Haha nou ik heb een redelijk hecht huis en we plagen elkaar ook geregeld dus ik gok dat ik het wel een keer ga horen. Op zich vind ik het ook niet heel erg
Oh pff wat vervelend als ouders zo doen. Zou het schelen om een mail naar de vakdocenten te sturen met concrete signalen erin, zodat je dat letterlijk aan haar kunt teruggeven? Dat kind kan het toch ook niet ontkennen dan waar die moeder bij zit lijkt me? Scheelt misschien als je kunt aangeven dat jouw boodschap breed gedragen wordt. En wat je als laatste schrijft zou je misschien ook (in andere bewoordingen dan) tegen haar kunnen zeggen, wat heb jij eraan om dingen te verzinnen? Succes met het gesprek alvast!
Lief dat je meedenkt!
Ouders weten wel dat vakdocenten er ook zo over denken, want bij ons krijgen leerlingen op hun rapport niet alleen cijfers voor de beheersing van de lesstof, maar ook voor participatie en attitude. Maarja, er wordt dan gezegd dat het aan de klas/docent/lokaal/conciƫrge/methode/
stoel/tafel/lamp/vloerbedekking/bieb/
hondvandeburen ligtš
Gelukkig gaat het merendeel van de contacten met ouders vele malen soepelerš
Ik werk op een hogeschool in de bibliotheek. Er kwamen twee meisjes naar mij toe omdat de laptop het niet deed. Dus ik loop met ze mee, ga door mijn knieƫn en zet de computer aan.
Ze hadden nog nooit gebruik gemaakt van een computer. Ze kenden dus alleen een laptop en hadden dus geen flauw idee hoe je een computer moest aanzetten.
Ik heb me nog nooit zo oud gevoeld en het was super ongemakkelijk :ā)
Omg wat erg zeg
Niet ongemakkelijk voor mij maar ik kwam in de supermarkt een man met zijn (kleine) kind tegen die langs een dikke man liepen. Dus dat kind keihard ākijk die man is dik!ā En die vader echt zwetend āja ja dat weet die meneer zelf ook wel, dat hoef je niet te zeggenā
Hahaha ik nam een tijdje terug een Australiƫr mee op date naar deze film. Ook met Nederlandse ondertitel
Kan de beste overkomen dus
Ik heb ook nog een ongemakkelijk momentjeā¦
Een jaar of 15 geleden was ik nog vrijgezel en ik was verliefd op een jongen (B.) en hij ook op mij maar hij kon zijn ex niet vergeten dus wat verder dan kussen zijn we nooit gekomen. Ik leerde in die periode mijn huidige vriend kennen en we werden een koppel. We gingen in die periode veel uit met een groep vrienden waaronder mijn huidige vriend en B⦠Altijd als we weggingen wou hij naast mij zitten, als mijn vriend iets zei onderbrak hij hem meteen om het woord te hebben (dit op zich is al ongemakkelijkā¦). Mijn vriend vond dit uiteraard niet zo leuk en het contact met de groep verwaterde.
Nu waren we vorige zomer op een lokaal festival en we gingen drinken halen. Voor het drinkkraam stond een man met zijn rug naar mij, ik wist niet of hij daar gewoon stond of aan het aanschuiven was dus ik tik op zijn schouder en zeg āexcuseer bent u aan het wachten?ā hij draait zich naar mij en jah jullie kunnen het al raden het was B⦠Hij was meteen aan het glimlachen en zijn aandacht was enkel voor mij, hij negeerde mijn vriend compleet.
Ongemakkelijke situatie tot en met.
En nu ik er aan terug denk de eerste ontmoeting met B. was ook ongemakkelijkā¦
Ik ging 15 jaar geleden naar vrienden in West - Vlaanderen en moest de trein nemen om daar te geraken. Onderweg moest ik een overstap maken. Ik stap uit en ga naar beneden om op de infoborden te kijken, van de andere kant van de trap komt er een groep kinderen en die zijn de plopdans aan het zingen achter hen loopt B. (die ik toen nog niet kende) zeer ongemakkelijk te wezen. We staan samen naar de infoborden te kijken, ik ga terug naar boven (zelfde perron van waar ik kwam), iets later komt hij ook boven (ook perron van waar hij kwam), ik zie dat en ik zeg āja hadden we dat geweten hadden we hier kunnen blijven hĆ©ā. Hij was wat aan het lachen.
Trein komt aan, ik stap in zet mij neer, iets daarna stapt hij ook in zet hij zich tegenover mij en zo zijn we maar aan de praat geraakt
Nu we toch bezig zijn nog iets ongemakkelijk, met B.
Het gesprek op de trein ging over cocktails. Hij daagde mij wat uit om een cocktail te komen brengen naar zijn werk (hij werkte in een winkel waar ze kampeerspullen verkochten), hij dacht dat ik dat toch niet zou durven.
Maandag daarna ben ik met een cocktail naar zijn werk gegaan, al zijn collegaās kijken
Laten we het er op houden dat ik een ongemakkelijke relatie (in allerlei opzichten) heb met B.
Heeft iemand tips voor een goed afgezonderde grot?
Ik loop al sinds ik heb gedoucht in me badjes en verder noppes. Dus net merkt mijn vriend dat op maar hij stond in de keuken. Hij zegt huh heb je nou verder niets aan. Dus ik zeg nee! en trek me badjas open. Maar ik stond nogal in het zicht en er liep iemand langs, dus twijfel of die het gezien heeft.
Moet er echt aan wennen dat ik nu niet meer in een appartement woon waar niemand naar binnen kan kijken
Op mijn nieuwe werk gisteren.
Leidinggevende: Hoe oud ben je eigenlijk? Want er zijn regels met betrekking tot het verkopen van alcohol.
Ik: 23.
Zij: Oh okƩ.
Ik: Hoe oud moet je daarvoor zijn dan?
Zij: 16.
Blijkbaar heb ik echt een babyface?
Woon je niet in NL? Want⦠alcohol verkoop mag pas vanaf 18ā¦
Nee toch? Je mag vanaf 16jr alcohol verkopen als er maar een leidinggevende van 21+ aanwezig is in de winkel.
Bron
verkeerd gelezen! My bad.
Ja wel! Maar klopt indd wel vanaf 16
We gingen vanochtend even boodschappen doen. Ik moest nog iets pakken en vriend ging al naar de kassa. Ik zie hem alles op de band leggen en vroeg waarom hij kant-en-klare zuurkool had gepakt want dat maak ik veel liever zelf. En toen pas kwam het besefmomentje bij ons beiden⦠We hadden ergens tijdens het boodschappen doen de verkeerde kar gepakt. De rechtmatige eigenaar van het karretje stond al bij de servicebalie want haar handtas zat ook in de kar. Schaamde me kapot joh. Gelukkig kon ze er wel om lachen.
Mān moeder en ik keken gisteren Love Island en toen stond er als ondertiteling āODOLā, vraagt mān moeder doodserieus wat dat ook alweer betekent.
Eerst zei ik niks maar toen wilde ze het googelen dus zei ik maar snel āvolgens mij ontzettend dikke ochtend lulā
En toen zei ze ohja dat was het! Maar echt ik voelde me zo ongemakkelijk
Hahahaha zo ongemakkelijk
Ik heb dit weleens met mān moeder gehad met MILF
Ik had net een escalatie van awkwardness. Ik ben op een andere locatie dan normaal aan het werk en heb nergens een sleutel van. Ik wilde naar de wc (stelde het al de hele tijd uit omdat ik al bang was dat zoiets als dit zou gaan gebeurenā¦) maar kon hem niet vinden. Dus ik liep de gang in en de deur naar de afdeling waar al mijn spullen nog lagen, valt in het slot. Wc was niet in de gang, dus ik tig keer aanbellen bij de afdeling, niemand deed open. Godzijdank was er nog iemand bij de receptie (ze stond al klaar om te vertrekken) die de deur voor me open kon doen en ook gelijk liet zien waar de wcās waren: in een soort halletje achter een deur. Nou, fijn, ik eindelijk naar de wc, wil teruglopen naar de afdeling en⦠de deur van dat halletje zit ook op slot Dus ik begon maar gewoon random deuren open te trekken, maar het waren allemaal kasten. EĆ©n deur had zoān āgevaarā symbool erop wat ik gelukkig nog net op tijd zag. De laatste deur was geen kast! Maar leidde wel naar het kantoor van een man die me heel verward aankeek. Gelukkig wilde hij me wel terugbrengen naar mijn werkplek
Man man man, ik kom niet meer van mān plek de rest van de dag. Voelde me net een kleuter die zān ouders kwijtraakt in de supermarkt of zo.
Mag ik bij jullie clubje? Ik herken me hier zó in haha. Ben me er tegenwoordig wel wat bewuster van dat niet iedereen dat kan waarderen. Maar met bijvoorbeeld mijn zus ga ik echt los. En zij ook. Heerlijk.
Ik heb een keer in het vliegtuig van een vriendin heel serieus te horen gekregen dat ik nu echt moest stoppen met dat negatieve gedoe en gezeik. Terwijl ik me aan het uitleven was op de vliegtuigmaaltijd: āDat ze dit durven te serveren.ā En dan alles ontleden en stuk voor stuk becommentariĆ«ren op de meest sarcastisch mogelijke toon. āOh, en dit kregen ze dan vast niet verkocht in de supermarkt en dat zou je eerst eens onder een microscoop moeten bekijken voordat je overweegt het in je mond te stoppen etc.ā
Ik vermaakte me kostelijk en het voelde helemaal niet negatief. Mijn vriendin ervoer dat toch anders.
Jullie zijn geen vriendinnen meer neem ik aan? Laf sarcastisch zeuren