Ongemakkelijke momenten

Stond net op de trein te wachten en zag verderop een achterneef die ik nooit spreek en we keken elkaar aan maar keken weer weg. Het voelt te ongemakkelijk om een uur tegenover hem in de trein te gaan zitten, maar toch voel ik me een intense sukkel dat ik niet gewoon even hallo ga zeggen :expressionless:

3 likes

Hij is ook geen hallo komen zeggen toch? Net zo ongemakkelijk van hem als van jou!

4 likes

Ja opzich waar, maar ik zag hem eerder dan hij mij zag dus toch voelt het alsof het eerste enthousiasme dan van mij had moeten komen haha.

Op sommige momenten staat 's avonds laat mijn hele wijk vol geparkeerd, ondanks betaald parkeren en vergunningen enzo (na 22 uur is het gratis parkeren). Na een paar weken ben ik daar altijd erg gefrustreerd over.

Ik heb een kleine auto, dus ik probeerde me op zo’n avond in echt een belachelijk klein gaatje te proppen, zodat ik dichtbij huis stond. Dit ging verre van soepel en de andere auto’s zouden dan ook weinig ruimte hebben om weg te rijden (maar die konden nog wel een stukje naar voren of achteren), dus helemaal netjes was het niet. Ik wilde gewoon niet zo laat nog een heel stuk over straat moeten lopen.

Op een gegeven moment zag iemand me strugglen en hij ging me helpen (wel aardig, maar sowieso ook awkward). Hij begon toen, heel goed bedoeld, uitgebreid aanwijzingen te roepen, met handgbaren erbij en de richting waarop ik mijn stuur moest draaien e.d. Ik vond het verwarrend, maar deed maar braaf wat hij zei. Na een tijdje die aanwijzingen volgen merkte ik dat ik steeds verder het vak uit ging, terwijl ik er juist in wilde
 Maar die man was zo enthousiast aan het helpen en hij dacht natuurlijk juist dat ik slachtoffer was van andere mensen die mij klem hadden gezet. Ik vond het toen zo raar om te zeggen dat ik er juist ín wilde rijden, dat ik maar gewoon braaf zijn instructies heb gevolg, “Bedankt hoor!” heb geroepen en weg ben gereden. Ik durfde ook niet opnieuw dat plekje te gaan proberen, dus ben maar gewoon ergens ver weg gaan staan.

259 likes

Hahaha ik dacht heel even dat je zou zeggen dat hij die aanwijzingen naar een ander deed maar jij dacht dat het voor jou was hahahaha, maar dit is ook heel awkward

5 likes

Ik ging ijs halen. Het meisje achter de balie zette het bakje met ijs op de toonbank neer. Ze wilde zeggen hoeveel het kostte en opeens zei ik uit het niets best wel hard ‘hoi’! Ze keek me een beetje raar aan. Toen maar snel afgerekend en naar buiten gegaan haha

44 likes

Hhaahhaa dit vind ik echt heerlijk

Ik zie ook helemaal zijn blije hoofd voor me “graag gedaan hoor!!!” :+1::+1::+1:

1 like

Ik heb wel eens aan een wildvreemde gevraagd of het hem misschien lukte om het busje waar ik in reed in z’n achteruit te zetten :woman_shrugging:t3: Lukte hem overigens ook niet
Was er al de hele dag mee op stap en aan het kloten geweest. Bleek uiteindelijk dat er een ring onder de pook omhoog getrokken moest worden, jaaaa als ze dat er nou ff bij zeiden bij het verhuurbedrijf

7 likes

Haha ik had een keer zoiets tijdens een marktplaatsdeal. Mijn auto raar ingeparkeerd op zo’n hofje, iets gekocht, en daarna de auto steeds verder klem gezet in mijn pogingen uit te rijden.
Dus maar weer bij die jongen aangebeld en gevraagd of hij mijn auto eruit kon halen. :’)

27 likes

Dat soort auto’s haat ik zó erg!! Ik moest een keer de auto van mijn stagebegeleider naar de garage brengen en die had dat dus ook, stond ik daar in een garage vol met mannen die mij ff uit stonden te lachen dat ik ‘m niet in zn achteruit kreeg. Toen vroeg zo’n monteur of hij moest helpen, moest namelijk ook achteruit inparkeren, dus ik zei nee zeg me alleen hoe ik ‘m in zn achteruit krijg. Heb ‘m vervolgens mega strak in 1 keer in dat vak gezet en toen wisten ze niks meer te zeggen. :fu:t3:

64 likes

Gaan jullie op zo’n moment bewust op zoek naar een man die je kan helpen met de auto? Of gewoon iemand.

Ik denk dat ik op zoek zou gaan naar een man. Ik schaam me al als ik erover nadenk.

16 likes

Had een keer een auto gehuurd met een startknop ipv een sleutel die je om moest draaien. Duurde 10 minuten voordat ik snapte dat ik de rem ingedrukt moest houden en tegelijkertijd op start moest drukken om dat kreng aan de praat te krijgen. Vond het te gĂȘnant om terug te gaan om te vragen hoe de auto aan moest.

5 likes

Ja best wel. Gelukkig was het hoi en geen random woord :joy:

Hahaha, heerlijk en zo herkenbaar.

1 like

Ohhh al die auto verhalen haha.

Doet me denken aan een aantal jaar geleden toen ik met mijn vriend op vakantie in NL was. In het land waar wij wonen, mag je niet zelf tanken. Je blijft dan in de auto zitten en zegt tegen een medewerker voor hoeveel je je tank vol wilt, en die tankt het dan voor je, en die brengt je dan later een pinautomaat om te betalen. Je komt de auto dus niet uit. Nou heb ik alleen een rijbewijs van 't land waar wij wonen, en dus nog nooit in NL gereden. Mijn vriend heeft ook geen NLs rijbewijs, maar mag wel in NL rijden. Nou zaten we in mijn vaders auto bij het tankstation, ongeduldig te wachten bij de pomp tot iemand ons kwam helpen haha. Duurde denk ik echt wel 5 minuten voordat ik me realiseerde dat dat in NL natuurlijk heel anders werkt hahaha.

78 likes

Ik heb ook een keer een man mijn auto uit laten parkeren die ik iets te dicht langs een betonnen paal had gezet in een parkeergarage. Vervolgens schuurt die man met de zijkant langs die paal
 Ik was het in ieder geval zelf niet, dat scheelt

ohh haha wat kut he, maar hoe regel je dat met aansprakelijkheid? Ik zou wel boos zijn op die man, maar je kan ook weer niet boos zijn haha

Heb niks gedaan want ik zag het pas thuis. Hij was de auto niet gewend dus maakte zoveel herrie met de koppeling dat ik niks kon horen en stapte uit van ‘joe dit heb ik even goed gedaan’. Een auto is een gebruiksvoorwerp, dus ach.

3 likes

Ik zou het echt mega kut vinden als ik iemand zou helpen die zelf ergens te dicht naast geparkeerd heeft en dan aansprakelijk gehouden word voor eventuele schade.

Zou een ander daar dus ook echt niet aansprakelijk voor houden.

12 likes

@Banananana @anon29773882 Jaa jullie hebben ook helemaal gelijk, maar ik was nieuwsgierig naar hoe Donut deze situatie aanpakte!

1 like