Ik had er laatst weer één op werk. Moest een collega (die ik al paar jaar ken) van een andere afdeling inwerken op onze. Nou prima. De collega in kwestie is een goede 15 jaar ouder dan ik, niet dat dit wat uitmaakt, maar voelde me daardoor al beetje in een gekke positie dat ik de “leermeester” was en zij de “stagiair”. Maar goed, hele middag alles uitgelegd, geduldig alle vragen beantwoord, tips gegeven enzovoort. Op het einde, toen we beiden vrij waren, stonden we op en zegt zij: “Ja bedankt he! Vond het heel leerzaam”. Ze maakte daarbij zo’n handgebaar waarbij d’r arm was uitgestoken en haar hand half open hing. Ik DACHT dus dat ik ze me een hand wilde geven en dacht: beetje gek want ken je al heel lang maar prima joh! Doen we! Dus ik hand teruggeven: “graag gedaan!”.
Vervolgens kijkt ze me wat bevreemd aan, doet een halfslachtige poging de hand te schudden maar laat me vervolgens weer hangen en zegt keihard: “HAHAHA IK WOU JE GEEN HAND GEVEN HOOR MAAR BEDANKT”.
Echt waarom ook nog benoemen, ze gaf me (naar mijn idee) zo’n duidelijke voorzet… Schud me dan gewoon de hand. Maar nee, halve poging en ook nog keihard én hardop benoemen dat het niet het plan was.