Ongemakkelijke momenten

Ohhh dit is zo herkenbaar! Ik heb ook mega angst voor de sportschool. Bij mijn laatste sportschool ben ik oprecht weggegaan door alle insta chicks die ongegeneerd gingen filmen enz. Wel echt goed dat je bent gegaan! Doe je fitness of ook van die groepslesjes?

Nu ik het hier over heb herinner ik me ineens een ongemakkelijk moment in de sportschool. Met lood in mijn schoenen had ik mezelf naar zo’n groepsles gesleept (bodypump). Dit ging de eerste weken aardig goed. Het was steeds ongeveer dezelfde les dus ik werd er ook wat beter in en kreeg wat meer zelfvertrouwen totdat er een keer een inval instructrice kwam. Zij had even bedacht dat we een DUO les gingen doen en iedereen kende elkaar soortvan en ik was altijd redelijk op mezelf dus ik bleef natuurlijk ‘‘over’’ samen met de enige guy in die les. Ik vond het zooo awkward want die oefeningen waren best intiem en door de zenuwen ging het ook echt helemaal mis. Toen ik eindelijk dacht dat de langste 60 min van mijn leven bijna voorbij waren besloot de instructrice er ook nog eens een wedstrijd element in te gooien. Die guy was mega fanatiek dus die was ook steeds op me aan het haten. Ik ben nooit meer naar deze les gegaan.

6 likes

Ohhh ik heb daar zo’n hekel aan als je ineens samen met iemand iets moet doen. Laat me met rust. Bij yoga of bootcamp is dat ook echt de hel.

8 likes

Mijn man is buitenlands en heb het al zo dikwijls gehad dat mensen ernaar vragen of dat het ter sprake komt tijdens een gesprek. Zoals bv vandaag bij de inschrijving van ons kind voor school vroeg die vrouw hoe de achternaam geschreven werd waarop ik die ging spellen en eraan toe voegde wat de papa zijn roots zijn. Waarop zij antwoordde “Dat geeft niet hoor.” En dat gebeurt zo vaak, wanneer ik zeg welke afkomst mijn man heeft of überhaupt dat hij buitenlands is dat mensen zeggen “dat geeft niet hoor”. Alsof ik me excuseer voor iets? Ik zat er vandaag ook weer zo heel ongemakkelijk.

8 likes

Ik heb de hele weg van werk naar huis rondgelopen met traansporen op mijn gezicht, terwijl ik dacht dat ik alles had weggeveegd inclusief foundation.

Wauw.

(Ik had een conflictmoment op het werk en dat ging even helemaal mis, ook genant, genant, genant)

3 likes

Ik doe nu eerst nog gewoon fitness. Groepslessen wil ik graag nog proberen, maar als ik dit zo hoor kan het nog wel even duren :see_no_evil:
En die insta sporters… Ik begrijp ze echt niet hoor

Ik vind de sportschool echt een grote drempel. Vooral wanneer ik het “mannenhonk” binnentreed en mijn oefeningen doe met 5 tot 10 kilo. Heb het gevoel dat ze me allemaal aanstaren

1 like

@Lort haha ja precies

@Moederteresa Nee laat je vooral niet ontmoedigen door mijn verhaal hoor! Die ene les was bij mij ook een uitzondering. Over het algemeen vond ik die groepslessen juist chiller omdat je dan weet wat je moet doen ofzo. Bij fitness voelde ik me altijd een beetje verloren :sweat_smile:

3 likes

Wat voor een bijzondere afkomst moet je hebben om zoiets te (durven) zeggen, mensen zijn soms vreemde wezens…
Heb je nooit op de man afgevraagd: Wat bedoelt u daarmee? Wat is niet erg?

8 likes

Ik moet daar toch echt eens uitleg bij gaan vragen ja. Want het ontgaat me ook waarom mensen dat zeggen :woman_shrugging:t3: Ongemakkelijk is het dan toch al :see_no_evil:

1 like

Och och och. Ik had een collega en als ze iets wilde vertellen over een Marokkaan of Turk (sowieso niet relevant afkomst erbij te vernoemen) zei ze Marokkaan of Turk of met aanhalingstekens in de lucht of ze fluisterde Marokkaan/Turk :upside_down_face:

3 likes

Hahaha mijn post ergens hierboven sloeg dus hierop. Moet opeens elke les met hem de duo oefeningen voor doen en dat is echt best intiem. Elkaars rug en handen aanraken enzo. Normaal ben ik erg van m’n personal space dus het is lekker ongemakkelijk (en een beetje spannend :p) steeds.

Hahah oh my dat lijkt me ook helemaal kut. Toch zou ik me ook wel vereerd voelen hoor :joy:

2 likes

Oooh ik heb hardop gelachen. Zo kut hahaha

Ik was het alweer vergeten maar las wat terug in een appgesprek en kwam dit pareltje tegen:

Een arts had een uitstrijkje bij me afgenomen. Arts was klaar dus ik mocht me weer aankleden. Ze hebben geen hokje daar ofzo, dus mijn broek lag gewoon naast de behandeltafel. Kon ik mijn onderbroek niet vinden??? Echt om me heen zoeken en tegelijkertijd hardop zeggen/vragen “Huh waar is mijn onderbroek opeens heen?”. Dokter had ook geen idee natuurlijk.
Ik bleek gewoon mijn onderbroek tegelijkertijd met mijn broek uit gedaan te hebben en die zat dus ergens verstopt in de broekspijp.

Ook echt een slechte gewoonte om alles hardop uit te spreken :")

37 likes

Ja herkenbaar haha!

Of mensen die iets willen vertellen en zich dan heel specifiek naar mij of mijn man richten en zeggen; ‘ja sorry ik moet het zeggen maar het was wel een buitenlander’.

Oke :crazy_face:

7 likes

Maar waarom ook het ‘ik moet het zeggen’, alsof dat altijd relevante info is voor het verhaal. Kan daar al boos door worden

3 likes

Dat moment waarop je een voormalige scharrel tegenkomt in een bar en jij daar zit met een trouwring om en een zwangere pens van: ik heb niet bepaald stil gezeten, joe.

41 likes

Wat is hier ongemakkelijk aan? Dit is toch normaal, haha. Life goes on.

31 likes

Omdat het echt 180 graden anders is dan hoe we elkaar natuurlijk eerst zagen. Het voelde gewoon vreemd.

1 like

Misschien dacht hij wel: godzijdank, dat had ik kunnen zijn :stuck_out_tongue:

34 likes