Ongemakkelijke momenten

Hahaha vind deze heel chill. Ik als slechtziend persoon kan dit soort uitspraken juist heel erg waarderen, dus misschien doet dat een beetje af aan je schaamtegevoel!

12 likes

Misschien heb ik dit ooit verteld, maar net onder de douche schoot het me weer te binnen. Ik kan niet redekundig ontleden, maar nadat we dat niet meer hoefden te doen op de middelbare school, was ik de beste van de klas in Nederlands. Niet om op te scheppen, maar dat was een geaccepteerd feit, net zoals dat ik zeker niet de beste was in natuurkunde.

Aan het eind van een hoofdstuk hadden we altijd een pagina met woorden en die moest je dan doorlezen en als je een woord niet wist, moest je je vinger opsteken en dan ging iemand anders die het wel wist het uitleggen, zo nodig aangevuld door de docent. Dus op een dag waren we dat aan het doen, en ik zag een woord wat ik echt nooit eerder gezien had. En ik keek een beetje verwachtingsvol rond in de hoop dat iemand dat woord zou vragen, want ik wilde natuurlijk eigenlijk zelf niet vragen want als 17-jarige had ik het gevoel dat dat mijn reputatie zou beschadigen. Maar niemand stak z’n vinger op. Dus ik ging ervan uit dat niemand toe durfde te geven dat ze dat woord niet kenden.

En in een vlaag van hybris gemengd met stompzinnigheid zeg ik superarrogant door de klas: ‘ Nou, ik kan me niet voorstellen dat IK de enige hier ben die niet weet wat een munitiede pot is!’. En toen was het heel stil tot een van mijn klasgenoten zei: ‘ Munitie depot’.

Echt cringe cringe als ik eraan terugdenk. De hoogmoed, de ongemakkelijkheid. Was wel echt verdiend want het was me allemaal duidelijk naar mijn hoofd gestegen, maar ik krimp nog steeds een beetje ineen om mezelf als ik eraan denk. Heb er wel van geleerd overigens, dit ga ik noooit meer zo aanpakken.

139 likes

Over die laatste gast: er heerst nu een soort spanning tussen ons, dus mijn hele sportmoment is wekelijks ongemakkelijk :’)

Ik moet denken aan het moment dat ik in een vol restaurant redelijk hard aan mijn tafelgenoten vroeg wat steran-ijs was. Iedereen lachen, want: ster-anijs.
Was ook erg ongemakkelijk haha

19 likes

Bij mij werken op kantoor echt 100 vrouwen met kort blond haar. Ik heb al zo vaak de verkeerd aangeklampt. Ik leer ook niet, hĂš.

Hahaha nu jullie het over klassikale middelbare school momenten hebben. Het ergste wat ik ooit had was toch wel bij Engels. Ik was zo iemand die nooit oplette en een vriendin van mij toentertijd, moest me altijd zeggen welke opdracht we waren, wat we aan het doen waren etc. Op een dag was ze er niet, en moest ik dus mezelf zien te redden :joy:. Dus ik zat weer eens verdwaasd in dat klaslokaal, en op een gegeven moment gaat de leraar de klas rond om de antwoorden op een opdracht voor te lezen, en ik had natuurlijk weer geen flauw idee waar de fuck we waren of wat iedereen aan het doen was. Dus ik probeerde het een beetje in te schatten door te luisteren.

En ik hoor iedereen zeggen:’ Timmy was walking to school’. ‘Joanna was cycling down the street’ , etc. Dus ik dacht bij mezelf
‘ohhhh ze doen iets met ing-vormen’, terwijl ik vurig hoopte dat ik niet aan de beurt zou komen, maar dat gebeurde uiteraard dus wel. Op een gegeven moment hoor ik die man:’ Otzi
can you do the next one?’. En ik raakte in paniek en zei toen maar een random zin met een ing-vorm erin. Dus ik zeg zo:’ I love sailing’.
Die vent:’ sorry
come again?’.
Ik het nog eens herhalen:’ I love sailing’.

Nouuu ik vergeet die kop van die vent en de rest van de klas echt nooit meer. Er was vervolgens een lange stilte, waarna die man zegt:’ ehmmm
okay anyone else who wants to answer it?’. Vond ik het later in dat boek moest je gewoon een werkwoord invullen. Dus ik zei eigenlijk ‘my mom and dad were I love sailing’ to the grocery store’ ofzo :joy:. Ik had het die vriendin toen ook verteld aan de telefoon en die kon niet meer van het lachen toen.

97 likes

Ik ben ongesteld en af en toe hoor je zon borrel/pruttel vanuit m’n vagina komen, vooral als ik opsta. Nu belde de baas naar m’n kantoor van ja kom anders even langs dan regelen we het even snel, heb om half 4 wel een afspraak.
Het was 15.28 dus ik RENDE letterlijk naar boven en ga naast hem staan achter zn bureau en buig voorover om mee te kijken op zijn scherm.
Op dat moment klinkt er echt een roggelend putje geluid uit m’n poes joh!! Alsof je een ontstopper op en neer pompt. Hij redt me nog en zegt “oh heb je honger haha” terwijl het overduidelijk nĂ­Ă©t daarvandaan komt. Wat zeg ik met m’n gestresste vlug vlug hoofd??!!!
“Oh nee dat is m’n buik niet d
” en toen stopte ik gewoon met praten en wou ik het liefst gewoon verdwijnen. MAAR WE MOESTEN NOG WAT REGELEN.
“OkĂ© ehm goed waarom ik dus boven kwam
”

Sta je daar met je pruttelkut verdomme

216 likes

Op de basisschool had je dictee en ik was daar altijd goed in. Toen we de woorden v/d week gingen behandelen op een maandag zei ik bij het zien van het woord propaganda: “moet dat niet popagenda zijn?”. Dat was in de tijd dat de popagenda van Pepsi heel hip was.

:relieved:

40 likes

Super ongemakkelijk dit. Als ik eraan denk word ik gewoon weer ongemakkelijk.
Maar ik ben dus sinds kort aan het sporten. En daar heb je van die fiets loop dingen. Soort apparaat waar je op loopt met je voeten apart van elkaar op van die stepjes, die fietsbewegingen maken? (Kan het niet beter uitleggen) maar in ieder geval, ik stond daar dus op. Loopt er een man voorbij die me de hele tijd aankijkt. En op de een of andere manier krijg ik mijn benen niet meer mee bewogen waardoor ik ze stijf houd. Stel je voor dat je iemand op zo’n stepfietsloopding ziet staan met rechte benen. Dat zag er zo ongelofelijk dom uit he.
Ik kon ook niet stoppen met mijn benen stijf doen, en die man bleef me maar dom aankijken

Na een paar x lukte het me om mijn benen weer normaal te doen en om te stoppen.
Terwijl ik probeer te stoppen valt mijn telefoon van dat display af tussen de stepjes. Hangt het daar half naar beneden. Mijn koptelefoon scheef over mijn gezicht heen. Echt zo gĂȘnant dit!
Ben gelijk naar de kleedkamers gegaan, en ben zonder te douchen op de fiets gestapt

30 likes

Oh oh wat naar :disappointed_relieved: Gebruik je een menstruatiecup? Ik wel en dan heb ik dat ook wel eens.

Neuuhhh drup maar heel weinig maar het pruttelt gewoon hahaha

1 like

Je bedoelt denk ik een crosstrainer haha

Haha we hadden wel echt goede mailtjes toen, lees ze soms terug. Denk dat het toen nog te pijnlijk was.

1 like

Jaaa klopt! Die inderdaad! Wat een ruk trainer Is dat zeg!

Het is sowieso vet stom en ongemakkelijk als mensen je aan gaan lopen kijken tijdens het sporten. Dan doe je automatisch domme/rare dingen.
Laat je niet wegkijken de volgende keer!! Steek gewoon je tong uit ofzo, dan staat die ander pas voorschut

3 likes

Oh dat is lief!
Op de een of andere manier ben ik altijd heel erg bewust van mezelf als ik in de sportschool ben. En juist dan ga ik gekke dingen doen

2 likes

Mensen zijn vooral met zichzelf bezig joh! Snap het wel hoor, ik had dit in het begin ook. Maar hoe vaker je gaat, hoe minder ongemakkelijk het wordt.

1 like

Echt lief. Dankje!
Even off topic maar het was al zo’n overwinning om alleen al bij de sportschool naar binnen te gaan. En op de een of andere manier voel ik me echt een beetje geïntimideerd door de ‘echte’ sporters die precies weten wat ze aan het doen zijn. Ik doe maar wat

Maar ach, ik heb wel mn angsten overwonnen. In ieder geval iets om te lachen bij de sportschool :joy:

5 likes

Ik denk dat ik dat ook doe en wat ik dan denk is: ben jij de laatste al want dan kan ik zsm naar binnen sprinten om de beste stoel te bemachtigen. En ik denk dat veel mensen dat denken.

5 likes

Ja dat is het ook! Neem het vooral niet te serieus! die andere mensen doen misschien ook maar wat joh.
Maak het gewoon zo leuk en vrijblijvend mogelijk voor jezelf, dan hou je het veel langer vol. Ook professionele sporters doen wel eens gek hoor, je mag best een beetje lol maken. Misschien kun je volgende keer expres even met rechte knieën op de crosstrainer gaan om even te lachen met jezelf haha

2 likes