Ongemakkelijke momenten

Sowieso moet je voorrang krijgen en niet nemen. Snap dat lijnbussen binnen de bebouwde kom voorrang hebben, maar als je geen voorrang krijgt om wat voor reden dan ook, moet je je zelf niet ergens tussen gaan drukken. Helemaal een buschauffeur, die is ook nog een verantwoordelijk voor iedereen in zijn bus.

9 likes

Ben wel blij dat je dit deelt, want dit wist ik serieus ook niet

1 like

Maar hoe hard mocht je daar? Want waar ik altijd rij remt iedereen gewoon om de bus er tussen te laten, maar kan mij voorstellen dat dat bij 80 km niet te doen is.

Je mag daar 50, maar het was spits en heel erg druk. Misschien was het gelukt als ik heel ver van tevoren heel erg rustig af had geremd. Maar dan had die bus ook heel erg op tijd aan moeten geven dat 'ie de halte wilde verlaten. Want hoeveel voorrang hij ook heeft, je kan niet ruiken dat 'ie weg wil rijden.

@Zilver is het toch nog ergens goed voor. Bussen hoeven dus in de bebouwde kom niet net als iedere andere verkeersdeelnemer pas in te voegen als er ruimte is.

1 like

Had mij kunnen overkomen :)!

Doet me ook denken aan een situatie toen ik mij rijbewijs nog niet had en ergens met mijn fiets reed en vol werd afgesneden, waarop ik zei: hee joh ga je lekker? Waarop de afsnijden zegt: ik kom van rechts trut, ik heb voorrang.
Wist ik veel :roll_eyes:

5 likes

Volgens mij snap je niet wat ik bedoel. Met voorrang moet je krijgen niet nemen bedoel ik dus, voorrang krijgen op het moment dat je voorrang hebt.
Niet voorrang nemen als je voorrang hebt, of voorrang geven als iemand geen voorrang heeft.

3 likes

Hmm ja ik weet ook niet wat ik er van vindt. Snap jou ook wel. Mijn dochter leert nu fietsen en die leer ik nu eerst dat ze moet kijken of een auto stopt, maar ik vind ook dat automobilisten juist bij kinderen goed op moeten letten. Bij oversteken of gewoon niet super vlak erlangs rijden.
Als we oversteken en een auto hoort te stoppen en doet dat niet zeg ik ook altijd tegen haar: ja deze auto hoort eigenlijk te stoppen want dat zijn de regels maar sommige mensen houden zich niet aan de regels.

Ik snap dat ze iets moeten leren maar als ze voorrang krijgen waar het hoort creëer je door het noet te geven toch juist een gevaarlijke situatie?
Of bedoel je als ze geen voorrang hebben? Want dat vind ik zelf namelijk vet ergerlijk als ik stop want geen voorrang, en dat een auto dan toch stopt zodat ik gehaast opeens toch moet gaan fietsen.
Lekker kort verhaal weer dit.

3 likes

Dit is dus precies wat ik bedoel.

Ik zie niet helemaal in dat je dit haalt uit mijn bericht. Maar oké.

2 likes

Vorige week wilde ik naar bed gaan toen ik me ineens afvroeg of ik mijn auto wel op slot had gedaan, aan de ene kant boeide het me niet want wie wil mijn koekblik nou stelen, maar ik kon het Ă©cht niet loslaten dus moest toch even gaan kijken. Mijn auto stond aan de overkant van de straat, precies op het donkere stuk, dus ik dacht dat ik wel even in mijn pyjama (is een lang shirt) zonder broek (met een roze onderbroek) kon gaan kijken. Ik trek de voordeur open en keek heel voorzichtig de straat rond of er niemand liep en ik zag niemand, loop naar mijn auto en op het moment dat ik ‘m op slot draai (hij was dus wel open!) springt er een hond tegen me op en zegt een oudere man heel vrolijk “goedenavond!!” Ik kon niks anders dan een “ehm ja hai” eruit persen en liep snel weer naar de voordeur terwijl die man met die hond stond te kijken.

Ik moet echt een auto met afstandsbediening kopen.

31 likes

Ik ben bang dat er dit weekend een ongemakkelijk moment voor me gaat komen. Er wordt een feest voor me georganiseerd, de organisatoren weten dat ik slecht tegen geen controle op iets kan, dus ze maken me steeds gek met hints etc. Maar ze pakken het zo goed aan dat ik niet weet wat echt is en wat niet en niemand laat los of 't echt waar is of niet (zelfs de mensen die niet mee helpen met organiseren maar er wel van af weten). Maar
 Volgens mij hebben ze m’n ex uitgenodigd met een bedrijf waar hij voor werkt zodat hij de “bartender” is. En ik zie daar zo tegen op. Heb 'm al jaaaren niet gezien of gesproken, maar dat wil ik graag zo houden. Ipv me nu te verheugen op m’n feestje, ben ik me alleen maar daarover aan t druk maken. Ik heb nu ook gewoon 5 outfits besteld omdat ik er op m’n allerbest uit wil zien?! Dit kan ook meteen in 't opbiecht topic btw.

1 like

Weten ze dat het jouw ex is of is het puur toeval?

Dat weten ze en hebben ze heel veel lol om. En het schijnt dat m’n ex er ook mee ingestemd heeft. Ik bereik een bepaalde leeftijd waarbij het hier een soort traditie is om diegene een beetje voor lul te zetten (halve Sarah). Ik hoop gewoon dat dit niet waar is en ze dit alleen doen om te stoken :sweat_smile:

1 like

Kinderen in het verkeer is altijd gevaarlijk vind ik. Krijg er helemaal de kriebels van als ik ze zo wiebelig zie fietsen

5 likes

Woooow niet om te stoken maar als iemand mijn ex zou uitnodigen als grapje dan is de vriendschap echt even bekoeld. Dat soort dingen liggen super gevoelig en zijn niet om over te grappen??
Maar misschien denk jij er zelf anders over en daar gaat het om maar ik zou dit echt niet oké vinden.

12 likes

Het is m’n zusje die dit geregeld heeft :sweat_smile: Maar ik vind dit ook wel een next level voor lul zetten. Aan de ene kant moet ik er om lachen, want dit is iets wat je in een gekke bui roept en zij heeft 't nog voor elkaar gekregen ook. Maar aan de andere kant
 Dit is voor een uurtje leuk, niet voor een heel feest. Ben echt bang dat ik nu niet helemaal kan genieten omdat ik heel zelfbewust word, ookal is het al jaren uit.

1 like

Ik zou het er gewoon met je zusje over hebben. Dat een grapje leuk is maar dat je dit niet fijn vindt met de reden die je nu noemt erbij. Lijkt me toch wel dat ze dat begrijpt?

Edit: vind dit ook niks met voor lul zetten te maken hebben trouwens?

2 likes

‘t feestje is alleen al dit weekend en het bedrijf waar hij af en toe voor werkt verhuren’ feestlocaties’. Dus denk dat het niet meer af te zeggen is. Maargoed, voor hetzelfde geld hebben ze alleen de locatie bij hen gehuurd en is hij daar bij betrokken en is hij er niet echt bij op 't feest. Maar brengt zij (en de rest) het wel zo om mij op de kast te jagen. Sorry dat ik 't zo vaag omschrijf maar ben bang dat misschien een bekende van hem hier ook zit en dit herkent :sweat_smile:

1 like

Ik zou niet komen. Als vrienden/familie het zo lollig vinden om je ongelukkig te laten voelen vind ik dat echt een hele slechte insteek voor een feestje. Een feestje organiseer je toch omdat je iemand een leuke dag wilt bezorgen, niet om iemand de complete paniekstress in te jagen? Dat is toch gewoon heel onaardig? Ik zou echt even het gesprek met je zusje aangaan, aangeven hoe dit voor jou is en openheid eisen over de kwestie met je ex. Misschien is hij er niet en dan kun je ontspannen en een leuk feestje hebben. Is hij er wel, dan kun je tenminste nog kiezen wat je doet en je daarop voorbereiden.

18 likes

Oh jeetje. Ben het echt helemaal eens met @Amarens maar hoe kort dag het ook is, vraag haar! Misschien is het gewoon heel anders (en zo niet, dan ga je hopelijk niet)

2 likes