Ik vind ontmoetingen en afscheid nemen bijna altijd wel ongemakkelijk. Een hand? Knuffel? 1 kus? 2 kussen? 3 kussen? Zwaaien? Iets anders!?
Vooral als je voor de knuffel gaat en de ander voor een kus oid… Cringe
Ik vind ontmoetingen en afscheid nemen bijna altijd wel ongemakkelijk. Een hand? Knuffel? 1 kus? 2 kussen? 3 kussen? Zwaaien? Iets anders!?
Vooral als je voor de knuffel gaat en de ander voor een kus oid… Cringe
Ja, vooral als je bij een grotere groep die je niet goed kent weggaat. Dat je denkt: het is raar om zomaar weg te gaan, maar het is ook wel plechtig om tegen iedereen te gaan melden dat je weggaat. Dus dan ga ik altijd voor de awkward algemene mededeling plus zwaai: ‘ik ga nu, doei’ zwaait gestoord.
Vooral leuk als niemand je lijkt te horen. ‘Ehm, ok, nou dan ga ik…dus dahag.’
Cringe😖
Haha zo herkenbaar dit allemaal. Vooral als je eenmaal een blunder hebt gemaakt bij iemand blijft het daarna mega ongemakkelijk waardoor je er alleen nog maar meer maakt. Inderdaad vaak bij iemand die een hogere functie heeft of een leidinggevende ofzo. Een ander lijkt hier in mijn omgeving nooit last van te hebben dus goed om hier te lezen
Ook bij netwerkmeetings ofzo akward om je ergens tussen te mengen en ook om weg te gaan, zo van Doeii en niemand die het hoort of boeit ……
Vriend van je schoonzus klinkt echt zo gek? Ik zit echt al 5 min te bedenken of het dan je zwager is of je broer etc
Ik weet niet of je er al uit bent; maar ik ga er vanuit dat de vriend(in) van @Solsikke een zus heeft en het gaat over haar vriend!
De vriend van de zus van haar vriend toch?
Edit: Wat George dus zegt. En inderdaad kan het ook net zo goed de vriend van de zus van haar vriendin zijn natuurlijk, mijn heteronormativiteit stond even wat te hard…
Maar stop light kun je ook gebruiken ipv traffic light. Ik weet even niet welke Brits is, maar het is geen raar woord voor wat je bedoelt
Hoe zeg je dit eigenlijk?? Ik probeer het te bedenken maar heb oprecht geen idee
Five past six
Oh ja hahaha thanks haha
Half five gebruiken ze in het Engels ook wel (zonder past dus) maar dan voor half 6 dus😅 Zo verwarrend
Dit ging bij mij ook een keer fout. Ik had met iemand afgesproken om half seven, dus ik sta om half zeven voor de deur, blijkt dat dat half acht betekent…
Ik fotografeer bruiloften, en heb meestal ± een half jaar van te voren een kennismakingsgesprek met het bruidspaar en zie ze dan pas weer op hun trouwdag. Ik zie heel veel gezichten dus ik vergeet weleens hoe een bruidspaar er precies uitziet na een kennismaking.
Ik ging dus weer op pad om een bruiloft vast te leggen, belde aan bij het huis van het bruidspaar van die dag en er wordt open gedaan door een man. Ik geef een hand en stel me voor, loop verder naar binnen en vraag “is het bruidspaar zich boven aan het klaarmaken?” Dus hij antwoordt “ja de bruid is boven, ik had niet zoveel tijd nodig”. Was dat dus de bruidegom die open had gedaan, die ik niet direct had herkend. Super.
Ik bracht mijn ov-fiets terug en de meneer van de fietsenstalling knikte naar mijn kruis (dacht ik) en zei ‘heb je zo de hele dag gefietst?’ Ik pak met rood hoofd mijn gulp en controleer of ‘ie openstaat. Bedoelde hij het zadel dat bij het afstappen een beetje scheef was komen te staan.
We waren klaar met eten, dus de serveerster kwam afruimen en vroeg of we nog koffie wilden. Ik schudde wat sip met m’n hoofd ‘nee hoor’. En m’n gezelschap vroeg nog aan me: ‘wil je dat niet?’
Ik nog wat duidelijker: ‘nee, nee’.
Dus we blijven maar wat zitten zo, het valt een beetje stil en iedereen kijkt elkaar wat verveeld aan. Gewoon echt heel saai eigenlijk. Pas na een tijdje zeggen ze: ‘ja, jij wilde de rekening toch niet!’
Bleek dat de serveerster had gevraagd of we de rekening wilden, terwijl ik dus ‘koffie’ verstond… Hoe dan? Ik schaamde me dood met m’n ‘nee hoor’ terwijl we duidelijk klaar waren om te vertrekken.
Hahahaha ik moet hier zo hard om lachen
Ik zit nu bij de tandarts in de wachtkamer en schijt zeven kleuren van angst en schaamte. Ben al zó lang niet naar de tandarts geweest. Het is pas een eerste gesprek en nog geen echte behandeling, maar toch heel spannend. Kan mezelf wel voor de kop slaan dat ik niet eerder gegaan ben😥
Niet zo streng voor jezelf zijn! Je zit er toch nu. Hartstikke goed, je had ook nog 7 jaar kunnen wachten. Vinden ze echt niet raar hoor, zijn zoveel patiënten met angst. Succes!
Haha, dit heb ik heel vaak met een collega. Hij is Brits, maar verstaat op zich wel Nederlands (spreekt het ook beetje). Dan krijg je ook dit soort zinnen. Maar mijn andere collega’s hebben er ook altijd moeite mee, haha Gelukkig niet de enige dus. Wel raar dat iedereen altijd Engels tegen hem praat, ook al weten de meesten dat hij Nederlands gewoon verstaat.
Eens met @Bunnyslippers, het is gewoon heel goed dat je gegaan bent! Je hebt het inmiddels achter de rug, hoe ging het? Viel het mee?