dat niet graag). Dat is nu ongeveer een jaar geleden, soms twijfel ik om opnieuw aan te bieden om te rijden (ik doe dat eigenlijk wel graag en mijn punt is nu wel gemaakt) maar eigenlijk geniet ik hier stiekem nog van haha.