Ja dit idd. Ik heb wel eens dat collegas druk bezig zijn en dan aan mij vragen van wil je even opletten wat die collega stuurt. Maar dan voel ik me zo opgelaten. Dus prive dingen lezen zou ik al helemaal niet aankunnen.
Gisteren ben ik voor iets helemaal naar Flevoland gereden (bijna 3 uur rijden) en voor ik vertrok vroeg de buurvrouw waar ik heenging etc dus zij wist er van. Loop ik net in mân pauze naar huis om te eten en kwam ik die buurvrouw weer tegen, vraagt ze: was het leuk? Dus ik zei: ja hoor! Ik ga over een half uurtje weer terug!
En toen liepen we weg van elkaar en besefte ik dat ze natuurlijk bedoelde of het gisteren leuk was en niet of het werk net leuk was omg. Hopelijk denkt ze niet dat ik over een half uur weer naar Flevoland ga Zo stom dit soort dingen
Ik had een afspraak met een man die ik beneden op moest halen bij de receptie. Toen ik daar aan kwam zat die man nog op het toilet. Ik heb ongeveer 5 min gewacht toen hij van het toilet af kwam. Toen het zo ver was liep ik naar hem toe om mij voor te stellen en een hand te geven. Hij zei nog âoh dat hoeft niet, mijn handen zijn nog nat!â. Waarop ik zeg âoh dat maakt niet uit hoor!â. Waardoor we belanden in een ongemakkelijke handshake met zijn nog druipnatte hand.
hahaha das waar. vroeg me wel gelijk af hoe goed hij zn handen had gewassen
Auw, zo pijnlijk vandaag. Ik geef workshops en ben ingedeeld om bij een heel reformatorische school een workshop te gaan geven. Vooraf heb ik altijd even contact. In was al gewaarschuwd om geen broek te dragen en niet woorden zoals goh en jeetje te gebruiken. Nou, ik belde vandaag. Ging lekker.
Vrouw administratie: de contactpersoon is niet beschikbaar, er zijn de hele week workshops en vergaderingen.
Ik: jeetje, wat veel.
Vrouw: âŚ
Ik: zak door de grond. Heeft u anders een emailadres?
Ze hebben me nog niet teruggemaild en nu is mijn nachtmerrie dat ze mijn leidinggevende gaan bellen dat ze me niet willen met mijn grof taalgebruik
Wow wist niet dat goh en jeetje ook niet mocht.
Misschien zijn ze gewoon traag. Om dit al grof te vinden is wel erg.
Goh = god en jeetje = jezus ofzo? JEZUS ik wist dit niet
Er blijft weinig over in mijn vocabulaire als ik goh en jeetje ook al niet meer mag gebruiken. Wat een ellende.
@Nidorina @Lichtknopje @Tessa @kringel yup. Jeetje van Jezus en goh/gossie van God. Ik ben ook al de hele tijd op mijn taalgebruik aan het letten maar die woorden betekenen voor mij niks dus het is ZO moeilijk. Ben al blij als ik niet vloek als ik helemaal naar boven ben gelopen en beneden wat ben vergeten, dus dat wordt wat.
Echt zin in die workshop, omg () met lekker veel interactie en momenten voor mij om wat raars te zeggen en weer een doodse stilte te laten vallen.
Ik heb bedacht dat ik poeh veel ga gebruiken.
Of ânou nouâ
Misschien kan jeetje nog snel omgebogen worden tot jeeaajajaâŚhmm
Of zoiets want jemig zou ook wel niet mogen.
Dat kan dus niet hè
Ik werkte eerst in Rotterdam waar ik met (bijna) geen gelovige mensen werkte, en waar niemand opkeek van mijn gescheld. Maar nu werk ik in een andere stad/dorp waar een grote gereformeerde gemeenschap woont, en waar ik dus ook gereformeerde collegaâs heb. Toen ik verleden keer uitgleed en bijna onderuit ging zei ik: Godverdomme, Jezus Christus, wie legt dat hoerending hier nou neer?? Toen keken 3 mensen me totaal geshockeerd aan. Dus ik probeer er nu heel erg op te letten
Haha ik heb ook de neiging om op zeer ongepaste momenten te vloeken. Ik had een aantal van mijn leerlingen aangesproken op hun taalgebruik, ze zaten nogal te teringen en te tyfussen. Vervolgens liep ik het klaslokaal binnen dat bijna leeg was en behoorlijk warm, dus toen floepte ik er ook uit: âTeeeeering tis waarrem hier eejâ. Ja, dan heb je geen poot om op te staan als je ze aanspreekt op hun gevloek want uiteraard zaten de twee vloekende jongens in het lokaal.
Hahaha, waar ik woon (een dorpje in Brabant, ik denk ook niet veel geloven) hoef je dat ook niet te proberen. Ik vind het heel grappig!
Hahahahah herkenbaar hoor.
Of ook zo een: roepend (lees schreeuwend): jongens schreeuw niet zo
Heb ook wel eens kut gezegd midden in de klas
Ik zou echt heel hard moeten lachen. Mân regiomanager noemde me laatst een kutwijf. Daar moest ik ook om lachen maar dat kan eigenlijk echt niet.
@Acculader @Lentex Ik vond het zelf altijd heel ontwapenend als docenten vloekten. Het zijn ook gewoon mensen hoor. Merkte dat de pubers die ik les gaf daar ook heel goed mee om konden gaan. Die snappen echt wel wanneer wel en wanneer niet. Toegegeven, het waren Italianen dus sowieso elk tweede woord dat uit hun mond kwam was cazzo.
Ik schreeuwde gister nog: âJongens, niet zo schreeuwen! Doe ik zelf wel!â
Vloeken is echt me leven. Ik ben eerder geschockeerd als iemand chips of kak zegt.
Op mijn werk heb ik van âgdvrdmmâ eerst âgodsammeââgemaakt, dat is inmiddels âgodsamme lief hebbeâ geworden. Vind ik al heel netjes. Kak zeg ik overigens wel met overtuiging hahaha.