Ongemakkelijke momenten

Hhaahhaa dit vind ik echt heerlijk

Ik zie ook helemaal zijn blije hoofd voor me “graag gedaan hoor!!!” :+1::+1::+1:

1 like

Ik heb wel eens aan een wildvreemde gevraagd of het hem misschien lukte om het busje waar ik in reed in z’n achteruit te zetten :woman_shrugging:t3: Lukte hem overigens ook niet
Was er al de hele dag mee op stap en aan het kloten geweest. Bleek uiteindelijk dat er een ring onder de pook omhoog getrokken moest worden, jaaaa als ze dat er nou ff bij zeiden bij het verhuurbedrijf

7 likes

Dat soort auto’s haat ik zó erg!! Ik moest een keer de auto van mijn stagebegeleider naar de garage brengen en die had dat dus ook, stond ik daar in een garage vol met mannen die mij ff uit stonden te lachen dat ik ‘m niet in zn achteruit kreeg. Toen vroeg zo’n monteur of hij moest helpen, moest namelijk ook achteruit inparkeren, dus ik zei nee zeg me alleen hoe ik ‘m in zn achteruit krijg. Heb ‘m vervolgens mega strak in 1 keer in dat vak gezet en toen wisten ze niks meer te zeggen. :fu:t3:

64 likes

Gaan jullie op zo’n moment bewust op zoek naar een man die je kan helpen met de auto? Of gewoon iemand.

Ik denk dat ik op zoek zou gaan naar een man. Ik schaam me al als ik erover nadenk.

16 likes

Had een keer een auto gehuurd met een startknop ipv een sleutel die je om moest draaien. Duurde 10 minuten voordat ik snapte dat ik de rem ingedrukt moest houden en tegelijkertijd op start moest drukken om dat kreng aan de praat te krijgen. Vond het te gênant om terug te gaan om te vragen hoe de auto aan moest.

5 likes

Ja best wel. Gelukkig was het hoi en geen random woord :joy:

Hahaha, heerlijk en zo herkenbaar.

1 like

Ohhh al die auto verhalen haha.

Doet me denken aan een aantal jaar geleden toen ik met mijn vriend op vakantie in NL was. In het land waar wij wonen, mag je niet zelf tanken. Je blijft dan in de auto zitten en zegt tegen een medewerker voor hoeveel je je tank vol wilt, en die tankt het dan voor je, en die brengt je dan later een pinautomaat om te betalen. Je komt de auto dus niet uit. Nou heb ik alleen een rijbewijs van 't land waar wij wonen, en dus nog nooit in NL gereden. Mijn vriend heeft ook geen NLs rijbewijs, maar mag wel in NL rijden. Nou zaten we in mijn vaders auto bij het tankstation, ongeduldig te wachten bij de pomp tot iemand ons kwam helpen haha. Duurde denk ik echt wel 5 minuten voordat ik me realiseerde dat dat in NL natuurlijk heel anders werkt hahaha.

78 likes

Ik heb ook een keer een man mijn auto uit laten parkeren die ik iets te dicht langs een betonnen paal had gezet in een parkeergarage. Vervolgens schuurt die man met de zijkant langs die paal… Ik was het in ieder geval zelf niet, dat scheelt

ohh haha wat kut he, maar hoe regel je dat met aansprakelijkheid? Ik zou wel boos zijn op die man, maar je kan ook weer niet boos zijn haha

Heb niks gedaan want ik zag het pas thuis. Hij was de auto niet gewend dus maakte zoveel herrie met de koppeling dat ik niks kon horen en stapte uit van ‘joe dit heb ik even goed gedaan’. Een auto is een gebruiksvoorwerp, dus ach.

3 likes

Ik zou het echt mega kut vinden als ik iemand zou helpen die zelf ergens te dicht naast geparkeerd heeft en dan aansprakelijk gehouden word voor eventuele schade.

Zou een ander daar dus ook echt niet aansprakelijk voor houden.

12 likes

@Banananana @anon29773882 Jaa jullie hebben ook helemaal gelijk, maar ik was nieuwsgierig naar hoe Donut deze situatie aanpakte!

1 like

Ik wilde een keer een parkeerplaats afrijden en toen sloeg mijn auto af. Ik kreeg m met geen mogelijkheid meer aan de praat en heb in paniek net zo lang proberen te starten tot mijn accu leeg was.

Uiteindelijk is de man die achter me stond uitgestapt en heeft mijn auto achteruit bij de slagboom weggeduwd en in een vak gezet. Daarna heb ik mijn vader moeten bellen om te vragen of hij me kon komen helpen :sweat_smile:

8 likes

Haha ik heb ook nog een auto verhaal.
Ik kom uit een afgelegen dorpje, dus toen ik daar rijlessen had, waren die ook altijd in rustige omgevingen. Nooit harder dan 80, geen snelweg etc. De drukkere omgevingen moest je zelf maar leren nadat je je rijbewijs had gehaald.
De dag van mijn rijexamen werd mijn locatie opeens gewijzigd. Waardoor ik een veel drukkere route kreeg. Maar het ging eigenlijk best goed, totdat de examinator zei “ja draai hier maar de snelweg op”. En opeens zag ik al die auto’s aan 120km voorbij flitsen! Dus ik probeerde zo kalm mogelijk te blijven en gewoon rechts te blijven rijden, want die rijstrook was rustig. Te rustig, na een paar minuten realiseerde ik mij dat er niemand anders op mijn “rijstrook” reed. Bleek ik al de hele tijd op de vluchtstrook te rijden! Die examinator zei ook geen woord, bleef strak voor zich uitkijken. Dus toen stamelde ik iets van “ohja hiernaast is de snelweg”.

105 likes

Dit vind ik best onprofessioneel klinken eigenlijk, kan toch ook gewoon gevaarlijke situaties opleveren, en dit had echt veel minder awkward geweest als die examinator even wat sneller had gezegd dat je op de vluchtstrook zat. Daarbij, hoezo kun je iemand een rijbewijs geven als die persoon nog nooit op de snelweg heeft gereden? Vind het echt heel vreemd allemaal.

41 likes

Ja ben ik helemaal met je eens hoor!
Maar vanuit dat dorpje was het meer dan een uur rijden voordat je op een snelweg kwam. En rijlessen waren max. 2uur, dus dat was niet haalbaar in die tijd.
Dat was daar toen heel normaal dat je dat later zelf zou leren. Klinkt nu achteraf wel vreemd.
En die examinator mocht alleen de route aangeven, verder geen aanwijzingen ofzo.
Hij zei achteraf ook “het leek alsof je nog nooit op een snelweg gereden had”. (ik durfde eenmaal op de echte rijstrook ook maar 90 te rijden ofzo) Maar toen was ik nog te in shock om te reageren dat dat inderdaad zo was.

1 like

@Findus wat een cliffhanger! Ben je geslaagd of gezakt?

4 likes

Haha gezakt!
Om van die pechstrook naar de rijstrook te verplaatsen, moest ik over een volle witte lijn. Dat was de enige fout blijkbaar?
Oh en toen ik het later aan mijn rij instructeur vertelde zei hij “ja maar in je theorie boek staat toch precies beschreven hoe je op een snelweg moet rijden”
Inmiddels rij ik wekelijks over snelwegen en ben ik mij volledig bewust van het concept vluchtstrook hoor haha.

17 likes

Haha gelukkig maar!

1 like