Hahaha oh shit!
Ik zat in een glazen wachtruimte met oude man met rolator, die stond op om te gaan en ik vroeg of ik de deur even open moest doen, hij zei ânee hoor dat gaat welâ. En toen zei ik: âdankjeâ??
Toen was hij daarmee een paar seconden aan het hannessen en toen kwam er een medewerker aangerend om alsnog de deur open te doen en zat ik daar alsof ik een aso ben die oude mensen negeert/niet wil helpen.
Ik kreeg vandaag een kriebelhoestaanval terwijl iemand een speech hield.
Tijdens een uitvaart.
Van iemand die veel te jong gestorven is (dus stampvolle aula) en die ik niet kende, maar waar ik werkgerelateerd was.
âGelukkigâ was het niet tijdens een verhaal van een nabestaande, maar tijdens het praatje van de begrafenisondernemer. Ik was zo in tweestrijd, want het leek me ook overtreffende trap onbeleefd om zomaar de zaal uit te galopperen. Dat zou niet bepaald subtiel zijn gegaan aangezien ik heel ver van de deur zat en ongeveer stikte.
Dus maar zoveel mogelijk ingehouden en een berg hoestsnoepjes genomen. Ik voelde dat mijn hoofd tot nog toe onbekende tinten paars aannam.
De rest van de zaal negeerde me vakkundig (zou ik zelf wss ook doen). Gelukkig nam het na een minuut of twee weer af.
Het was echt de definitie van ongemakkelijk.
Een tijdje geleden ging ik naar een salon om mn wenkbrauwen te laten epileren. Ik kwam binnen en de medewerkster was bezig met iemand anders en zei dat ik nog even plaats mocht nemen. In het midden van de salon stond een grote tafel waar 2 mensen aan zaten te praten. Ik ging daar bij zitten maar na een paar minuten bleek dat zij een sollicitatiegesprek aan het voeren waren zeer ongemakkelijk. Maar ook raar dat ze dat gewoon midden in de zaak deden.
Ik voer bij mij op school actie om de wegwerpbekertjes af te schaffen. Alleen toen stond ik dus een keer koffie te drinken naast een tafel. Ik had mijn mok een stukje verderop staan waar ik eerder een gesprek aan het voeren was. Alleen toen stond er een wegwerpbekertje zo vlak voor mijn neus, waardoor het leek alsof die van mij was.
Toen kwam iemand die ik helemaal niet goed ken naar me toe, en vroeg âJij was toch diegene die zegt dat wij geen bekertjes meer mogen gebruiken?â, dus ik nuanceerde het een beetje, maar zei wel dat hij waarschijnlijk mij bedoelde.
Hij zei iets wat ik niet verstond, maar het klonk boos en Frans (het was een Waal, maar hij spreekt ook wel Nederlands), en hij stak zijn hand uit om te wijzen naar die wegwerpbeker. Hij wilde me blijkbaar wijzen op mijn hypothetische hypocrisie (wat terecht was geweest als het echt mijn bekertje was).
Ik verstond hem dus niet en ik snapte echt niet wat hij bedoelde (ik had het bekertje niet gezien) en hij bleef maar zijn hand uitsteken om te wijzen.
Dus toen gaf ik hem maar een hand. Ik schudde de hand waarmee hij boos stond te wijzen. Het was zo ongemakkelijk. Zo ontzettend ongemakkelijk
Hahaha draagt hij niet zoân wijde broek over zân strakke looplegging?
Nee hij loopt gewoon in zo een strakke legging. We lopen steeds in het donker dus dan vindt hij dat niet zo erg.
Ik maakte de foto dan ook nog eens met flits. Een flits en een strakke legging, echt een top combinatie!
Misschien een hele âja duhâ opmerking van mij, maar heb je er al iets aan proberen te doen qua hydrateren? Creme, zalf, vaseline? Lijkt me erg vervelend om te hebben
Ik heb hier ook last van in de winter, vreselijk. Wat bij mij echt goed helpt is Skin Food van Weleda, een super voedende dikke crĂšme. Je vraagt niet om tips en misschien heb je al iets fijns, maar dit spul helpt bij mij zĂł goed dat ik het toch even wilde delen met je!
Misschien kan je purelan op je tepels smeren? Dat gebruik je wanneer je borstvoeding geeft en kloven oid hebt. Echt een hele fijn cremé die snel heelt. Dus misschien voedend genoeg voor jou?
Ja, hier ook een keer aan de andere kant van de deur, vond het zooo kut en sneu voor die persoon.
De rij bij de dames duurde veel te lang, maar ernaast was een invalidentoilet waar niemand stond te wachten dus ik besloot daar naar binnen te gaan. De deur hiervan was midden in de ruimte (in dit geval een overvolle foyer tijdens de pauze van een voorstelling). Toen ik de deur open deed stond er net een oud dametje haar witte onderbroek op te hijsen en ik vond het zĂł sneu
(Dat is sowieso mijn angst bij die grote toiletten, dat ik toch ineens vergeten ben de deur op slot te doen en dat ik niet meteen naar de deurklink kan grijpen wanneer iemand wil opendoen.)
Met veel gelach ook echt Het is al gĂȘnant genoeg, roep dan gewoon oh sorry! en doe zsm die deur weer dicht, lachen maakt het meteen nog naarder en ongemakkelijker
Bij mijn vorige werk (horeca pretpark) moesten wij gebruik maken van de bezoekerstoiletten. Heb dus regelmatig de deur van een kind open getrokken, en dat vond ik dan echt al mega zielig. Maar heb ook wel eens gehad dat ik de deur open trok van een vrouw met ik denk een aandoening (ik zag haar later en ze was onder begeleiding) Ze zat nog met haar tampon in dr hand en leek ook echt niet geschrokken. Heb de deur dicht gesmeten en ben terug gelopen naar locatie. De deur stond ook echt al op een kier voor dat ik binnen kwam dus denk dat ze niet echt doorhad dat hij dicht moest. Heb haar daarna nog gezien maar ze leek me gelukkig al niet meer te herkennen.
Ik moest maandag naar de arbeidsgeneesheer in Schaarbeek om te kijken of ik terug kon gaan werken.
Ik zit in de wachtzaal, dokter komt buiten en zegt âun instant, je dois aller aux toilettesâ (een ogenblik, ik moet naar toilet).
Ik krijg een error in mijn hoofd, ik dacht nee hoe moet ik mijn situatie in het frans uitleggen? Ik kan wel de basis maar om te gaan zeggen wat ik voel, denk, ⊠dat ging nooit lukken.
Ze komt terug van toilet en ze zegt âsuivez-moi et assyez vousâ (volg mij en ga zitten). Ik volg en ga zitten.
Zegt ze âquel et ton nom?â (wat is uw naam?), dus ik zeg mijn naam, zegt ze âah u spreekt nederlands, dat is de eerste keer vandaag.â
Ik was eerst zo verbaasd om haar nederlands te horen praten (vooral omdat ik het hele gesprek dat ik zou voeren al in het frans aan het oefenen was) dat ik eerst niets kon zeggen en met mijn mond vol tanden stond.
Redelijk ongemakkelijk dus
Dus een arbeidsgeneesheer kan ook een vrouw zijn?
Ik moest 2 tellen denken wat een arbeidsgeneesheer was. Wij noemen dat een bedrijfsarts
Die plas verhalen doen me denken aan dat ik een keer met mn moeder aan het wandelen was.
En opeens zag ze een hond in de bosjes. Ze dacht dat hij daar alleen achter gelaten was. Dus ze riep keihard ( een beetje op een nee he heb ik weer moet ik dir weer oplossen en ik wil gewoon naar huis)
âAhh nee he een hond helemaal alleen.â Dus ik zat nog een beetje te kijken van huh waar dan.
En toen riep ze een beetje hard " Ohnee dr staat iemand daar achter te plassen".
Ook als hij niet aan 1 specifiek bedrijf gekoppeld is?
@JonSnow, ja is zoals een dokter/arts. Ik denk niet dat er een vrouwelijke benaming voor is. Moest dit wel zo zijn hoor ik het graag
@Negativ en @voortaan gelukkig mocht ik op een stoel voor haar bureau zitten
Ja, een bedrijfsarts is juist niet aan een specifiek bedrijf gekoppeld.