Ik bedacht vannacht toen ik wakker lag ineens een ongemakkelijk moment van jaaaaaren geleden.
Ik was ziek geweest en ging weer naar mijn werk. Normaal met het OV, maar mijn vriend had de auto niet nodig en omdat ik nog niet topfit was, vond ik het wel fijn om met de auto te gaan. Alleen reed ik bijna nooit auto en vond ik het ook best spannend. En ik kende de weg niet goed en had geen telefoon met navigatie (is echt lang geleden, ik ben oud). Toen reed ik ergens verkeerd en raakte ik een beetje in paniek. Ik was inmiddels op een soort landweggetje en herkende het weer. Ik moest alleen even keren. Dus wat doe ik, zonder na te denken draai ik de auto in de berm om te keren. Dat was dus een zachte berm en de auto ging geen kant meer op⊠Ik was vlakbij een boerderij waar allemaal bouwbusjes stonden. Toen ben ik daar, waar alle bouwvakkers net samen koffie dronken, om hulp gaan vragen. Ik heb heel wat spottende blikken toegeworpen gekregen en ze moesten hard lachen, maar gelukkig geen lullige opmerkingen En ze hebben me geholpen!
Toen kon ik weer verder. Auto en ik onder de modder en ik durfde niet naar mijn werk omdat ik veel te laat was, onder de modder zat en het dan zou moeten vertellen. Dus toen ben ik weer naar huis gereden en heb ik gedaan alsof ik nog een dag ziek was.
Waaaaarom schiet zoân verhaal ineens door je hoofd als je 's nachts niet kan slapen??