Ongemakkelijke momenten

Zijn er echt mensen die geen koffie geven?

Ik vroeg aan een cliĂ«nt, een jonge jongen, of hij al te woord was gestaan. Hij zei dat dit zo was en ik stak mijn duim op en wilde “ok, prima” zeggen. Maar er ging iets mis en ik zei best hard “OK PIET!!”. (For the record, ik kende hem niet maar acht de kans vrij klein dat hij Piet heet). Dat was op zich nog niet mega awkward maar ik wist niet of ik mn error wilde uitleggen. Dus ik heb die jongen nog zeker 3 seconden staan aanstaren voordat ik me, zonder iets te zeggen, omdraaide en wegliep.

56 likes

Mijn zus en ik stonden net in een parkeergarage geparkeerd, waar het best druk was. Komen we terug bij de auto en mijn autosleutel hangt aan een haak aan mn sleutelbos, maar die haak schoot open dus mijn sleutel viel er af. Ik zie gewoon de sleutel onder de auto stuiteren dus ik bukte, ligt ie echt MIDDEN onder de auto. Er stonden allemaal mensen te wachten en die zagen het gebeuren, kon ik daar recht voor hun neus op de grond gaan liggen en toen kwam ik er vervolgens niet eens bij met mijn korte armen. :joy: Gelukkig lag er nog een losse ruitenwisser op de achterbank dus die gaf mijn zus me snel aan en toen kon ik er gelukkig bij. Ben snel ingestapt en zo snel mogelijk weggereden.

16 likes

Zeker weten. Wat prima is als hij een kwartiertje binnen is, de bewoner net weg moet of bijv druk aan het bellen is ofzo. Maar het is volgens mijn man vrij ongemakkelijk als ze de hele dag in een huis bezig zijn en de bewoner gewoon thuis is. Boeit hem verder niet echt, hij heeft zelf altijd koffie mee, just in case :joy:.

Edit; er zijn ook mensen die natuurlijk geen koffie in huis hebben natuurlijk. Maar glas water vinden veel ook gewoon ff lekker hoor :wink:

@anon44204370 gewoon vragen bij binnenkomst ‘kan ik wat aanbieden’ en dan zeggen ze vaak wel ‘nee dank uuuuu maar we zijn zo klaar hoor’!!

4 likes

Een jaar of 2 geleden hebben ze de kozijnen vervangen in mijn appartement. Ik moest die week 6 dagen werken (horeca) en de bouwvakkers zouden dus op mijn enige vrije dag komen en de dag erna (toen was mijn vriend thuis). Ik had die avond daarvoor tot heel laat gewerkt en ze kwamen om 8 uur 's ochtends, toen ben ik op de bank in de woonkamer gaan liggen met een dekentje en heb toen daar een paar uur verder geslapen. Niet eens wakker geworden door alle herrie en drie man die heen en weer liepen door mijn woonkamer. Normaal vind ik het ook awkward met vreemde mensen in m’n huis, maar ik was toen zo moe dat het me niks kon schelen

Ik heb hun die dag wel meerdere keren koffie aangeboden btw.

15 likes

Vind dat echt heel raar als iemand uren in jou huis is en je biedt diegene niets aan. Zijn ze hard bezig om iets voor je te doen/maken en dan kan er geen glas drinken of kop koffie vanaf.

3 likes

Ik ben gewoon zo opgevoed door mijn ouders, dus het komt niet in mij op om het niet te vragen eigenlijk
 Maar is heel vaak denk ik, want ik had vorige week nog een Ziggo monteur om 13.00 uur die wat verbaasd zij ‘u bent de eerste vandaag die vraagt of ik iets wil drinken’ :woman_shrugging:t3:. Ik denk er niet over na eigenlijk, vind het iets normaals? Is geen humble brag overigens, excuus als dit zo overkomt.

4 likes

Ja, ik ben ook zo. Is toch de normaalste zaak van de wereld. Ook toen met de hitte golf dat ze onze schuttingen enzo kwam brengen, kei zwaar werk met 40 graden. Vroeg of ze een koud drankje wouden. Zeiden ze: oh graag mevrouw, we hebben alles door de hitte al opgedronken en je bent de eerste die het vraagt. Vond dat ook zo zielig.

8 likes

Mijn vriend is cv monteur en hij zegt dat cv onderhoud ongeveer een uurtje duurt. Ligt ook aan de cv ketel die je hebt. Ik zou wel drinken aanbieden, uit beleefdheid. Kans bestaat dat hij afslaat aangezien monteurs vaak in redelijk korte tijd bij veel mensen thuis komen. Als ze dan bij iedereen koffie drinken, stuiteren ze de hele dag :joy:

4 likes

Omg over voicemails gesproken . Ik had er vroeger eentje (toen ik 12 was ofzo) waar ik gewoon bijna een kwartier lang mijn beste don Corleone en piet Paulusma imitaties uit de kast haalde omdat ik dat grappig vond. Als mijn moeder wat wou inspreken op mijn voicemail moest ze gewoon eerst 10 minuten lang :‘Hallo ik ben Don Corleone, the Godfather muahaha’ en ‘Het wordt vandaag bewolkt met een beetje zon oantmoarn!!!’ , aanhoren voordat ze dat kon doen. Een keer had ik allemaal voicemails van mijn ouders waar ik ze tegen elkaar hoorde zeggen:‘Waarom doet ze dit? Ze lijkt wel niet goed wijs. Dit moet echt weg hoor’. En toen na een hele intervention met mijn ouders heb ik het er gedwongen af moeten halen van mijn moeder :joy:

171 likes

Hahahaha ik zit te hikken in bed

1 like

Een paar weken geleden werd mijn keuken vervangen, terwijl ik zelf in bed lag met griep en een keelontsteking. Had niet eens stem dus kon ze nog niet verstaanbaar iets zeggen. Ik was al blij dat ik mezelf in leven kon houden, maar ik vond het echt verschrikkelijk dat ik ze geen koffie kon aanbieden. Gelukkig hadden ze zelf een koffie apparaat bij zich, maar ik voelde me zo schuldig, vind het idd ook normaal om iets aan te bieden

1 like

Toen ik aan het verhuizen was en er echt nog geen doos binnenstond kwam de ziggomonteur. Ik bood hem idd een kopje koffie aan. Maar ik had behalve koffie+apparaat niks in huis. En hij werd toen echt zichtbaar geirriteerd omdat ik geen suiker/zoetjes/melk/lepel had. Zo geïrriteerd dat ik daar heel ongemakkelijk van werd
 :sweat_smile:

4 likes

Ik heb de ikea-mannen ook een keerkoffie aangeboden en het toen gewaagd er ongezoete amandelmelk in te doen. Werd niet opgedronken. Oh well.

7 likes

Haha ik heb ook altijd alleen ongezoete sojamelk, wordt niet gewaardeerd :’).

Ohhhh ik had laatst oatly whole milk gegeven in de koffie. En die man vond de koffie zo lekker dat hij er twee wou. :flushed:

31 likes

ja snap ik, fakking lekker romig en zoet

1 like

Een half leven geleden, toen ik 15 was, bleef ik bij mijn toenmalige vriendje slapen. Van zijn moeder mochten we niet bij elkaar op de kamer slapen, dus sliep ik in de kamer naast die van zijn zusje. In die tijd was de mode qua strings: the sletteriger the better. Neon-geel, knalroze, als er maar iets kleins boven je broek uit stak was het goed. Ik had dus een klein zwart kanten stringetje met rode randjes, echt veel te sexy voor een 15-jarige.

Maar goed, iedereen liep daar in dat huis een beetje in en uit zonder te kloppen. Dus toen ik ‘s avonds ging slapen, kleedde ik me snel in mijn slaapzak om in een normale onderbroek en pyjama. De volgende dag kleedde ik me weer aan en ging naar huis.

Fast forward naar twee weken later. Mijn ‘schoonmoeder’ aan de lijn of ik niks kwijt was? En toen begon me iets te dagen. Wat bleek dus: ik had mijn 50 Shades of Grey string in die slaapzak laten liggen. Die later gevonden werd. Door het 10-jarige broertje van mijn vriend. Op fucking scoutingkamp.

218 likes

Hahaha die drie laatste zinnen maken het stapje voor stapje een gradatie erger.

13 likes

Ja SUPER awkward! Maar zij was sowieso gek. Zij moesten altijd met het hele gezin op zondag het huis poetsen omdat op maandag de poetsvrouw kwam en dan moest het wel netjes zijn. Had echt medelijden met die kinderen.

15 likes