Ongemakkelijke momenten

Is het ook! Is ook wel hard werken en je moet eigenlijk constant heppyde peppie zijn. Maar heeel leuk

Vorige week toen het weer nog wat beter was had ik een nieuwe jurk aan naar het werk. Hij had best wel een v-hals dus ik had er al een topje onder aangetrokken om te zorgen dat ik wat ‘gekleder’ was en niet te veel inkijk had.

Ik zat al een tijdje te werken met een collega schuin tegenover me. (Het type 45+ man die het wel leuk vind om op het randje opmerkingen te maken tegen vrouwen die minstens 10 jaar jonger zijn.) Toen een vrouwelijke collega binnenkwam en meteen riep: “oh Luna wat een leuke nieuwe jurk heb je aan, staat je goed”. Dus die man een beetje langs z’n scherm af naar me kijken en wat ongemakkelijk lachen. Stuurt hij me 10 min later een berichtje via Skype: “ Luna ik moet eerlijk toegeven dat dat jurkje je inderdaad heel goed staat” inclusief een duimpje omhoog.

Als hij dat nou gewoon beaamd toen mijn collega t hardop zei was t vast niet zo vreemd geweest. Maar nu deed hij t zo “stiekem”, dat maakte het echt mega ongemakkelijk. Gelukkig moest ik een tijdje later zitten ergens anders gaan zitten omdat ik telefoondienst had. Dus ik dacht er voor de rest van de dag vanaf te zijn. Komt hij opeens naar me toe gelopen om iets te vragen over een mail die we al aan het begin van de dag van onze manager gekregen hadden, terwijl hij daar dus normaal ook over zou mailen/Skypen. Had echt de neiging om mn stoel heel ver naar achter te rollen zodat hij niet te dicht bij me kon staan. Super ongemakkelijk in ieder geval.

4 likes

Ja dat wel, maar het weer sfeer maken dat wel makkelijker denk ik. Dus als je graag met kinderen werkt super :slight_smile:

Omg ik zat net op de wc op m’n werk te plassen en ik was net klaar en ineens hoor ik een soort gorgelend geluid alsof er iemand met een ontstopper in de weer is en tegelijkertijd SPLASHT UIT HET NIETS DE HELE INHOUD VAN DIE WC POT OMHOOG TERWIJL IK EROP ZIT. Dus ik vlieg van die pot af en de hele bril is gewoon zeiknat (letterlijk) met spetters en de vloer ook en m’n broekspijpen zitten dus ook onder de spetters om over m’n eigen derriùre en edele delen nog maar niet te spreken GAD-VER-DAMME WAT IS DIT?!?!!! Nou durf nooit meer even lekker op de wc te zitten hier hoor.

Sorry heb van de schrik ook bijna vergeten interpunctie te gebruiken zie ik.

92 likes

Iieekk getsie, kan zoiets altijd zomaar gebeuren als je op een wc zit?
Had je echt zichtbaar natte vlekken ook in je kleding of kon je nog wel gewoon verder werken?

1 like

Gelukkig had je geen diarree!!

44 likes

Ik stond naast mijn leidinggevende en probeerde een smalltalk-gesprekje te openen door te vragen: ‘hoe is het?’. Breekt ze echt opeens en zegt ze ‘ik weet niet meer wat ik met mij leven moet. Wie ik eigenlijk ben?’
en nog wat van dat soort uitspraken. Zo sneu, maar ook zo ongemakkelijk. Heb het ook echt met d’r te doen.

49 likes

Oef, ik heb zoiets ook een keer gehad tijdens een sollicitatiegesprek.
De manager die mij sprak zei na het eerste deel van het gesprek: ‘nou, ik zal ook even iets over mezelf vertellen: ik doe dit werk zoveel jaar blabla en ik vind het erg leuk want blabla.’ En toen uit het niets schakelde ze over: ‘het afgelopen jaar was erg moeilijk voor me, want ik zou gaan trouwen, maar mijn verloofde is ervandoor gegaan met mijn beste vriendin in de week voor de bruiloft. Mijn bruidsjurk hangt nog in de kast en ik weet niet wat ik ermee moet doen en het hele feest moest gecancelled worden en dat heeft me heel veel geld gekost.’
En zo nog vijf minuten door. En natĂșĂșrlijk vond ik dat heel erg voor haar, maar ik kende haar helemaal niet en het was zo ongemakkelijk verder. Ik merkte ook aan haar stem dat ze er nog best emotioneel onder was en ik dacht alleen maar koortsachtig: ‘waarom vertel je dit allemaal, WAAROM, wat moet ik straks zeggen, watmoetikstrakszeggenhelphelp.
Uiteindelijk zei ik: ‘goh, wat knap dat je er zo open over kunt vertellen.’
En toen was het heel lang stil en daarna ging ze weer verder over de baan. The cringe of it all.

140 likes

Ik zat in een tweezits in de trein en wou mijn jas aan doen en toen leunde de persoon naast me iets meer mijn kant op en gaf ik haar vol een elleboogje. Ik zei nog sorry maar je hoorde echt zo tok.

25 likes

En nu de grote vraag: ben je destijds aangenomen?

7 likes

Daarnet op straat kruiste ik een man op de fiets en die maakte van die ‘dirty’ kusgeluidjes naar me tot ik omkeek, bah. Waarom blijven ze dat toch doen, heeft dat ooit al bij iemand gewerkt? Ik voel me er al 2 uur ongemakkelijk door :nauseated_face:

( Dit gebeurde overigens ook nooit toen ik nog zwaarder was
:roll_eyes:)

Ik kan er nog niet helemaal mn vinger opleggen maar ik stoor me aan deze toevoeging.

11 likes

Omdat het niks met elkaar te maken heeft.

2 likes

Echt hatelijk als mannen dat doen. Ik heb het echt vaak tijdens hardlopen dat er mannen (of jongens) kusgeluidjes maken of opmerkingen geven
 :unamused:

1 like

Ik haat dat echt. Hier in het dorp hebben vuilnismannen ook nogal eens de neiging om uit het raam van de truck te hangen en te roepen. Doe gewoon normaal man.


Ik heb op mijn werk heel vaak dat mensen even op mijn stoel gaan zitten om met iemand te overleggen als ik even weg ben. Ik vind het dan als ik terug ben zo ongemakkelijk. Moet ik een opmerking maken? Het lief vragen? Staren? Wat doe je dan?

3 likes

Ja, easy, maar ik maak het zo ongemakkelijk altijd. En dat heb ik eigenlijk alleen maar hierbij.

Hahaha, ja!
Maar dat kwam denk ik meer omdat ik ervaring had en een goede beschikbaarheid. Zij en ik hadden echt totáál geen klik en ik ben daar niet op een gezellige manier weggegaan😬

1 like

Ik vandaag ook een opmerking toen ik het zebrapad overs stak: " Nou Nou Fieiwiett! "
Ik ben dan eigenlijk benieuwd wat er gebeurd als je dit terug zou doen:


67 likes

De moeder van mijn beste vriendinnetje is oprecht sip dat ze nu te oud is, dat bouwvakkers en vrachtwagen chauffeurs niet meer naar fluiten :joy:. Misschien kan je ze naar haar doorsturen.

Ik ben echt gemaakt van teflon, ik hoor/merk/voel dat nooit, maar als ik het een keer doorheb, wil echt graag overdreven dankbaar reageren: OMG dankjewel, dat is zoooooooooo een mooi compliment, ik kan het haast niet geloven. Je geeft mijn leven kleur en betekenis etc

Op 2, ik haat het als mensen dan de hoogte/laagte etc veranderen, daar heb ik nog geen aardige reactie op, maar ik zeg meestal: hee ik ben er weer (voor het geval ze dat niet doorhebben), mag ik mijn stoel weer terug?

4 likes

Ik was net in een restaurant en ik wilde mn jas aandoen maar ik slingerde m’n mouw op de schouder van een man. En m’n mouw bleef daar ook wel een paar seconden liggen omdat ik het niet doorhad :joy:

12 likes