Ongemakkelijke momenten #2

Zo jammer dat ik hier niet meer mee wegkom.

5 likes

Gewoon met een strak gezicht blijven volhouden. Ik ben 36 en doe dat nog steeds. Als ze lachen blijf ik serieus kijken, ze durven er toch niet echt tegenin te gaan.

68 likes

Tuurlijk wel. Ik blijf dat de komende 80 jaar gewoon zeggen

11 likes

Haha precies, net als ‘ik kan niet lezen’ tegen keantverkopers op straat

16 likes

Dat denken mensen wel vaker maar je mag ook gewoon zeggen dat je geen interesse hebt of doorlopen hoor :sweat_smile: straatverkoop en deuraandeur is wel echt veel minder geworden sinds na corona

13 likes

Ik denk eerder dat veel mensen op dit forum niet zo mondig zijn (irl)

46 likes

Nee joh. Valt best mee. Zelf heb ik gewoon geen zin in een nutteloos gesprek, dus wil ze geen enkele opening daartoe geven. De bovenstaande drie antwoorden zijn voor mij tot nu het meest effectief gebleken om het meteen af te kappen. ‘Nee’ gebruik ik dus ook gewoon, afhankelijk van hun openingszin.

Op ‘geen interesse’ hebben ze meestal tegenreacties dus die gebruik ik niet meer. Zo’n gesprek is voor ons beide tijdverspilling dus kan het beter gewoon meteen klaar zijn

3 likes

HAHA heerlijk! Ik ging een keer een escaperoom doen met vrienden. En 1 vriendin dacht dat er echt een bombardement in Utrecht gaande was (ging over wo2) en we moesten de bom onklaar maken. Was zo grappig😂.

6 likes

Sinds ik gewoon meteen ‘NEE’ zeg zodra ze me aanspreken laten ze me meestal wel met rust.

Het was wel een beetje awkward die keer dat iemand dus zoiets vroeg als ‘ben je voor gelijke rechten voor homoseksuelen’ oid en ik dus keihard nee zei :smiling_face_with_tear:

19 likes

Ik zeg ook altijd gewoon nee sorry en loop door. Aan de deur geef ik wel soms maar alleen als het een lokale actie is ofzo voor cadeautjes voor kinderen uit arme gezinnen of iets van de Kinderpostzegels. Mijn vriend zegt als hij geen zin heeft: ben al lid. Dat werkt ook goed haha, maar vind ik zelf lastiger.

4 likes

Haha ook aantal jaren geleden een escaperoom over bijen bij een spellenwinkel gedaan met een heel plot ervoor
 pas toen ze dingen ging herhalen omdat we als groep wat apathisch erbij stonden had ik door dat het erbij hoorde :joy:

6 likes

Behoorlijk wat jaren geleden ging ik voor het eerst naar Engeland (met de boot).

Ik keek overduidelijk te veel tv toen, want ik had mij helemaal voorbereid op van die bordercontrol achtige praktijken. Eenmaal bij de controle werd er enkel even naar mijn ID-kaart gekeken en kon ik zo doorlopen. Mijn vriend besloot om na mij te gaan, voor het geval er iets was.

Nadat ik dus het poortje doorgelopen ben schreeuw ik zo tegen mijn vriend ‘was this everything?’ (Vriendlief is brits). Waarop mijn vriend knalrood werd en mij met een blik probeerde te zeggen dat ik mn mond moest houden. Het was blijkbaar heel grappig om te zien want een beveiliger begon daarop zo hard te lachen. Ik voelde me echt heel ongemakkelijk toen we vervolgens dat gebouw uit moesten wandelen.

6 likes

me too :star_struck:

1 like

Ik vind de verkopers aan de deur wel echt vaak vervelend. Ze nemen niet snel genoegen met nee of geen interesse. En gaan ook zo irritant geïnteresseerd in je zijn. Gelukkig heb ik nu zo bordje met “NEE geen Colportage” en dat werkt wel.

7 likes

Ik denk altijd maar: die verkoper hoeft er geen genoegen mee te nemen als ik niet wil. Hij/zij is niet degene die besluit wanneer het gesprek ten einde is. Dat ben ik zelf en ik hoef niet in gesprek. Ik zeg altijd vriendelijk nee, dankjewel en wens ze nog succes. Ik wacht niet op een antwoord, maar doe gewoon de deur dicht of loop zonder vaart te minderen door.

12 likes

Dit doe ik precies zo! En als dat niet lukt, dan geef ik aan dat ik in vergadering zit of dat ze ongelegen aan de deur staan en doe de deur dan dicht.

1 like

Haha ik had in eerste instantie niet door dat het een verkoper was. Het ging over de riolering en dat er veel meldingen waren gemaakt van verstoppingen en of wij er ook last van hadden. Dus ik dacht dat het iemand was van de gemeente. Toen vroeg hij of er een sticker in de meterkast hing van een of ander bedrijf en mijn man (die thuis werkte) had ik geroepen omdat hij laatst zelf met de riolering bezig is geweest en daar verstand van heeft. Die zei toen gelijk “nee hoor geen interesse dank u” en toen ging de verkoper weg. Ik was helemaal verbaasd en zei nog “waarom stuur je hem nou zo weg?! Er zijn verstoppingen gemeld in de buurt en de afvoer borrelt!!!”. Mijn man “je weet dat het een verkoper is van een rioleringsbedrijf en niet iemand van de gemeente? En dat de afvoer niet meer borrelt sinds ik dat gefixt heb?” Ehhh oeps :joy:

10 likes

Oh, ik vind het nogal al wat dat een verkoper zich op die manier binnen wurmt in je huis zeg. Moet er zelf niet aan denken, ik zou er best wel van schrikken. Ik bel zelf wel iemand als er iets aan mijn riool moet gebeuren of het moet indd iemand van de gemeente zijn, dan oke.

Edit: ik zie nu dat hij niet zelf naar de sticker ging kijken, maar ernaar vroeg. :sweat_smile:

4 likes

Ik heb dat ook wel eens gedaan bij greenpeace. Toen kreeg ik helemaal conplimenten van die man “woehoee goed zo”, toen voelde ik me wel wen beetje schuldig haha.

Maar 9 van de 10c zijn het studenten met een bijbaan die het toch niets interesseert en gewoon hun target (=bonus) willen halen haha

4 likes

:thumbsup: hahaha wat kut ik liep in de supermarkt (tussen twee werkafspraken) en had m’n Flitsmeister nog aanstaan van een route voor m’n werkbezoek waar ik naar onderweg was. hoorde ik pas later dat die app steeds heel hard de route aan het noemen was. Ga linksaf, ga rechtsaf, keer om. Het werd steeds erger bij iedere bocht die ik in de winkel nam. dacht dat die app wel stopte als je niet meer in de auto zit?!

28 likes