Ongemakkelijke momenten

Haha ja die ook idd! Ik gok dat ze dat heel vaak meemaken trouwens :joy:

Vind het persoonlijk niet heel gek om dan alsjeblieft te zeggen? Doet me alleen wel denken aan die keer dat ik op Schiphol was bij Starbucks en dat de barista me de beker overhandigde en zei “fijne vlucht!”, waarop ik zei “dankje, hetzelfde!”.

Ik werk bij een fastfood keten. Als ik voor elke keer dat ik “jij ook!” als antwoord krijg wanneer ik iemand eet smakelijk wens, ook daadwerkelijk iets zou moeten eten, zou ik ondertussen 724 kg zijn denk ik :joy:

20 likes

Als ik op werk het gesprek aan de telefoon moet afsluiten is dat altijd in de trant van, bedankt voor het bellen ik wens u nog een fijne dag/avond/whatever. Elke keer als iemand dan tegen het eind ineens zegt; nou dan weet ik genoeg bedankt voor alle informatie en fijne dag nog hè! Dan krijg ik zooooo’n error en kan ik alleen nog maar ja eh ja eh doei bedankt fijn doei zeggen haha

8 likes

Ik had onlangs wat ongemakkelijks. Is een veelvoorkomend iets denk ik, maar alsnog voelde ik me zo stom daarna.
Ik ging wat kopen bij de kiosk op het station. Ik betaal en de man achter de kassa vraagt of ik de bon wil. Ik zeg: “Nee dankje, hoeft niet hoor.” Ik zei hem gedag en ik liep weg en hij keek zo: :face_with_raised_eyebrow::thinking::face_with_monocle: Ik vond dat raar, maar goed zal wel dacht ik.
Toen ik buiten liep realiseerde ik me ineens dat hij helemaal niet had gevraagd of ik de bon wilde, maar dat hij me een fijne avond wenste. Hoe ik dat verkeerd heb kunnen verstaan weet ik niet. Ik denk dat ik in gedachten verzonken was? Maar ik heb nu dus gewoon tegen hem gezegd dat hij me geen fijne avond hoefde te wensen. :woman_facepalming:

93 likes

Ik had vorige week zoiets. Dacht ook dat die jongen vroeg of ik de bon wilde dus zei “nee bedankt”. Maar het contactloos betalen deed het niet en hij zei dus dat ik opnieuw moest pinnen. :face_with_hand_over_mouth:

44 likes

Ik zou dan waarschijnlijk gezegd hebben dat dat echt door het warme weer kwam :rofl:

1 like

Help. Drie jaar terug, toen het al een jaartje uit was met mijn ex en ik de druk begon te voelen vanuit mijn omgeving om mezelf open te stellen voor nieuwe mensen, leerde ik een hele leuke, lieve jongen kennen en besloot ik ermee op date te gaan. Ik was totaal niet klaar voor een nieuwe relatie en we woonden best ver uit elkaar, dus ik heb hem na een paar maanden op een niet zo nette manier gedumpt. De jongen in kwestie was rapper maar destijds niet zo bekend, bezig met zijn eerste studio album - nog geen halfjaar later kwam zijn tweede single uit, die een hit werd, en sindsdien is hij best populair in mijn land.

Fast forward: mijn schoonzusje, die ik een jaar later leerde kennen, is erg fan van hem. Omdat ik een cringeworthy persoon ben an sich heb ik met haar gebond door zijn liedjes met elkaar mee te zingen in de auto wanneer ik haar kwam ophalen op het station (zij woont in een andere stad). Nu is zijn eerste cd ~ons ding~ geworden. Ongemakkelijk, maar ik vond het stom om haar te vertellen dat ik met hem gedatet heb, mijn broertje heeft het ook maar zo gelaten (volgens mij heeft hij wel verteld dat we hem ontmoet hebben, maar is hij niet in detail getreden) en ik vond het ook stom om te doen alsof ik zijn muziek niet kende terwijl ik dat hele eerste album heb meegeleefd, dus ok.
Vanochtend keek ik echter op instagram en zag ik dat ik gisteren door haar in een foto getagt: ze was hem in de stad tegengekomen en had zowel hem als mij in de foto getagt. :cry::cry: Ik weet heus wel dat hij de foto niet gezien heeft en zelfs als hij de foto zou hebben gezien hij niet zou weten dat dat mijn instagram is, maar ik zit echt zooo te cringen om mezelf en dit. :cry::cry:

57 likes

Dit doet me denken aan dat iemand me een keer op werk belde. Ik nam op: “Goedemiddag, naam bedrijf, met Oma” en die andere persoon zo “Met mij”. En ik was dus ook gelijk helemaal geïrriteerd dat een klant zo arrogant was om te denken dat met alle mensen die ons dagelijks bellen, we precies diegene zouden herkennen. Dus ik zo geïrriteerd: “Met wíe spreek ik?” Toen noemde hij zijn naam en duurde het nog een halve minuut ofzo voordat het kwartje viel. Bleek dus mijn vriend te zijn die niet door had dat hij mijn werknummer had gebeld. Ik zo: “Oooh, hoi schat!” Mijn collega tegenover me zat zo :open_mouth:. Wie noemt zij schat!?

40 likes

Haha ik dacht dat je echt zei “met oma”

69 likes

Haha, dat zou het nog verwarrender maken.

1 like

Ik probeerde echt te raden wie dit was maar toen bedacht ik me dat je in Italië woont hahaha, jammer

3 likes

Misschien Mahmood :joy::drooling_face:

17 likes

Hahaha ik lig te lachen in mijn bed :joy:

Dit hoop ik echt

4 likes

Ik ook!!!

2 likes

KIk ging op een terras zitten bij een soort van cocktailbar waar ik al lang heen wilde (ik had er over gelezen).
Er kwam een ober en hij vroeg of ik iets wilde drinken, ik zei “mag ik de kaart even zien”. Hij liep weg en zei iets wat klonk als “ja, high tea”.
Dus zei ik, sorry, ik wil graag de kaart zien (geen high tea ik wil cocktails!)!
Hij zei, ja die ga ik halen (dus ik dacht, hij heeft me wel goed verstaan ook al dacht ik van niet)
Even later kreeg ik de kaart, en toen hij weer kwam dacht ik om mijn bestelling op te nemen, maar nee. Hij zette een ice tea voor mijn neus :sweat_smile:
Ik probeerde het nog uit te leggen maar hij gaf aan zeer slechthorend te zijn. Dat is natuurlijk heel naar, maar hij gedroeg zich verder heel bot, ongeduldig en chagrijnig, dus toen hij vroeg wat ik dan wel wilde heb ik gezegd het is wel goed zo, afgerekend en na een paar slokjes doorgelopen :sweat_smile:

9 likes

Had mijn telefoonscherm niet uitgedaan in mijn broekzak en toen is mijn telefoon een eigen leven gaan leiden. Nu heb ik een klant van ons per ongeluk toegevoegd op Snapchat en allemaal chats gestuurd (ik weet dus niet wat, want dat kan ik niet terugzien…) En nu stuurt hij me ineens wat terug via Snap en wil t echt niet openen

89 likes

Oh arme jij, dat is vast mmm.mm.mmmm in je broekzak geworden.

70 likes

Ga naar een waddeneiland. Daar is het nu gewoon koud haha. Ik begreep al niet waarom iedereen zo liep te klagen over het warme weer, totdat ik later zag dat het del 12 graden scheelde met op het eiland haha.

3 likes