Ik loop in een winkel en een meisje komt naar mij toe met ‘wat een fijne energie heb jij!’. Natuurlijk een heel lief complimenten, maar het kwam zo onverwacht dat ik mij snel omdraai maar mijn evenwicht verlies en mij tegen een muur moet stabiliseren.
Omg… haha zou ik ook echt kunnen doen. Gister ineens keihard geremd op t fietspad waardoor m’n vriend tegen me aan knalde. Ik zei “ja je fietst altijd zo irritant dicht achter me ” hahahah compleet hormonaal doorgedraaid.
Ik had een keer dat iemand zei
“Hi, aangenaam Stella”
En ik die hand schudden “Hoi, ik ben Stella. Onee wacht dat is jouw naam, ik heet “mijneigennaam””.
Zo dom :’)
Ik praat op kantoor weleens mijn collega na: ‘hi, met Marianne van …’. Ben ik helemaal niet, maar ik hoor die naam de hele dag. Volgens mij neem ik (net zoals een kind doet) helemaal haar intonatie over.
Oh dat verkeerde naam had ik echt vaak toen ik nog op verschillende locaties mest invallen. Ik had weleens in 2 dagen tijd 4 locaties. 1 keer nam ik op met goedemiddag, huppeldepup apotheek met sazie. En ik hoorde een collega van een andere locatie aan de andere kant van de lijn: he ben je hier? Bel ik nu verkeerd? Maar nee, ik zei weer eens de verkeerde apotheek.
Haha dit heb ik ook zo vaak gehad toen ik van baan was veranderd! Werkte eerst op de klantenservice van Nuon en daar nam je de telefoon op met “Goedemorgen, Nuon Energie met Keerbeer”
Het bedrijf dat ik daarna werkte begon met dezelfde letter, zelfde aantal lettergrepen en dezelfde ‘flow’ in intonatie. Het heeft echt lang geduurd voor ik dat uit m’n systeem had
Een vriendin van me werkte ooit bij een seksshop, het was daar vaak erg rustig dus soms ging ik langs, beetje kletsen. Toen kwam opeens de stiefmoeder van mijn toen nieuwe vriend binnen, die ik al een keer had ontmoet Ze kocht glijmiddel. Ik draaide gauw de andere kant op, druk met ehh niks dus, zogenaamd kijkend naar iets, met m’n haar wat voor m’n gezicht, maarja ik stond al aan de toonbank dus echt goed lukte het niet opvallen niet. Volgens mij had ze het wel door, want ja, verder waren er ook geen andere mensen in die zaak. Maar we hebben beiden gewoon gedaan alsof het nooit gebeurd was Kwam er daarna nog ruim 2 jaar over de vloer haha.
Ik dacht zaterdag dat ik mijn man in de auto zag terwijl ik hem tegemoet fietste. Ik ging allemaal rare gebaren maken, mijn tong uitsteken konijnenoortjes maken met mijn vingers (waarom?) toen de auto dichterbij kwam en langs me reed zag ik dat het mijn man helemaal niet was, er zat een stel van mijn leeftijd in en de vrouw moest heel hard lachen en zwaaide naar me. Dat vond ik best ongemakkelijk haha