Ik had laatst een borrel met werk en aansluitend zijn we met een aantal collega’s gaan eten. Een van die collega’s (type degelijke 50-plusser) woont in dezelfde stad als ik (niet de stad waar ons werk is) en was met de trein. Hij vroeg aan het eind van de avond of ik 'm thuis af wilde zetten. Dat is op zich natuurlijk geen enkel probleem, ware het niet dat ik mijn auto al in geen maanden had opgeruimd…
Ik ontbijt iedere dag in de auto, dus de hoeveelheid verpakkingen was niet gering, tel daarbij op: talloze bonnetjes, parkeerkaartjes, lege zakken snoep, lege flesjes drinken, bananenschillen, Mac Donalds verpakkingen en ga zo maar door. Dus ik probeerde het nog met een ongemakkelijk grapje dat ik dan wel tien minuten eerder naar de parkeergarage moest om plaats te maken voor hem.
Uiteindelijk lopen we samen naar mijn auto, blijf ik ongemakkelijke grapjes over mezelf maken en probeer ik hem op afstand te houden. ‘Wacht maar even, ik graai het allemaal even snel bij elkaar, geen probleem!’ ‘Jaa, iets met dat er ook prullenbakken bestaan hihaho.’
Maar neen, deze man heeft mijn auto eerder open dan ik en wil me ‘helpen’. Laat me dit even zelf fiksen, man! Ik heb echt moeten lullen als een brugman om hem een beetje op afstand te krijgen zodat ik zelf mijn eigen zooi op kon ruimen. Het was zo gênant. Ik geloof dat ik twee plastic zakken heb weten te vullen met afval.
En toen we eindelijk konden vertrekken, was ik mijn parkeerkaartje kwijt. Waarschijnlijk in alle stress per ongeluk bij het afval gegooid… 🤦