Nam net tijdens het koken (risotto met oa rode wijn) een lekkere slok zo uit de fles toen ik zag dat mijn buurman stond te roken op zijn balkon en hier vol uitzicht op had, haha, god wat lachte hij schaapachtig naar me
haha love dit. misschien lachte hij schaapachtig naar je omdat hij zich verbonden met je voelde door zān sigaretje
Haha als in twee verslaafden onder elkaar?
Hahah nou meer van samen even genieten van iets wat āslechtā is!
Ik zat vrijdag op de trein toen er een eindeloze rits kinderen door het gangpad kwam. Ze bleven op een bepaald moment staan, en ik verzuchte toen per ongeluk iets te luid tegen mijn collega: āik hoop niet dat ze hier blijven staanā
Ik ben vervolgens 5 minuten lang heel verontwaardigd aangestaard door twee achtjarigen.
Vandaag wilde ik wegfietsen, maar ik had er niet op gerekend dat er nog harde windvlagen waren. Ik stapte op de fiets, blaast de wind me ineens zo hard omver dat ik half val voor een overvolle bushalte. Ik heb de mensen die daar stonden, maar niet aangekeken en ben snel weggefietstš Nu alleen wel een schaafwond aan de binnenkant van mān hand en op mān knie, verder gelukkig niks.
Au, sterkte!
Had haast vanmorgen want moest dochter naar school brengen en daarna zoontje naar de peuterspeelzaal (die zit in een ander dorp). Dus: haasten. Bij de psz was nergens parkeer plek, dus ik reed snel naar een andere plek waar ik wel lege plaatsen zag.
Komt er een vent boos aangestampt: āof ik wel wist dat ik hier niet mocht parkerenā.
Achteraf gezien stonden er rond de appartementen allemaal hoge hekken, reden er graafmachines een stuk verderop en weet ik dat die huizen al een tijd leeg staan omdat ze gesloopt gaan worden. Heb ik dus mān auto proberen te parkeren tussen al die huizen in Maar er stonden rond de parkeerplaats echt nergens hekken ofzo, wist ik veel. Heb het in mān haast gewoon niet gezien
Omg neee. Ik mag een dagje meelopen met een online magazine dat ik echt suuper leuk vind dus ik reageerde heel enthousiast maar mn mail verzond niet, dus ik dacht ik stuur hem nog een keer. Verzond weer niet, dus nog een keer. Gelukt.
Mailt die vrouw terug: waarom stuur je drie verschillende mails?
Kon wel door de grond zakken pff
Hahah omg dat ze dat ook stuurt als reactie
Ik werk als docent in het VO en ben ook mentor. Afgelopen week hebben we ouderavonden gehad en heb ik ook gesproken met de moeder van een van mijn mentorleerlingen omdat deze leerling zich heel vervelend gedraagt tijdens de lessen (denk: storend gedrag, pestgedrag, grote mond naar docenten enz.). Het was best een moeizaam gesprek, want deze moeder legt heel veel schuld buiten haar kind en kind gedraagt zich ook extreem anders als moeder erbij is, maargoed, uiteindelijk tot een aantal afspraken gekomen mbt gedrag in de lessen waar iedereen achter stond.
Nu heb ik die leerling alweer een paar keer gezien sinds het gesprek en gemerkt dat er niks is veranderd aan het gedrag. En ik weet dat ik nu eigenlijk die moeder moet bellen om dat terug te koppelen en te vragen of ze het nogmaals met haar kind wil bespreken en dat ik dat op school dan ook zal doen. Maar ik zie daar echt tegenopš Die ouderavond was al superongemakkelijk, en dan moet ik nu weer zoān gevecht tegen de bierkaai gaan leveren, want ik weet gewoon dat deze leerling thuis andere dingen vertelt en geloofd wordt.
Alsof ik in mijn eigen tijd geen leukere dingen te doen zou hebben dan ouders van leerlingen bellen met verzonnen klachtenš
Ik was een paar dagen weg en was vergeten mijn wekker uit te zetten. Nu zat ik net in de woonkamer en had een van huisgenoten het erover dat hij mijn wekker uit heeft gezet. Kom ik in mijn kamer LIGT MIJN KNALROZE VIBO NOG BIJ MIJN WASTAFEL. Ik had het alleen maar afgespoeld maar nog niet schoongemaakt. Omg nu weet ik niet of hij dat heeft gezien. Dat hoor ik vanzelf wel weerā¦
Haha nou ik heb een redelijk hecht huis en we plagen elkaar ook geregeld dus ik gok dat ik het wel een keer ga horen. Op zich vind ik het ook niet heel erg
Oh pff wat vervelend als ouders zo doen. Zou het schelen om een mail naar de vakdocenten te sturen met concrete signalen erin, zodat je dat letterlijk aan haar kunt teruggeven? Dat kind kan het toch ook niet ontkennen dan waar die moeder bij zit lijkt me? Scheelt misschien als je kunt aangeven dat jouw boodschap breed gedragen wordt. En wat je als laatste schrijft zou je misschien ook (in andere bewoordingen dan) tegen haar kunnen zeggen, wat heb jij eraan om dingen te verzinnen? Succes met het gesprek alvast!
Lief dat je meedenkt!
Ouders weten wel dat vakdocenten er ook zo over denken, want bij ons krijgen leerlingen op hun rapport niet alleen cijfers voor de beheersing van de lesstof, maar ook voor participatie en attitude. Maarja, er wordt dan gezegd dat het aan de klas/docent/lokaal/conciƫrge/methode/
stoel/tafel/lamp/vloerbedekking/bieb/
hondvandeburen ligtš
Gelukkig gaat het merendeel van de contacten met ouders vele malen soepelerš
Ik werk op een hogeschool in de bibliotheek. Er kwamen twee meisjes naar mij toe omdat de laptop het niet deed. Dus ik loop met ze mee, ga door mijn knieƫn en zet de computer aan.
Ze hadden nog nooit gebruik gemaakt van een computer. Ze kenden dus alleen een laptop en hadden dus geen flauw idee hoe je een computer moest aanzetten.
Ik heb me nog nooit zo oud gevoeld en het was super ongemakkelijk :ā)
Omg wat erg zeg
Niet ongemakkelijk voor mij maar ik kwam in de supermarkt een man met zijn (kleine) kind tegen die langs een dikke man liepen. Dus dat kind keihard ākijk die man is dik!ā En die vader echt zwetend āja ja dat weet die meneer zelf ook wel, dat hoef je niet te zeggenā
Hahaha ik nam een tijdje terug een Australiƫr mee op date naar deze film. Ook met Nederlandse ondertitel
Kan de beste overkomen dus
Ik heb ook nog een ongemakkelijk momentjeā¦
Een jaar of 15 geleden was ik nog vrijgezel en ik was verliefd op een jongen (B.) en hij ook op mij maar hij kon zijn ex niet vergeten dus wat verder dan kussen zijn we nooit gekomen. Ik leerde in die periode mijn huidige vriend kennen en we werden een koppel. We gingen in die periode veel uit met een groep vrienden waaronder mijn huidige vriend en B⦠Altijd als we weggingen wou hij naast mij zitten, als mijn vriend iets zei onderbrak hij hem meteen om het woord te hebben (dit op zich is al ongemakkelijkā¦). Mijn vriend vond dit uiteraard niet zo leuk en het contact met de groep verwaterde.
Nu waren we vorige zomer op een lokaal festival en we gingen drinken halen. Voor het drinkkraam stond een man met zijn rug naar mij, ik wist niet of hij daar gewoon stond of aan het aanschuiven was dus ik tik op zijn schouder en zeg āexcuseer bent u aan het wachten?ā hij draait zich naar mij en jah jullie kunnen het al raden het was B⦠Hij was meteen aan het glimlachen en zijn aandacht was enkel voor mij, hij negeerde mijn vriend compleet.
Ongemakkelijke situatie tot en met.
En nu ik er aan terug denk de eerste ontmoeting met B. was ook ongemakkelijkā¦
Ik ging 15 jaar geleden naar vrienden in West - Vlaanderen en moest de trein nemen om daar te geraken. Onderweg moest ik een overstap maken. Ik stap uit en ga naar beneden om op de infoborden te kijken, van de andere kant van de trap komt er een groep kinderen en die zijn de plopdans aan het zingen achter hen loopt B. (die ik toen nog niet kende) zeer ongemakkelijk te wezen. We staan samen naar de infoborden te kijken, ik ga terug naar boven (zelfde perron van waar ik kwam), iets later komt hij ook boven (ook perron van waar hij kwam), ik zie dat en ik zeg āja hadden we dat geweten hadden we hier kunnen blijven hĆ©ā. Hij was wat aan het lachen.
Trein komt aan, ik stap in zet mij neer, iets daarna stapt hij ook in zet hij zich tegenover mij en zo zijn we maar aan de praat geraakt
Nu we toch bezig zijn nog iets ongemakkelijk, met B.
Het gesprek op de trein ging over cocktails. Hij daagde mij wat uit om een cocktail te komen brengen naar zijn werk (hij werkte in een winkel waar ze kampeerspullen verkochten), hij dacht dat ik dat toch niet zou durven.
Maandag daarna ben ik met een cocktail naar zijn werk gegaan, al zijn collegaās kijken
Laten we het er op houden dat ik een ongemakkelijke relatie (in allerlei opzichten) heb met B.