Ja bij sommige steden heb je geen snelweg en kan je dat dus niet oefenen! Ik weet in Noord-Holland dat dat in Den Helder is! Of misschien wordt het wel geoefend, maar in ieder geval niet gedaan tijdens het examen.
Je zou toch gewoon de A7 op kunnen? Of bedoel je omdat er tijdens je examen te weinig tijd voor is? Ik heb tijdens mijn examen trouwens ook geen snelweg gehad bedenk ik me nu!
Ik ben nu bezig met mijn rijbewijs in Amerika en hier hoef je tijdens lessen en examen ook niet op de snelweg, zo gek! Een vriendin van mij hier had al een jaar een auto en rijbewijs voordat ze voor het eerst op de snelweg ging!
Ja volgens mij is daar geen tijd voor tijdens het examen. Maar lijkt me wel tijdens oefenen?
Ik hoop het wel haha! Het lijkt me toch wel goed om dat te oefenen
Tijdens het oefenen red je naar de A7 prima, deden we ook altijd. Ben met mijn lessen ook wel eens heen en weer naar Amsterdam gereden via N9 en bij Alkmaar de snelweg op, had altijd lessen van 3 uur.
Met het afrijden gingen we niet naar de snelweg inderdaad.
Maar lessen van 3 uur is ook wel echt veel.
De meeste hebben volgens mij max 2 * 50 dus 100 minuten.
Ik had zelf bv ook nooit lessen van 2 uur omdat ik gewoon slechter reed en minder in me opnam. Mijn leerruimte was dan vol zegmaar.
(ondertussen kan ik gewoon rijden en zit ik dus ook niet meer met dat ik maar een uur kan rijden)
Dit was wel in Belgiƫ, misschien verklaart dat het haha. Al zijn er in Nederland ook genoeg plaatsen ver van een snelweg.
In Belgiƫ mag je trouwens ook nog steeds als je je theorie examen gehaald hebt, zelf gaan rijden/oefenen, waar je maar wilt, zonder enige rijles gevolgd te hebben.
Het enige wat je moet doen is een sticker op je auto plakken en er moet iemand in je auto zitten die wel een rijbewijs heeft.
Over gevaarlijk gesproken haha, mijn moeder stond doodsangsten uit met mij. Ze hield ook standaard de handrem stevig vast terwijl ik reed.
Dus ik heb toen wel een aantal officiƫle rijlessen gevolgd. Maar in principe kun je dus zonder enige rijles je rijbewijs halen.
Ik blijf dit zo bizar vinden. Zorgt dat niet voor superveel ongelukken? Komen er al regels om dat te veranderen?
Ik hoor eigenlijk nooit over extra ongelukken daardoor. Ze hebben volgens mij nu wel sinds een paar jaar dat je maar 2 verschillende begeleiders mag hebben ipv wie je maar wilt. Maar of het dat nou veiliger maakt?
Oh en als je na 2 keer je rijexamen niet haalt moet je verplicht 6u rijles nemen haha.
Die persoon die je aanleert moet wel minstens 8 jaar zijn rijbewijs hebben. Het lijkt me ook dat je iemand kiest dat je vertrouwt om je zoiets aan te leren. Verder mag je alleen met die persoon in de wagen zitten en is je stageperiode veel langer dan bij iemand die gewoon 20uur rijlessen neemt.
Verder is in BelgiĆ« verplicht om tijdens je examen op de snelweg te rijden, net als inparkeren, omkeren, instructies van een gps volgen, EHBO, onderdelen van een auto onder de motorkap kunnen aanwijzenā¦
Mag je dan tijdens je examens in je eigen auto examen doen, of mag/moet dit in een auto van het examen comitƩ?
Wat bedoel je met stageperiode? Ik mocht gewoon toen ik 18 was en mijn theorie had, rijexamen doen. 8 jaar rijbewijs hebben moest toen ook nog niet?
Maar dan zijn ze nu wel iets strenger, alleen maar goed!
Je mag kiezen. Je betaalt wel een toeslag om de auto te gebruiken van de rijschool.
Is het ook, heb daardoor wel in 1 keer en binnen 3 maanden mn rijbewijs gehaald dus ik raad het mensen wel aan.
Maar ook bij lessen van 1,5 uur kan je vanuit den helder prima een stukje snelweg pakken, en dat vertelde ik eigenlijk vooral.
Ik vind het alsnog gek als een random iemand je het mag leren ipv een bevoegd rijinstructeur Straks rijdt diegene helemaal niet geweldig en leer je het verkeerd aan
Volgens mij is het in amerika ook zo.
Je moet tussen het behalen van je theorie en het aanvragen van je rijbewijs minstens 9 maanden wachten alvorens je praktijk te mogen doen.
Bij het afhalen van je voorlopig rijbewijs moet je dan onmiddellijk zeggen of je via de rijschool gaat of met een begeleider rijdt.
Met de rijschool is je voorlopig rijbewijs 18 maanden geldig en krijg je na het afronden van je rijlessen en document die zegt dat je goed genoeg bent om alleen te rijden. Rij je met een begeleider dan is het 36 maanden geldig en mag je dus niet alleen rijden.
Het is in vele landen zo: Belgiƫ, Frankrijk, UK. Ik denk dat jullie situatie eerder uitzonderlijk is. Nogmaals je vraagt toch iemand als begeleider waar je van weet dat hij zelf goed kan rijden?
Maar dan kan diegene toch nog wel eens super slecht les geven? Het zou echt constant ruzie worden al mijn ouder me moet lesgeven.
Als ik in Belgiƫ rijd merk ik al dat er slechter wordt gereden dan in Nederland. Ik vind het ook een slecht systeem omdat je het dus leert op de manier dat h
Jouw begleider rijd. Veel mensen nemen toch eigen maniertjes aan, na het examen, maar dat zijn niet de veiligste/beste.
Ik kwam dit artikel nog tegen:
Er zijn dus verhoudingsgewijs dubbel zoveel verkeersdoden in Belgiƫ, maar dat heeft meerdere oorzaken