Haha moest gelijk denken aan deze pilot
Ik had voor het 10 jarig jubileum voor mij en mijn vriend lingerie gekocht, en dat lag nog in de huiskamer volop in het zicht. Wel in de verpakking, maar op de verpakking stond een afbeelding ervan. Vandaag was de schoonmaakster er, en ik had totaal niet door dat dat er nog lag Ze heeft dat sowieso gezien en ik ging echt dood van schaamte toen mijn vriend me erop wees. Een van die dingen was ook echt een sexy huishoudster pakje om het nog erger te maken trouwens
Huh maar wat wilde die verkopen dan? Rioleringsbuizen?
Een soort abonnement op hun rioleringsbedrijf oid. Wanneer je ze nodig hebt dan komen ze langs met korting. Mijn man had hem dus weg gestuurd maar mijn buurman vroeg vanmiddag of wij de “riool abbo” () hadden afgesloten en dat hij het een raar concept vindt
Ooo dat hadden wij toen ook in de wijk. Bleek uiteindelijk dat die kerel eentje van Temptation island te zijn die dat probeerde te verkopen.
Ene Max Wijnen, kwam ook niet van die kerel af. Mijn man heeft hem uiteindelijk weg gestuurd.
Die droeftoeter wilde zijn stickertje terug die die aan me had gegeven
En melding van stilstaand winkelwagentje.
Nou vertel dat ff aan die brutale rotjochies van de postcodeloterij. Ik zeg netjes; ik heb hier geen interesse in. Komt ie op de proppen met ja maar nee wil u alleen bedanken (ben geen lid en was niet gaston met een gouden envelop) en toen ik weer zei; nee hoeft ook niet was het nog niet klaar.
Ziggo zelfde, ik had net een abbo bij een ander en daarom geen interesse had. Hoe lang geleden ik dat dan had afgesloten, wat mn maandbedrag was. Echt pleur eens op bij m’n huis.
Heb nu een sticker met geen deurverkopers/collectanten/geloofsovertuigers en dat is echt de hemel op aarde.
Maar hoezo ga je er dan mee in gesprek en zijn antwoord afwachten?
Gewoon nee en gelijk de deur dicht, joe. Ik verbaas me echt hoeveel mensen hier blijkbaar moeite mee hebben? Ze hebben op alles wel een weerwoord dus ik ga echt niet naar hun antwoord luisteren.
Hieraan gerelateerd had ik gisteren iemand die aanbelde. Ik woon in een bovenwoning dus was naar beneden gelopen zo snel ik kon (was net op de wc gaan zitten), maar toen had hij al bij de buren aangebeld en was daar in gesprek. Bleek een collectant te zijn, en ik heb 5 sec gewacht en toen de deur weer dichtgedaan want ga niet staan wachten totdat hij klaar is bij de buren. Toen ben ik weer naar boven gegaan en eten gaan maken en 5 min later belden ze opnieuw aan (wetende dat ik thuis was) en heb ik het compleet genegeerd voelde me zo ongemakkelijk maar had ook zo geen zin om weer naar beneden te hobbelen en hem af te wimpelen dat dit de beste optie leek
Gisteren was ik bij iemand op bezoek en daar brandde een geurkaarsje dat echt lekker rook, dus ik vroeg welke geur dat was. Toen pakte diegene de verpakking waar die waxinelichtjes inzaten, en gaf mij er één. Dus ik heel enthousiast ‘‘nou lief, dankjewel! ik ga hem thuis lekker branden!’’, en ik stak hem in mijn tas. Zij keek me mega verbaasd aan en zij dat ze mij het kaarsje alleen wilde laten ruiken, maar dat ik hem ook best mocht hebben. Toen voelde ik me zooo bezwaard, ook al gaat het om een minikaarsje, dus ik probeerde hem terug te geven zo van ‘‘oooh wat erg! sorry hoor, neem terug!’’. En zij reageerde weer: ‘‘neee joh, neem lekker mee, echt niet erg!’’ Dus toen heb ik hem maar meegenomen.
Nu moet ik dus sinds gisteren constant denken aan een ongemakkelijk moment van maanden geleden. Ik was jarig en op kantoor, toen ineens een collega binnenkwam met een gigantische kaart. Dus ik rol met mijn bureaustoel naar achteren, gooide m’n armen in de lucht en riep ‘‘nooou wat leuk! had echt niet gehoeven!’’ Die collega keek me vreemd aan, en ik bleef maar overenthousiast doorgaan van ‘‘wat een verrassing!!!’’ etc. etc… Zegt die collega verbaasd: ‘‘Uuh, deze kaart is voor Anja, ze is al zo lang ziek thuis. Wil je je naam er ook onder zetten?’’
Ik heb me nu maar voorgenomen om voortaan heel droog te reageren wanneer ik denk dat ik iets krijg.
Dat bovenste vind ik stom van die andere. Laat dan gewoon alleen de verpakking zien als je geen kaarsje wilt geven.
Kleine troost maar ik vind dat soort enthousiasme bij mensen echt enorm leuk
Ook heel stom om iemand een kaarsje te laten ruiken, waarvan ze al zegt dat ze hem lekker vind ruiken…
Zeg gewoon welk merk het is en waar je het kan kopen.
Aah ik vind eigenlijk beide keren dat je juist heel spontaan gereageerd hebt op de situatie (en eigenlijk ook het meest voor de hand liggend hoor)! Ben overigens nu wel benieuwd naar welke geurkaars het was.
Ik vind ook dat je beide keren lekker enthousiast hebt gereageerd en je die geurkaars lekker mag houden.
En als ik je collega was had ik jou de volgende dag alsnog een supergrote verjaardagskaart gegeven!
Eens met hierboven. Vind het vooral wat sneu/lullig van de ander en jouw enthousiasme juist heel leuk!
Die laatste doet me denken aan toen ik een poos halve dagen werkte vanwege een burn-out. Daarvoor was ik een paar weken thuis geweest. Hoeveel kaartjes (soms met cadeau) ik in die tijd wel niet heb ondertekend voor collega’s met een gebroken arm, ooglidoperatie, dode hond of iets in die richting terwijl ik zelf nooit een kaartje o.i.d. heb gekregen dat jaar. Volgens mij was ik de enige die het wat ongemakkelijk vond, want er is dus nooit een kaartje mijn kant uit gekomen.
Edit: Ik vind het vooral ook ongemakkelijk omdat kennelijk nog steeds fysieke ongemakken wel erg zijn en mentale ongemakken vaak over het hoofd worden gezien. Hoop dat dat snel (verder) verandert. Maar ja, eerlijk is eerlijk een kaartje had mij wel goed gedaan.
Dit doet mij denken aan die keer dat een collega jarig was en ik dat dus niet wist. Ik moet haar iets werkgerelateerd geven in een envelop en ik zag haar lopen in de gang, dus ik zei wacht even ik heb iets voor je. Dus ik pakte die envelop uit het kantoor en gaf die aan haar, zij ook helemaal enthousiast reageren van wat leuk, bedankt!! Ik voelde me zoo ongemakkelijk en kut dat zij dacht dat ik een cadeau voor haar had en ik dus niet wist dat ze jarig was
Het waren waxineluchtjes met kaneelgeur, het merk weet ik niet meer.
@Soy.peor @LunaLovegood Ja ik vond het ook raar, maar goed ik ben nu wel een lekker geurkaarsje rijker haha.
Maar welke kaars was het nou
Doet me denken aan een kerstfeestje van werk waar ik en mijn (stuk oudere mannelijke) manager tegenover elkaar aan het dansen waren en toen kwam ‘How many licks’ van Lil Kim