Ongemakkelijke momenten

:joy::joy:

Dit doet me ook aan iets denken. Blijkbaar heb ik een aantal dingen verdrongen, omdat het zo ongemakkelijk was.

Een tijdje geleden kreeg ik een kleine ingreep aan m’n been. Het was onder plaatselijke verdoving en m’n onderkant was naakt. Er werd wel zo een operatiedeken over me heen gelegd, dus m’n poes was bedekt. Nou ingreep was klaar, dus ze halen de deken weg. Toen lag ik dus wel in m’n blote poes. Gingen ze m’n been verbinden, dus hoppa m’n been omhoog, been naar de zijkant. Maar er waren co’s aanwezig, die aan het uiteinde van het bed stonden, dus die konden lekker m’n poes inkijken. Ik dacht: ja haal die deken dan pas weg als jullie m’n been hebben verbonden, maar ok. Nou toen mocht ik opstaan en naar het kamertje waar m’n kleding lag. Ik kreeg wel een handdoekje mee, maar die was niet groter dan een gastendoekje. En toen begon de error. Ik dacht ik kan hem niet helemaal omslaan, dus ik moet kiezen tussen m’n poes bedekken of m’n kont. Ik koos ervoor om m’n poes te bedekken, en toen liep ik dus weg met dat handdoekje voor me, iedereen een blik gunnend op m’n kont :joy: Achteraf bedacht ik me pas, dat ze m’n poes al hadden gezien dus dat ik beter het handdoekje om de achterkant had kunnen doen.

En ja ik weet het , artsen zien het meerdere keren per dag. Maar ik doe dit niet meerdere keren per dag, dus voor mij was het ongemakkelijk. Binnenkort mag ik weer :tada:

42 likes

Nou ik zou me hier ook echt niet chill over voelen eigenlijk, zeker dat ze dan zo je been in de lucht gaan bungelen terwijl je daar zonder onderbroek ligt. Dat ze je ff een broekje aan gegeven hadden ofzo, lijkt alsof er niet over nagedacht is!

3 likes

Ik zou echt door de grond zijn gegaan en sowieso dat ik had gevraagd of ik ff wat aan mocht. Wat een verschrikking.

1 like

@Barbie Ik lees je bericht net nog eens en zie nu dat je binnenkort weer moet. Ik zou dan echt aangeven dat je dat de vorige keer heel onprettig vond en of ze je dit keer iets van een broekje ofzo willen geven. Lijkt me niks raars aan om dat te vragen.

1 like

@Junebug85 @Banananana @anon95960165
Ja ik vond het ook niet normaal! Ik had echt niks aan dat teringkleine handdoekje. Ik ga daar sowieso niet terug. Ze zijn een uur bezig geweest en ik heb nog net zo veel last, dus ik ga nu naar een ander ziekenhuis. Ben sowieso niet te spreken over dat ziekenhuis.

Hier had ik sowieso iets van gezegd, is echt niet oke haha.

Dat snap ik heel goed. Je kan als je wil een klacht erover indienen, dat helpt jou niks meer waarschijnlijk, maar mensen die hetzelfde ondergaan wellicht wel?

Vaak moet je wel naakt uit zo’n omkleedhokje komen en dan de behandelkamer door toch? Daar ontkom je denk ik niet aan? (Had ik iig bij gynaecoloog).

Goh ik vrees nu al voor volgende week bij de gynaecoloog. Ik kan heel awkward zijn en doen en helemaal als ik gespannen/zenuwachtig ben. Dat wordt wat.

Iets van een jurk/lange trui of lang shirt vind ik dan fijn. Dat kun je in de stoel optrekken.

3 likes

Goede tip! Zo ongemakkelijk als je dan met trui en sokken maar blote kont die ruimte doorloopt.

5 likes

Dit had ik gedaan toen ik mijn spiraal moest laten zetten. Extra lange trui die Mn kont ruim bedekte als ik opstond :ok_hand:

1 like

En minder kans op een papieren staart bij het opstaan :slight_smile:

18 likes

Ik heb dat papier nooit meegetrokken, maar wel dat je die van afkomt bij fysio of dokter en dat het helemaal gescheurd is door mijn bewegingen en dat ik denk eh is dit de bedoeling? Niet echt bescherming van de tafel dan :’)

5 likes

Grrr dit is toch ook zo irritant. Waarom begrijpen die mensen niet dat het mega ongemakkelijk en kut is en proberen ze niet om het wat minder rot te maken.

9 likes

Ahh dat is echt rot. Ik zou ergens hopen/verwachten dat zij dat luchtig kunnen ‘oplossen’ want het gebeurt vast veel vaker. Dan voel je je niet zo ongemakkelijk, het is al vervelend genoeg. Maar mss is het ze op dat moment niet opgevallen of wilden ze de aandacht er niet op vestigen?

4 likes

Stom dat ze daar zo bij stonden te kijken. Mijn gynaecoloog zat tot zijn oksels in mijn bloed bij de bevalling dus zijn wel wat gewend. Zou netjes zijn als ze dan ook lekker luchtig reageren. Je bent daar nu eenmaal ook niet omdat je je grote teen moet laten zien.

7 likes

Oh wat vervelend! Ik was verleden keer met een vriendin mee naar de gynaecoloog voor een interne echo ofzo. En die assistente was echt heel lief, ze zei: als je zo opstaat dan komt er waarschijnlijk glijmiddel en bloed uit je, daar hoef je je niet rot over te voelen, dat hoort erbij en dat ruimen wij wel op. Vond ik wel echt een geruststellende, attente reactie.

77 likes

Van de week in een broodjeszaak. Ik koop 2 broodjes en dat meisje achter de kassa zegt: ‘Eet smakelijk!’ Waarop ik zeg: ‘Ja dankje, jij ook!’ waarna ik vervolgens besef wat ik zeg en ook nog ga lopen hinniken en zeg ‘o nee, dat kan niet natuurlijk’ terwijl dat meisje ondertussen al met de volgende klant bezig was…

4 likes

Ik zeg dus heel vaak als ik de telefoon ophang ‘hetzelfde, doei!’ voor als mensen me een fijne dag wensen. Maar soms doen ze dat niet en zeggen ze alleen gedag en dan ben ik daar met mn hetzelfde :face_with_monocle:

8 likes

Gister zat ik in de eerste klas van de trein, en er was een soort schuifdeur. Toen ik uit wilde stappen kreeg ik die deur niet open geschoven, en toen zag ik bij de vloer een hendel. Vond het een vreemde plek, maar dacht dat dat voor kleine mensen was ofzo :joy: Ik proberen, met geen mogelijkheid ging dat ding open natuurlijk. Bleek ik gewoon de “open” knop over het hoofd gezien. Stond ik daar als een debiel in een druk coupé overal aan trekken :sob:

50 likes