Ongemakkelijke momenten

Ik weet niet of je er al uit bent; maar ik ga er vanuit dat de vriend(in) van @Solsikke een zus heeft en het gaat over haar vriend!

2 likes

De vriend van de zus van haar vriend toch?

Edit: Wat George dus zegt. En inderdaad kan het ook net zo goed de vriend van de zus van haar vriendin zijn natuurlijk, mijn heteronormativiteit stond even wat te hard

3 likes

Maar stop light kun je ook gebruiken ipv traffic light. Ik weet even niet welke Brits is, maar het is geen raar woord voor wat je bedoelt :kissing_heart:

3 likes

Hoe zeg je dit eigenlijk?? Ik probeer het te bedenken maar heb oprecht geen idee

Five past six

1 like

Oh ja hahaha thanks haha

1 like

Half five gebruiken ze in het Engels ook wel (zonder past dus) maar dan voor half 6 dus😅 Zo verwarrend

13 likes

Dit ging bij mij ook een keer fout. Ik had met iemand afgesproken om half seven, dus ik sta om half zeven voor de deur, blijkt dat dat half acht betekent

1 like

Ik fotografeer bruiloften, en heb meestal ± een half jaar van te voren een kennismakingsgesprek met het bruidspaar en zie ze dan pas weer op hun trouwdag. Ik zie heel veel gezichten dus ik vergeet weleens hoe een bruidspaar er precies uitziet na een kennismaking.

Ik ging dus weer op pad om een bruiloft vast te leggen, belde aan bij het huis van het bruidspaar van die dag en er wordt open gedaan door een man. Ik geef een hand en stel me voor, loop verder naar binnen en vraag “is het bruidspaar zich boven aan het klaarmaken?” Dus hij antwoordt “ja de bruid is boven, ik had niet zoveel tijd nodig”. Was dat dus de bruidegom die open had gedaan, die ik niet direct had herkend. Super.

32 likes

Ik bracht mijn ov-fiets terug en de meneer van de fietsenstalling knikte naar mijn kruis (dacht ik) en zei ‘heb je zo de hele dag gefietst?’ Ik pak met rood hoofd mijn gulp en controleer of ‘ie openstaat. Bedoelde hij het zadel dat bij het afstappen een beetje scheef was komen te staan.

47 likes

We waren klaar met eten, dus de serveerster kwam afruimen en vroeg of we nog koffie wilden. Ik schudde wat sip met m’n hoofd ‘nee hoor’. En m’n gezelschap vroeg nog aan me: ‘wil je dat niet?’
Ik nog wat duidelijker: ‘nee, nee’.
Dus we blijven maar wat zitten zo, het valt een beetje stil en iedereen kijkt elkaar wat verveeld aan. Gewoon echt heel saai eigenlijk. Pas na een tijdje zeggen ze: ‘ja, jij wilde de rekening toch niet!’
Bleek dat de serveerster had gevraagd of we de rekening wilden, terwijl ik dus ‘koffie’ verstond
 Hoe dan? Ik schaamde me dood met m’n ‘nee hoor’ terwijl we duidelijk klaar waren om te vertrekken.

149 likes

Hahahaha ik moet hier zo hard om lachen

1 like

Ik zit nu bij de tandarts in de wachtkamer en schijt zeven kleuren van angst en schaamte. Ben al zĂł lang niet naar de tandarts geweest. Het is pas een eerste gesprek en nog geen echte behandeling, maar toch heel spannend. Kan mezelf wel voor de kop slaan dat ik niet eerder gegaan benđŸ˜„

2 likes

Niet zo streng voor jezelf zijn! Je zit er toch nu. Hartstikke goed, je had ook nog 7 jaar kunnen wachten. Vinden ze echt niet raar hoor, zijn zoveel patiënten met angst. Succes!

3 likes

Haha, dit heb ik heel vaak met een collega. Hij is Brits, maar verstaat op zich wel Nederlands (spreekt het ook beetje). Dan krijg je ook dit soort zinnen. Maar mijn andere collega’s hebben er ook altijd moeite mee, haha :stuck_out_tongue: Gelukkig niet de enige dus. Wel raar dat iedereen altijd Engels tegen hem praat, ook al weten de meesten dat hij Nederlands gewoon verstaat.

Eens met @Bunnyslippers, het is gewoon heel goed dat je gegaan bent! Je hebt het inmiddels achter de rug, hoe ging het? :blush: Viel het mee?

De tandarts was echt heel aardig en vertelde precies wat hij ging doen . echt heel fijn. Ik heb gelukkig maar 2 gaatjes en moet volgende keer eerst even langs de mondhygiënist. Ben zo opgelucht! Ik dacht serieus dat ik minstens 20 gaatjes had. @Bunnyslippers en @Berlijn.

14 likes

Het verhaal in het opbiechttopic over de buschauffeur en het zebrapad deed me denken aan dit ongemakkelijke moment:

Ik reed op de rechterbaan op een driebaansweg. Een bus reed weg van de halte en voegde in terwijl er helemaal geen plek was. Het was hartstikke druk op dat tijdstip en ik zag de bus gewoon op me af komen. Links van me en achter me reden auto’s waardoor ik niet kon uitwijken of remmen. Ik toeterde, probeerde te manoeuvreren tussen de auto’s om te voorkomen dat ik onder de bus terechtkwam. Het werd een ontzettende chaos met allemaal toeterende en slingerende auto’s die elkaar aan het ontwijken waren en plaatsmaakten voor de bus waar eigenlijk geen plek voor was. Heel gevaarlijk en beangstigend.

Het had makkelijk mis kunnen gaan, maar goed: dat soort dingen kunnen gebeuren. Maar: de buschauffeur was dus heel kwaad op mij. Hij bleef toeteren, schreeuwen en seinen met zijn lichten.

Daarop besloot ik een klacht in te dienen bij de busmaatschappij. Dat iemand iets onhandigs doet: kan gebeuren. Ik heb in mijn mail ook gezet dat ik me kon voorstellen dat de chauffeur ook geschrokken was, omdat het echt een enge situatie was. Maar dat hij vervolgens zó agressief tegen mij doet, terwijl hij zelf de verkeersregels niet kent

En daar ging ik de mist in. Blijkbaar hebben lijnbussen in de bebouwde kom voorrang bij het wegrijden van een halte. Zat ik dan met mijn klacht over de buschauffeur die de verkeersregels niet kende haha. Maar desondanks weet ik echt niet hoe het dan wel had gemoeten in dat geval: er was gewoon echt geen plek om hem te laten invoegen.

14 likes

Volgens je theorieboek moet je dan ruimte maken. Maar dat is in sommige gevallen helemaal niet veilig. Gelukkig is er niks ergs gebeurd zeg.

1 like

Ja, inderdaad. Ik heb het toen ook opgezocht. Ik ben me er tegenwoordig in ieder geval heel erg van bewust dat het de bedoeling is dat je dat doet. Maar toen ging het gewoon niet. En dan toch voorrang nemen

Gelukkig niks ergs gebeurd, nee.