Ongemakkelijke momenten #2

Hahahaha wat doe zij daar nog. Roep ff dat ze naar huis moet

17 likes

Huh dat heb ik toch niet gezegd?
Hoe moet ik rokjes, jurken, hakken… (= typisch vrouwelijke kledingstukken) anders omschrijven?

(Het is ook niet omdat ze typisch vrouwelijk zijn, dat ik persoonlijk daarom vind dat enkel vrouwen ze kunnen dragen of dat andere kledingstukken niet vrouwelijk zijn. Maar het is wel wat de maatschappij als typisch ā€˜vrouwelijk’ ziet.)

6 likes

Dit soort comments vind ik echt onnodige discussie uitlokken. Je hoeft als je zoiets zegt toch niet meteen allemaal disclaimers erbij te gaan zetten om maar te voorkomen dat mensen denken dat je shirtjes en broeken niet vrouwelijk zou kunnen vinden. Het is toch duidelijk wat ze bedoeld. Vind het zo flauw om dan meteen zo’n opmerking te maken en er dan vanuit te gaan dat iemand die mening zou hebben.

61 likes

Hij vindt dit niet kapot…

Hij vindt dat dit bij het horloge hoort…

Maar goed we geven hem straks het horloge met de mededeling dat hij nog terug kan.

17 likes

@flalamingo ik zou het dan persoonlijk eerder beschrijven als ik draag graag rokjes en hakken ipv er het labeltje vrouwelijk bij te plaatsen

Maar als iemand vrouwvriendelijk zegt kan dat toch ook soort van ā€œduidelijkā€ maken zijn? En ik lok niet een discussie uit, ik word persoonlijk gewoon moe van het feit dat jurkjes, rokjes en hakken als vrouwelijk gezien worden en het lijkt wel of de rest dat dan niet is. Net zoals dat er altijd gezegd wordt vrouwen drinken wijn en mannen bier. Vrouwen drinken ook gewoon bier en dragen ook broeken en zijn dan ook vrouwelijk.

Ik snap wat je bedoelt en ik deel de frustratie over de voorbeelden die je aanhaalt ook. Maar ik vind het in deze context anders. Als ik nu naar een random terras ga, zal er sowieso een bepaald percentage vrouwen aanwezig zijn die bier drinken en broeken dragen. Maar ik ga niet gemakkelijk mannen vinden met pumps en rokjes/jurken (wat niets zegt over mijn persoonlijke mening daarover - als mannen pumps en rokken willen dragen, dat ze dat dan maar vooral doen).

6 likes

Niks zo sexy als een man in een rok of een jurk

9 likes

Maar echt! Ik vind dat echt het hotste ooit

3 likes

misschien als we stoppen met zeggen dat rokjes en jurkjes typisch vrouwelijk zijn dat mannen ze dan ook wel gaan dragen, win win

8 likes

Hoe reageerde hij?

2 likes

Over de discussie hierboven. Ik vind het eigenlijk irritanter dat vrouwenkleding vaak wordt aangeduid met verkleinwoorden. Rokje jurkje blousje. Ik heb nooit iemand het over een overhemdje of shirtje horen hebben bij mannenkleding

Maar volgens mij heb ik dit ook al 100 keer gepost jahah

51 likes

Hahahaha :rofl: dat verhaal komt irl ook echt nog heel vaak naar voren haha

3 likes

Net als collegaatje. Ook nog nooit een man mee aangeduid.

10 likes

Deze vind ik het aller ergst ja.

3 likes

Het ALLERergste is dat over ondernemende vrouwen altijd wordt gezegd dat ze een bedrijfJE hebben

9 likes

Een vriendin van mij heeft het wel eens over haar ā€œvriendinnetjeā€ / ā€œvriendinnetjesā€ en ik dacht pas kut zo praat ze dan vast ook over mij.

13 likes

Ja of ā€˜een maatje van me’

6 likes

vrindje

8 likes

Of kerel :face_vomiting:

9 likes

Mijn oma noemde mijn werk laatst een baantje haha. Ik was daar niet bij, mijn moeder wel en zij vroeg toen ook ā€œGoh waarom zeg je nou baantje? Heeft neef X ook een baantje?ā€
Zegt ze ook nog ā€œNee, maar hij werkt echtā€
Thanks omašŸ‘

Ik werk gewoon als ambtenaar dus ook geen onconventioneel werk ofzo haha

50 likes