Ik werk al 4 weken thuis. Al die tijd hebben we altijd alleen geskyped met audio. En vanmiddag wilde iemand IN-EENS met video Skypen. De ene na de andere collega kwam in beeld en ik was me in paniek aan het afvragen of het beter was om te liegen dat ik de camera niet aan kreeg of om me heel snel om te kleden.
Ik zat namelijk prinsheerlijk ongedoucht in mijn badjas. Top. Ik heb tijdens de call ergens een vieze stinkende trui uit de badkamer gevist, het eerste dat ik kon vinden en realiseerde me daarna dat ik in mijn onderbroek stond en dat ik niet wist wat de hoek van de camera was. Dus weer uit mijn call om snel iets te zoeken waardoor ik wat bedekter was. Ik heb me buiten beeld naast de laptop staan aankleden. Microfoon ben ik vergeten uit te zetten, dus geen idee of men mijn heen-en-weer geloop en gedoe met kleding kon horen.
Binnen de minuut was ik ook zover dat ik mijn camera aan kon zetten en liet nonchalant vallen dat mijn webcam nogal fanatiek afgeplakt was, terwijl ik rook dat de trui die ik had aangeschoten écht in de wasmand thuishoorde…
Inmiddels heb ik een schone aan.