Ongemakkelijke momenten

Ik ging net een pakketje ophalen bij de buurvrouw, die tevens mijn huisbaas is. Dus ik bel aan en vraag om mijn pakketje, zegt ze oh ik heb ook nog een kaartje voor je trouwens. Dus ik zeg nou wat lief van u, ik was van plan u ook nog iets te geven voor de feestdagen. Zegt ze uh nee, dit is een kaartje voor je huisgenootje dat verkeerd gepost is. Het is niet van mij.

En toen keken we elkaar zo heel awkward aan en pakte ik snel mijn pakketje van haar met dat verdomde kerstkaartje en ben ik weggegaan. Man wat kut weer.

135 likes

En heeft ie het pakketje weer opgehaald bij de buren? Haha

1 like

Hahaha :sweat_smile:

1 like

Ik was laatst in de sauna en daar had je buiten zo’n Mongoolse yurt, zo’n grote ronde tent. Heel chill, lagen allemaal matrassen in om dutjes te doen en zo. Dus ik lag daar een beetje te chillen, hoor ik buiten dit gesprek.

Man: ā€œWat is dat dan?ā€
Vrouw: ā€œDat is zo’n mongolentent!ā€

:face_with_hand_over_mouth:

72 likes

Ik doe altijd mijn broek uit s avonds en dan zit ik gewoon in me string onder een dekentje.
Dus ik liep net naar de wc in deze staat maar heb een lang raam in mijn buitendeur en me buurman kijk recht naar binnen, dus ik zwaai nog tot ik besefte dat ik dus in me string loop.

65 likes

Hooo ik had net iemand uitgebreid gedag gezegd en een goede jaarwisseling gewenst, maar vlak daarna kwam ik diegene nog een keer tegen. Toen kreeg ik kortsluiting en heb ik haar maar compleet genegeerd :woman_facepalming:

43 likes

Haha, ik lag echt helemaal dubbel om dit verhaal en mijn vriend zat naast me van 🤷

1 like

:joy::joy: ik moet hardop lachen hahaha vooral met je toevoeging er nog bij

1 like

Ik had een beetje een rotdag en heb net 500 berichten gelezen en enorm veel likes gegeven. Heb nu een beetje buikpijn van het lachen. Thanks! :kissing_heart:

36 likes

Vorige week was ik in de Hema en de vrouw achter de kassa begon tegen me te kletsen over kerst. Toen wilde ik afrekenen met pin, dus ik hou mijn pinpas op het schermpje van het pinautomaat om contactloos te betalen. Maarja daardoor zag ik het scherm niet. Ik hoorde ook geen bliepjes en zag geen lampje dus had geen idee of het nou gelukt was of niet.
Dus ik zei: is het nou gelukt of niet?
Zij: nee nog niet.
En terwijl ik mijn pinpas er weer op leg, zegt ze: ja dat is altijd zo raar als mensen dan vragen of de betaling is gelukt, dat kunnen ze zelf toch ook zien?
Ik keek haar een beetje verbaasd aan, vond het zo raar dat ze dat zei haha.

4 likes

Probeer de hele dag al de vervangend huisarts te bellen maar zat steeds super lang in de wacht. Net dus voor de 5e x gebeld en weer in de wacht. Maar ā€˜in de wacht’ is bij deze huisarts niet met zo’n muziekje maar gewoon de normale telefoon-gaat-over toon zeg maar. Zeg ik net tegen mijn man ā€˜Jezus deze huisarts is slecht bereikbaar man’… heeft de assistente net opgenomen :sob:

Dus ze zei meteen ā€˜oh ja? Ben ik zo slecht te bereiken?’ OMG zo lullig van mij haha. En ik heb er over een uurtje een afspraak… sorry assistente!

39 likes

Precies dit heb ik ook een keer gehad. Maar dan met zo’n irritant muziekje. Net toen ik zei ā€œjemig weer die irritante rot muziekā€ nam de assistente op :roll_eyes: .
Ze zei nog ā€œwe zullen uw mening over de wachtmuziek meenemenā€. :cold_sweat:

27 likes

Oh neeee, hoor je dan iemand dus terwijl die in de wacht staat? :fearful:

Als die melodietjes een herhalend iets zijn, dan ga ik op een gegeven moment vaak soort van meezingen haha

8 likes

Haha maar waarom was dat dan? Lijkt me niet erg handig als mensen al in de wachtij staan dat de telefonisten eerst dat nog gaan luisteren?

1 like

Ik veegde net in de trein mn snot af aan mn sjaal en mijn overbuurvrouw zat me zeker een minuut aan te kijken. Ja sorrrryyy maar ik haat een loopneus in het openbaar.

11 likes

Of niet opgenomen. Ik zet de telefoon op m’n werk ook wel eens op mute maar er wordt dan niks opgenomen.

Ik lag vanmiddag op de bank tv te kijken en vanuit daar kan ik door het raam naar buiten kijken (en vanaf de straat kijk je mij in m’n gezicht).
Loopt er een groep mensen langs, 3 volwassenen 2 kinderen. Ik ken ze niet, dus negeer het verder. Stoppen ze recht voor het raam en kijken naar binnen (staan ze dus op 1 meter afstand van het raam ongeveer). En beginnen te zwaaien. Vader (denk ik) tilt nota bene de jongste op om mee te zwaaien.
Ik had werkelijk waar geen idee wie dit zijn en had ook geen idee of ik nou enthousiast terug moest zwaaien of wat ik nou moest doen.
Volgens mij hadden ze wel door dat ze bij de verkeerde naar binnen keken en zwaaiden (tenminste, daar ga ik vanuit) want ze stopte (gelukkig :rofl: ) weer en liepen snel door.

Jeetje wat voelde dat ongemakkelijk :laughing:

79 likes

Mijn vriend had daarjuist een afspraak in het ziekenhuis voor zijn rug en ik was mee. De dokter doet de deur open en geeft ons een hand, toen hij mij een hand gaf krijgen we statische elektriciteit.
Bij het buiten gaan geeft hij ons terug een hand, toen hij mij een hand wil geven steek ik mijn hand uit en ineens kortsluiting in mijn hoofd en ik trek mijn hand terug. Resultaat, ik geef hem een slap, half handje.
Hij kon er gelukkig wel om lachen.
En dat was nog niet alles, toen de dokter zijn uitleg gedaan had zet mijn vriend zich recht, doet zijn jas aan en wil afscheid nemen van de dokter terwijl de dokter nog bezig was met een briefje schrijven voor de mutualiteit en mijn vriend nog moest betalen. Ik zat daar van ? wat doet ge nu ge moet nog betalen?

2 likes

dit is een oude…

Ik liep stage bij een bedrijf en iedere afdeling moest eens per maand lunch halen. Je betaalde iedere week een bedrag en daar werd dan brood en beleg van gekocht.
Binnen de organisatie werkten een moeder en haar vreemde zoon die nogal een moederskindje was.
Zijn taak binnen het geheel was facilitair medewerker.
Heel zwart wit gezegd was het zijn taak om er voor te zorgen dat er overal toiletpapier was meer dan dat deed hij ook niet.
Halverwege m’n stage kreeg hij een nieuwe functie en mocht hij op pad.
Het was mijn taak om lunch te halen dus ik vroeg aan iedere afdeling wie er mee at die dag en wat ik voor de lunch moest halen.
Meneer at absoluut niet mee want hij had een hele belangrijke afspraak buiten de deur. Dus ik vroeg nog of ik toch niet zijn brood moest halen. Hij at speciaal brood want iets anders lustte hij niet…
Nee, hoefde niet hij at buiten de deur.
Ik ben boodschappen gaan halen en wij zaten te eten en toen kwam hij ineens binnen. Hij liep naar de broodbak en begon keihard te gillen en te schreeuwen!
Iemand vroeg wat er was. Hij beweerde toen dat ik zijn brood expres was vergeten te kopen want ik vond hem niet aardig.
Ik zat daar met m’n mond vol tanden naar deze poppenkast te kijken waarop mijn stage begeleider zei dat dit heel onprofessioneel van mij was.
Ik wist me geen houding te geven dus liep weg. Een collega liep me achterna en zei dat z’n afspraak niet doorging dus hij hier wel at en hij zich niet moest aanstellen.
Ik ben naar m’n bureau gelopen en heb verder gegeten tot ik werd gebeld door z’n moeder;
Ze wilde een gesprek met mij over het brood incident.
Ben maar naar beneden gegaan en toen heeft ze me gevraagd waarom ik haar zoon zo pest. Hij kon er niet tegen en hij mocht mij niet. Dus ik vertelde mijn kant van het verhaal over dat hij buiten de deur zou eten en dat ik toen alsnog voorstelde z’n brood te halen maar dat hij dat niet wilde.
Ze geloofde me niet en was er van overtuigd dat ik expres dat brood was vergeten.
ik vroeg me echt af waar ik in beland was en of Frans bauer nog zou komen voor bananensplit.

10 min later kwam ze naar boven om haar excuses aan te bieden, ze had haar zoon ook nog gesproken en die had opgebiecht dat hij had gelogen.
Hij vond mij een naar mens en blijkbaar had ik de vorige dag iets gezegd over zijn hobby wat hij niet kon hebben.

En dan moet je nog 5 weken stage lopen…

104 likes

Jeeeeetje.
Het moment dat je jezelf moet gaan verantwoorden over brood tegenover de moeder van een collega.
Ik zou als ik jou was er maar vanuit gaan dat dat een once in a lifetime moment was :scream: :joy:
Dit kan echt niet nog een keer voorkomen :joy:

5 likes