Ongemakkelijke momenten

De 16jarige ik ging voor het eerst condooms kopen + parfum als cadeau voor een vriendin, dus toen ik bij de kassa stond vroeg de kassamevrouw: is het een cadeautje? Ik zei: ja het is een condoom. Er stonden ook nog mensen achter me :weary:

64 likes

Hij vroeg waarom ik geïnteresseerd was in het antwoord :’)

6 likes

Omg dit brengt opeens een middelbareschoolherinnering bij mij terug die ik ergens heel ver had weggestopt. Ik had een mondeling examen Nederlands over een boek en ik had dat hele boek überhaupt niet gelezen, dus ik worstelde me er al met moeite doorheen. De namen van de personages in het boek waren blijkbaar symbolisch, en de docent vroeg wat één van die namen betekende. Ik wilde zeggen dat diegene een sterke wil had, maar wat kwam eruit? “Ze is wellustig.” :weary:

12 likes

Ik vraag me altijd af of de auteur dit soort dingen zelf heeft bedacht en verteld, of dat mensen dat er later van maken als ze het gaan (over)analyseren en dat in dit geval dus Bernlef gewoon wilde vertellen dat het winter/koud was.

28 likes

Ik ging een keer met een vriendin meerdere musea af voor wat opdrachten voor haar studie. Op een gegeven moment waren we hongerig en moe in het Stedelijk en zagen we een mooie rode muur, dus mijn vriendin schoot daar een paar foto’s van me (want had een nieuwe profielfoto nodig) (don’t judge haha). En die foto’s waren echt goed gelukt!! Ik lachte leuk, achtergrond was leuk, want knalrood en allemaal woorden enzo, heel artistiek.
image

Een dag later keek ik even door m’n galerij en zag ik de foto’s weer. Dit keer las ik de woorden

Er stond echt met koeienletters AIDS overal :cry::joy: Dag profielfoto
Heb me echt nog nooit zo’n basic bitch gevoeld hahaha

187 likes

@anon44204370 volgens mij heeft ie dat wel zelf bedacht toch, net als de sneeuw die de wereld bedekt wordt zijn innerlijke wereld ook steeds vager en minder waarneembaar.

Ik had het boek ook echt gelezen en dit is het enige dat ik nog weet :grimacing:

2 likes

HAhahaha hardop gelachen

1 like

Nee, daar ook een bordes? :slight_smile:

oooh :redface:

Omg pis in me broek :joy::joy:

Ik weet ook zeker dat jij niet de enige bent hoor!

1 like

Omg lig al een half uur te happen naar lucht.

1 like

Ik moet denken aan een moment op de basisschool wat me eigenlijk nog steeds dwarszit haha.

Het was ergens rond groep 5 of 6 denk ik en we leerden over synoniemen. Dus de lerares die noemde een woord en dan moesten wij er een synoniem voor opnoemen. Op een gegeven moment kwam het woord drinken aan bod en het eerste wat mij te binnenschiet is zuipen. (Tbh ik weet nog steeds geen ander woord ervoor??). Nouuu de lerares vond dit zoooo niet kunnen en de klas keek ook echt zo van eeeehhh…

:thinking:

Aldus mijn inbreng :woozy_face:

Edit: ze gaf zelf ook niet aan wat het dan wel moest zijn overigens haha

26 likes

Ik keur zuipen helemaal goed haha!

5 likes

Ik herinner me dat op de middelbare school we een week naar het buitenland gingen met heel de havo. Het was het laatste jaar dus ik denk dat we allemaal rond de 16/17 waren. Vrijwel iedereen sliep al bij elkaar en hadden ondertussen genoeg seksuele voorlichting achter de rug haha. We mochten toen zelf de kamerindeling bedenken en toen vroeg ik aan de lerares of jongens en meiden ook samen mochten want ja, dat deden we thuis ook. Die lerares nam net een slok drinken, verslikte zich, liep rood aan en werd daarna zó kwaad op ons. Hoe we (ik dus) dat in ons (mijn) hoofd haalden om te vragen en hoe ze dat aan onze ouders kon uitleggen als we allemaal zwanger thuis zouden komen (???). En toen zei ik voor de grap: nee joh, anaal is tegenwoordig helemaal in dus zwanger zullen we niet worden, beloofd! De hele klas lag helemaal in een deuk en ik moest dus de klas uit en mocht dit verhaal gaan uitleggen aan de afdelingsleider :sob: (die stiekem ook moest grinniken haha, maar dan zit je daar als 16 jarige je “leuke” grap uit te leggen aan een volwassen man haha).

134 likes

hahahaaahaahaahaaha dit is echt goud

1 like

Ik wou jou dus vandaag taggen voor die vraag over je zoontje maar wist niet hoe je het schreef, heb er echt ook veel te lang over gedaan om je te kunnen taggen haha het was echt een beetje #sadlife

2 likes

Ik had deze week een bijeenkomst bij een best wel hoogstaand bedrijf, iedereen was ook supernetjes gekleed. Ik was al wat te laat en daarbinnen was het echt superwarm, dus het zweet breekt me uit. Ik probeer onhandig een beetje dat zweet van m’n gezicht te vegen, maar toen stonden daar de gastheer- en vrouw al met uitgestoken hand. Dus ik een hand geven met de hand waar ik net dat zweet mee afveegde en ik zag de glimlach op hun gezicht gewoon een beetje verstarren, ik voelde me zoooo ongemakkelijk.

Ik weet nu niet of het in mijn hoofd erger is dan dat het eigenlijk was, maar ik zie nog steeds hun gezichten voor me van :grin: naar :grimacing: gaan :cry:

41 likes

zou het je verbazen dat semiotiek een hele discipline is waar dit uitvoerig wordt bestudeerd?

1 like

Verbazen niet, het nut ervan ontgaat me echter wel een beetje. Ik had er op school al problemen mee dat dit bestond. De interpretatie van literatuur is voor mij zo iets subjectiefs, als ik een bepaalde betekenis ergens achter zie is dat toch aan mij, en in geen geval iets dat fout gekeurd kan worden? Als ik geen diepere symboliek zie achter de sneeuw, maar het gewoon als mededeling dat het koud/winter is, dan is dat toch mijn interpretatie en toch net zo goed. Maar ja, dat is ook een hele andere discussie voor een heel ander topic :smile:

11 likes

Ik moest laatst een workshop verzorgen en deed mee met één oefening. Het was voor een groep best hoogstaande figuren, iedereen ook netjes gekleed en dergelijke, dus ik vond het allemaal al behoorlijk spannend. We stonden allemaal in een kring en moesten om en om wat vertellen. Dus iedereen was supergefocust aan het luisteren en mee aan het doen.
Laat ik ineens middenin een stilte moment tussen twee praatjes een scheet :sob:. Echt ik weet niet hoe dit kon maar ik voelde m’n buik en waarschijnlijk dacht ik niet na door de zenuwen en liet ik 'm gewoon gaan. En het was echt zo ééntje met een knettertje erin omg. Ik zag de twee mensen naast me ook gelijk naar mij kijken, mega ongemakkelijk ik wilde echt door de grond wegzakken :weary:

Ik probeerde het overigens op te lossen door (volgens mij veel te laat) ook wat verward om me heen te kijken alsof ik dacht “huh wie was dat” maar daar trapt natuurlijk niemand in.

97 likes