Ongemakkelijke momenten

Maar de verkeersregel dat verkeer van rechts voorrang heeft, leer je toch al veel eerder dan wanneer je je rijbewijs gaat halen? Ik heb dat al op de basisschool geleerd. Al ben ik het met je eens dat je je veel bewuster wordt van de voorrangsregels als je gaat autorijden (ik kom zelf uit een klein dorp waar je als fietser niet zo op dat soort verkeersregels hoeft te letten, want geen rotondes, weinig verkeer).

8 likes

Tien voor half is twenty past -uur- (dus 15:20 is twenty past three) en tien over half is twenty to -uur- (dus 15:40 is twenty to four). Engelsen doen niet aan tien voor/over half.

3 likes

Dat zeggen ze in Vlaanderen ook volgens mij. Ik moest eerst altijd even denken. Net zoals dat ze met de voormiddag de ochtend bedoelen, en dat dat dus ook 9:00 kan zijn

3 likes

Huh ik vind twintig voor of twintig over echt veel makkelijker dan tien over half? Wist eigenlijk niet eens dat dat iets geks was

13 likes

Ik ben ook een keer bijna geschept door een bus die van de halte wegreed. Ik reed 50 en was bijna naast de bus toen hij zijn richtingaanwijzers aan deed en meteen de weg op kwam rijden. Uit reflex ben ik naar de verkeerde rijbaan geschoten, godzijdank waren er geen tegenliggers. Ik wist dat bussen voorrang hebben in de bebouwde kom, maar ik kon onmogelijk nog stoppen en de bus gaf veel te laat richting aan. Echt heel lomp van die chauffeur, ben daar toen ook echt heel erg van geschrokken.

2 likes

Ik gebruik het volgens mij door elkaar, maar zeg meestal ‘twintig voor/over’ inderdaad

1 like

Haha je bedoelde het denk ik zonder ‘half’ want dit is wel weer next level.

‘Hoe laat is het?’
‘20 over kwart over 3’

27 likes

ik zeg tegenwoordig volgens mij vaak ‘16 uur 40’ ofzo, ben ook totaal niet meer gewend aan een klok met wijzers, en vind het ook irritant als een digitale klok 12-uurs is ipv 24

2 likes

Haha dit moest ik echt drie keer lezen. Ik spreek het woordje over gewoon uit, jij niet? Ik lees dit echt als een baby haha tien oof vier :baby:t3:.

Ik zeg overiges ook twintig over vier tegen 16:20, niet tien voor half vijf. Voor mij is het logischer om enkel over hele uren te praten als ik het heb over minuten voor/over. Nooit over halve. Dus gewoon: vijf over, tien over, twintig over, half, twintig voor, tien voor, vijf voor 
 maar denk dat het inderdaad gewoon is: wat ben je gewend?

7 likes

Jou verhaal doet me er aan denken dat ik een keer op de stoep liep in de stad. Er reed en bus voorbij, echt ontzettend dicht langs de stoep waardoor de zijspiegel keihard tegen mijn achterhoofd knalde. Hetzelfde gebeurde bij de persoon die voor mij liep. Dit moet er echt heel stom uit hebben gezien maar het deed echt wel pijn en er zat ook gewoon een bult op m’n hoofd. Gevaarlijk die bussen!

23 likes

Ik moet wel een beetje lachen bij het idee dat dit Maarten van Rossem overkwam :joy:

10 likes

@HvO ahwww zo pijnlijk! Ik ben wel eens bewusteloos geweest in de Cakewalk, die kermisattractie met lopende banden etc. Vind dat soort dingen echt vreselijk maar ik moest er toen in met mijn broertje en je hebt zo’n lopende band die omhoog gaat en iedereen kon daar zo heel cool op gaan staan en achter me stond de jongen waar ik ‘’’‘verliefd’’’’ op was (dit was brugklas). Maar ik heb 0 evenwicht dus ik sloeg stijl achterover op die band en toen kwam ik bij bovenin die attractie met zo’n jongen die daar werkte zo boven me: :face_with_raised_eyebrow:. Was schijnbaar echt maar een paar seconden hoor. Toen moest ik zelf die attractie nog uit zien te komen.

10 likes

Oooh ik ben ook een keer zo hard gevallen op die lopende band! Op die eerste, waar iedereen buiten je kan zien. Ik viel al helemaal onderaan, bij het erop stappen, dus ging zo plat op mn rug helemaal naar boven
terwijl mn hele klas buiten stond te kijken
Verderop in die attractie was nog zo’n band, toen moesten er 2 mannetjes me helpen, een voor en een achter me om me erop te krijgen

5 likes

Niet bewusteloos, wel ook keihard op die lopende band op mn kuil gegaan. Zou nu meer zelfkennis hebben haha

Ik was zo slim om in dat ding de leuning vast te grijpen toen ik dr op sprong. Maar deze gaat niet mee omhoog zoals bij een roltrap wel. Ook vol op Mn bek dus!

Omg ja die hele Cakewalk is gewoon gemaakt voor ongemakkelijke momenten. Ik ben 2 (!!!) keer (los van elkaar, zat een jaar ofzo tussen) op die eerste lopende band omhoog zo van boven naar beneden gevallen. Echt top :sweat_smile: Daarna vroeg ik altijd of die jongens die er werkten mn hand wilden vasthouden naar boven toe maar dat was eigenlijk net zo genant.

Edit: oh haha ik lees nu dat ik ‘gelukkig’ niet de enige ben

3 likes

Huh ik snap niet wat dit is en hoe dit kan? Ik ben nog nooit in een cakewalk geweest, hoezo vallen zoveel mensen daar van af?

2 likes

afbeelding
Ik ken het als de Sjimmy ipv cakewalk

6 likes

Hij begint met een lopende band schuin omhoog, maar dat ding is smal, gaat best snel (in mijn herinnering iig sneller dan een gewone roltrap ofzo) en je kan je nergens aan vasthouden dus als je een beetje uit je evenwicht raakt lig je er zo naast.

Aansluitend bij de cakewalk verhalen, ik ben ooit vol overtuiging en met veel goede moed pal tegen het glas bij dat glazen doolhof op de kermis gelopen omdat het écht op de uitgang leek.

Uiteraard had iedereen het gezien en ik een bloedneus :+1:

12 likes