Ongemakkelijke momenten

Oh jee, dat eerste deel van je verhaal is mij ook overkomen. In mijn versie van het verhaal was Pietje mijn eigen zusje. Ew. :woman_facepalming: Thx, tante. Ik kan me niet voorstellen dat ik ooit zou vergeten wie de kinderen van mijn broers/zussen zijn. Waanzin.

Die tweede opmerking van je tante is ronduit gemeen. Ik hoop dat je stiekem wat zout in haar koffie hebt gekapt.

1 like

Hoe reageerde de schilder :joy:?

Ja excuus is wellicht het verkeerde woord inderdaad. Maar ik ben er een beetje allergisch voor dat je dan maar alles tegen iedereen mag zeggen. Dit is dan ook niet het enige wat ze er zo maar uit gooit wat mega kwetsend kan zijn tegenover andere.
Het ligt denk ik aan haar gehele houding ofzo en aan mij zelf waarschijnlijk. Toen ze zich voor het eerst voorstelde zei ze ’ Ik ben naam en ik ben een autist.’ Dat ik denk :thinking: aangenaam.
Verder wil ze niemand met een hand of drie zoenen oid begroeten, want ze is een autist.
Kijk prima dat je dat niet wil en dat aangeeft, heel goed juist, maar waarom steeds benoemen dat je autist bent?
Maar goed, wellicht zegt dit meer over mij dan over haar dat kan.
Oh trouwens ik geloof zeker dat er geen waarde oordeel aan vast zit, maar dan nog kan het wel kwetsend zijn voor een ander uiteraard.

1 like

Dat zou goed kunnen inderdaad dat ze dat zo heeft aan geleerd gekregen of zichzelf heeft aangeleerd.
Op mij zou het beter overkomen dat ze dan zou zeggen (nadat haar door mijn neef is verteld dat wat ze zei kwetsend kan zijn) van ‘goh sorry dat ik dat zou zei, door mijn autisme heb ik niet in de gaten dat dat kwestend zou zijn. Ik bedoelde het gewoon als constatering.’
Maar wat ik zei dat vind ik prettiger, dus het ligt meer bij mij dan bij haar mogelijk.

1 like

M’n moeder vertelde me vandaag (in de auto ook nog dus ik kon niet weg) een leuk verhaal. Ze had een raar trillend geluid uit mijn nachtkastje horen komen. Ze ging op onderzoek uit. Ze heeft de bron van het geluid gevonden hoor, inclusief de rest van de uitgebreide collectie.

afbeelding

232 likes

Nee why :tired_face: Zou echt mijn ergste nachtmerrie zijn trouwens. En ik als ik je moeder was dan zou ik dat ook gewoon nooit benoemen. Arme jij :no_mouth:

1 like

Heb je tijdens het rijden je deur open gegooid en jezelf laten vallen?

73 likes

Nee ik zei ‘goh wat vreemd nou hihaho hier moeten we links hoe was het op je werk vandaag?’

Ze meldde er nog trots bij dat ze het maar voor zich had gehouden want ze wilde het niet vertellen waar iedereen (???) bij was. NEE GOH

132 likes

Deze gif is echt on point, love it. Daarnaast ook gecondoleerd met jezelf, dit lijkt me echt verschrikkelijk om te ervaren hahahaha

29 likes

Bedankt voor de mentale steun. Ik ben er nog niet helemaal overheen maar ik doe m’n best het voorval ergens ver weg in m’n hersens op te bergen.

14 likes

Omdat je anders voor vanalles wordt uitgemaakt door anderen en het beter is om het meteen te zeggen aangezien het bij vrouwen niet bekend is en mensen net doen alsof het niet bestaat.
Nu was haar opmerking over postuur echt niet ok en ik vind persoonlijk niet dat dat bij je autisme hoeft te horen. Iig ik zou het zelf nooit zo snel zeggen (behalve als iemand iets erover zou vragen, want dan heb je me).

Ooo echt zo erg, ik lig echt te schuddebuiken in bed van het lachen :rofl: (sorry)

1 like

Hahaha blij dat jij er om kan lachen :joy: ik over een tijdje vast ook hahaha

1 like

Vind wel dat je hiermee mensen over een kam scheer, maar kan mij voorstellen dat als je zoiets een x aantal keer heb mee gemaakt je, je daarop aan gaat passen. Om dus niet meer allemaal shit over je heen te krijgen.
Gewoon kut dat je dan van alles over je heen krijgt namelijk.

Dit kan ik me voorstellen! Als iemand vraagt goh lijkt mijn kont dikker in deze broek? Dan snap ik dat je daarop gewoon antwoord geeft zoals de waarheid is.

Het is idd wel iets te algemeen wat ik zei

1 like

Meest ongemakkelijke moment van het jaar is weer aan de gang. Het gelukkig nieuwjaar wensen van je collega’s. Ik vind dat zo verschrikkelijk :confounded: . Niet dat ik ze niet het allerbeste wens. Of gun. Maar waaaaarom mensen dan 3 kussen geven :cold_sweat: ? En de ene doet dat wel, de ander niet :tired_face: ? Zou fijn zijn als het een uurtje of 10 is. Dan is de grootste poppenkast voorbij :laughing:

16 likes

Ik had van tevoren met mezelf al afgesproken dat ik zou aangeven dat ik ‘ziekjes’ was en niet zou kussen, haha. Gelukkig werk ik op de meest chille afdeling waar mijn collega’s er eigenlijk precies hetzelfde over denken. Echt love mijn collega’s. Ze zijn zo chill.

1 like

Oh my, dit doet me denken aan een keer dat ik jong was en mijn elleboog had gebroken. Ik droeg dus een mitella. Mijn moeder heeft toen op een familiefeest gewacht totdat iedereen er was om aan me te vragen ‘HEY HATS, WAAROM SLAAP JIJ MET MITELLA?’
Ze doet dit vaker, wachten tot iedereen er is, zodat iedereen kan lachen om mijn domme acties. Zo ongemakkelijk. Vooral ook omdat ik me er zelf niet van bewust was dat ik dat deed (ik slaapwandelde veel, en deed rare dingen, waaronder dus een mitella weer omdoen. De volgende dag weet je daar natuurlijk niks meer van, want in je slaap doe je zo’n onding ook weer af)

Oh mijn moeder heeft hier ook een handje van om mij voor het blok te zetten waar mensen bij zijn. Zo irritant is dat en zo onnodig ook.

Dat er zoveel wordt gezoend voor zoiets als nieuwjaar op een werkplek, ben echt verbaasd haha. Bij mij was dat niet het geval gelukkig (en ik heb ook op 1 januari gewerkt, dus wel het moment dat je elkaar een goed nieuwjaar wenst), maar als mensen waar ik geen zin in heb me willen zoenen zou ik dat gewoon zeggen? Als ze dat erg vinden is dat hun probleem :woman_shrugging:t2:

6 likes