Ongemakkelijke momenten

Je mag kiezen. Je betaalt wel een toeslag om de auto te gebruiken van de rijschool.

Is het ook, heb daardoor wel in 1 keer en binnen 3 maanden mn rijbewijs gehaald dus ik raad het mensen wel aan.

Maar ook bij lessen van 1,5 uur kan je vanuit den helder prima een stukje snelweg pakken, en dat vertelde ik eigenlijk vooral.

1 like

Ik vind het alsnog gek als een random iemand je het mag leren ipv een bevoegd rijinstructeur :sweat_smile: Straks rijdt diegene helemaal niet geweldig en leer je het verkeerd aan

2 likes

Volgens mij is het in amerika ook zo.

Je moet tussen het behalen van je theorie en het aanvragen van je rijbewijs minstens 9 maanden wachten alvorens je praktijk te mogen doen.
Bij het afhalen van je voorlopig rijbewijs moet je dan onmiddellijk zeggen of je via de rijschool gaat of met een begeleider rijdt.
Met de rijschool is je voorlopig rijbewijs 18 maanden geldig en krijg je na het afronden van je rijlessen en document die zegt dat je goed genoeg bent om alleen te rijden. Rij je met een begeleider dan is het 36 maanden geldig en mag je dus niet alleen rijden.

Het is in vele landen zo: Belgiƫ, Frankrijk, UK. Ik denk dat jullie situatie eerder uitzonderlijk is. Nogmaals je vraagt toch iemand als begeleider waar je van weet dat hij zelf goed kan rijden?

Maar dan kan diegene toch nog wel eens super slecht les geven? Het zou echt constant ruzie worden al mijn ouder me moet lesgeven.

Als ik in Belgiƫ rijd merk ik al dat er slechter wordt gereden dan in Nederland. Ik vind het ook een slecht systeem omdat je het dus leert op de manier dat h
Jouw begleider rijd. Veel mensen nemen toch eigen maniertjes aan, na het examen, maar dat zijn niet de veiligste/beste.

Ik kwam dit artikel nog tegen:
Er zijn dus verhoudingsgewijs dubbel zoveel verkeersdoden in Belgiƫ, maar dat heeft meerdere oorzaken

6 likes

Ja dat kan natuurlijk, het is een keuze die je moet maken. Betaal je minstens 1.500 euro aan de rijschool of leer je het van een begeleider(moet niet per se je ouder zijn). Wat mensen vaak doen is met de begeleider leren en dan samen naar de rijschool gaan voor een ā€œklaar voor het examen-lesā€. Je begeleider wordt dan gewezen op zaken die zeker in orde moeten zijn om je examen te slagen.

Trouwens na het behalen van je examen, kan je even goed slechte manieren aanleren. Ik rij bijvoorbeeld zelden met mijn handen op 10u10 aan het stuur :grimacing::wink:.

Ik heb zelf in veel landen gereden en ik vind jullie heel voorzichtig rijden. Dan is het inderdaad ā€œgevaarlijkerā€ in BelgiĆ«. Maar merk wel dat er in mijn omgeving minder mensen die niet naar de rijschool gaan.

In Zeeuws-Vlaanderen heb je ook geen snelweg. Dan ga je tijdens je lessen 1x door de Westerscheldetunnel richting Goes om daar een stukje snelweg te rijden en thatā€™s it. Tijdens je examen kom je niet op de snelweg, want daar is geen tijd voor.

Ik vind dat ook onvoorstelbaar. Je hebt niet echt snelweg leren rijden en kunt toch je rijbewijs halen. Ik heb mijn lessen later in mijn huidige woonplaats opgepakt en echt nog heel veel op de snelweg gereden voordat ik af ging rijden.

3 likes

Ik hoor ook van veel collegaā€™s uit Zeeuws Vlaanderen dat ze voor de rijlessen naar Goes of Middelburg gaan. Dan hebben meteen meer ervaring, dan vooral stoplichten en rotondes.

1 like

Eigenlijk pas achteraf een ongemakkelijk moment:
Ik was vorige week met een vriendin in een zwembad. Ze gingen vroeger dicht dan verwacht en wij hadden net gezwommen dus ik had een zeiknatte bikini. Ik wilde graag mijn bikini wisselen voor droog ondergoed: ik was op de fiets en had geen zin om met natte broek te moeten fietsen. Het was druk in het zwembad, maar ik dacht: ach, als ik er zelf niet teveel fuzz van maak, dan kan ik hier prima even een kledingwissel doen. Bovenstukje ging nog redelijk en bij bikinibroekje schoot vriendin met handdoek te hulp. Prima gefikst, dacht ik.

Tot ik me later realiseerde: dit was een zwembad. Met kleedhokjes. Het is de bedoeling dat je die gebruikt en niet met je blote reet op de zonneweide je ding gaat doen. Omg, het is gewoon niet in me opgekomenā€¦!

Moge duidelijk zijn dat het meer dan 10 jaar geleden is dat ik in een zwembad ben geweest. De volgende x zal ik me zedelijk gedragenā€¦

44 likes

Maar gewoon in een buitenzwembad dus? Op Ć©Ć©n of andere manier heb ik het idee dat op deze manier omkleden dan nog best geaccepteerd is, itt een binnenzwembad haha

3 likes

Ja haha, wel een buitenzwembad inderdaad!

Programma waarvan?
Was je aan het werk?

Hoe oud was ze?

Mss bedoelde ze wat doe jij van activiteit? En wilde ze graag met iets meedoen?
Blijft wel een vreemde manier hoor.
Ik heb trouwens ook nog in de animatie gewerkt. Zalige periode

1 like

Ik werkte via Jet Air ( Tui) en ging telkens 2 maanden ( enkel hoogseizoen) in een hotel werken. Heb 2x Rhodos, 1x Kreta en 1x Turkije gedaan. Was echt super. En als ik geen relatie had na mijn afstuderen had ik ook wel eens een volledig seizoen( 7 maanden)gedaan.

1 like

Ja we kregen een kamer (meestal wel delen en iets minder mooi dan van de klanten maar eigenlijk wel ok). En het eten was altijd inbegrepen, dus in hetzelfde restaurant als de klanten. Bij 1 hotel was het wel de bedoeling dat we zo veel mogelijk samen met de klanten aten.
En je mag in je vrije tijd ook niet echt in het hotel gezien worden. We kregen 1 dag in de week vrij. Maar dan ga je naar het strand of een ander hotel, stad,ā€¦ En doordat je er zo lang bent krijg je bv in heel veel uitgaansplaatsen korting. Is hard werken maar super leuk.

Het is echt een onvergetelijke ervaring en je leert er heel veel van ( werken met andere nationaliteiten, in een ander land, heel klantvriendelijk zijn,ā€¦)
Als je er de kans toe hebt zou ik het zeker doen en 2 maanden gaan vrij snel hoor!

2 likes

Ik was met een groepje vrienden bij een concert van een meerdaags festival. We waren al de hele dag op pad en na de nodige drankjes in combinatie met het warme weer lichtelijk dronken. Op een gegeven moment kwam er een bekend nummer en renden we zo heel enthousiast met zā€™n vieren naar voren. Twee vrienden liepen iets sneller, maar ik dacht dat ze alsnog voor ons stopten. Wij lekker springen en enthousiast dansen. Ik pak die twee vrienden stevig van achteren vast, spring lekker heen en weer en geef ze een soort aai over hun bolletje. De vriend die naast me staat kijkt me vreemd aan, maar dat heb ik natuurlijk helemaal niet in de gaten. Ik ga lekker door en spring nog een paar keer heen en weer. Wederom die vrienden voor me aanraken en gezellig tegenaan bewegen. Je raadt het al: het waren mijn vrienden helemaal niet. Ze leken er bij nader inzien niet eens op, keken zwaar geĆÆrriteerd en mijn vriend naast me kwam natuurlijk niet meer bij. Excuses aangeboden en me de rest van het concert maar een beetje ingehouden.

77 likes

Dit klinkt super!