Ongemakkelijke momenten

Ik stelde me eens voor aan de oma van mijn vriend, waar ik al 1,5 jaar over de vloer kwam. Ze was toen bij mijn schoonmoeder en ik had zo’n error in mijn hoofd dat ik me opnieuw ging voorstellen. Ze zei ook ‘dat weet ik ook wel’. :joy:Voelde me echt weer even een 4 jarige die een error heeft wanneer die de juf of meester buiten school om tegenkomt en tot het besef komt dat de juf niet op school woont

15 likes

Haha zo had ik in groep 2 een juf en dat was echt m’n lievelingsjuf. De eerste dag van de zomervakantie kwam ik haar met m’n moeder tegen in de supermarkt en ik negeerde haar gewoon compleet ‘want het was mijn juf niet meer’. Arme juf… Op school heb ik toen overigens wel gewoon weer gedag tegen haar gezegd.

24 likes

We hadden een familiefeest en er waren een paar tantes die ik amper zie, maximum 1 keer per jaar.
Komt 1 van de tantes naar mij en zegt ‘Oh ben jij de nieuwe vriendin van Pietje?’. Dus ik zeg ‘Euh nee ik ben Serendipity, ik ben familie van jou???’. ‘Och nee dat meen je niet, hoeveel kilo ben jij verzwaard! Arm meisje toch, wat erg hoe je er nu uitziet. Daar moet je dringend iets aan doen.’ Ik zakte werkelijk door de grond van schaamte, ik was notabene niet eens verzwaard, ik had mijn haar geknipt :woman_shrugging:t2:

22 likes

Hahahaha omg sorry ik moet echt hardop lachen

Hahah sorry maar die is niet goed joh

5 likes

De nieuwe vriendin van mijn neef had deze zomer echt de meest belachelijke opmerking. We hadden familiedag en we stonden in een soort kas op een bloedhete dag. Zegt ze: ‘Oh ja, meisje toch. Je zal het wel warm hebben hè. Zal wel aan je postuur liggen.’ Ok.
Wtf reageer je daar dan op haha, ik stond echt met mijn bek vol tanden.

4 likes

Mag toch hopen dat het nu zn ex is?

2 likes

Ze wonen inmiddels samen hahah.
Mijn neef heeft er wel duidelijk met haar over gesproken trouwens, maar goed. Geen excuus gekregen of wat dan ook, want ze gebruikt dan het excuus ‘ik ben autist, dus kan er niks aan doen.’ Dit zegt ze dan ook gewoon letterlijk, interessant wel.

1 like

Oh jee, dat eerste deel van je verhaal is mij ook overkomen. In mijn versie van het verhaal was Pietje mijn eigen zusje. Ew. :woman_facepalming: Thx, tante. Ik kan me niet voorstellen dat ik ooit zou vergeten wie de kinderen van mijn broers/zussen zijn. Waanzin.

Die tweede opmerking van je tante is ronduit gemeen. Ik hoop dat je stiekem wat zout in haar koffie hebt gekapt.

1 like

Hoe reageerde de schilder :joy:?

Ja excuus is wellicht het verkeerde woord inderdaad. Maar ik ben er een beetje allergisch voor dat je dan maar alles tegen iedereen mag zeggen. Dit is dan ook niet het enige wat ze er zo maar uit gooit wat mega kwetsend kan zijn tegenover andere.
Het ligt denk ik aan haar gehele houding ofzo en aan mij zelf waarschijnlijk. Toen ze zich voor het eerst voorstelde zei ze ’ Ik ben naam en ik ben een autist.’ Dat ik denk :thinking: aangenaam.
Verder wil ze niemand met een hand of drie zoenen oid begroeten, want ze is een autist.
Kijk prima dat je dat niet wil en dat aangeeft, heel goed juist, maar waarom steeds benoemen dat je autist bent?
Maar goed, wellicht zegt dit meer over mij dan over haar dat kan.
Oh trouwens ik geloof zeker dat er geen waarde oordeel aan vast zit, maar dan nog kan het wel kwetsend zijn voor een ander uiteraard.

1 like

Dat zou goed kunnen inderdaad dat ze dat zo heeft aan geleerd gekregen of zichzelf heeft aangeleerd.
Op mij zou het beter overkomen dat ze dan zou zeggen (nadat haar door mijn neef is verteld dat wat ze zei kwetsend kan zijn) van ‘goh sorry dat ik dat zou zei, door mijn autisme heb ik niet in de gaten dat dat kwestend zou zijn. Ik bedoelde het gewoon als constatering.’
Maar wat ik zei dat vind ik prettiger, dus het ligt meer bij mij dan bij haar mogelijk.

1 like

M’n moeder vertelde me vandaag (in de auto ook nog dus ik kon niet weg) een leuk verhaal. Ze had een raar trillend geluid uit mijn nachtkastje horen komen. Ze ging op onderzoek uit. Ze heeft de bron van het geluid gevonden hoor, inclusief de rest van de uitgebreide collectie.

afbeelding

232 likes

Nee why :tired_face: Zou echt mijn ergste nachtmerrie zijn trouwens. En ik als ik je moeder was dan zou ik dat ook gewoon nooit benoemen. Arme jij :no_mouth:

1 like

Heb je tijdens het rijden je deur open gegooid en jezelf laten vallen?

73 likes

Nee ik zei ‘goh wat vreemd nou hihaho hier moeten we links hoe was het op je werk vandaag?’

Ze meldde er nog trots bij dat ze het maar voor zich had gehouden want ze wilde het niet vertellen waar iedereen (???) bij was. NEE GOH

132 likes

Deze gif is echt on point, love it. Daarnaast ook gecondoleerd met jezelf, dit lijkt me echt verschrikkelijk om te ervaren hahahaha

29 likes

Bedankt voor de mentale steun. Ik ben er nog niet helemaal overheen maar ik doe m’n best het voorval ergens ver weg in m’n hersens op te bergen.

14 likes

Omdat je anders voor vanalles wordt uitgemaakt door anderen en het beter is om het meteen te zeggen aangezien het bij vrouwen niet bekend is en mensen net doen alsof het niet bestaat.
Nu was haar opmerking over postuur echt niet ok en ik vind persoonlijk niet dat dat bij je autisme hoeft te horen. Iig ik zou het zelf nooit zo snel zeggen (behalve als iemand iets erover zou vragen, want dan heb je me).

Ooo echt zo erg, ik lig echt te schuddebuiken in bed van het lachen :rofl: (sorry)

1 like